naam "bezet"

Hey meiden,
Ik snap jullie probleem, je wilt toch een beetje origineel blijven. Maar zoals eerder geschreven, een naam is voor het leven. Ik heb 20 neven en nichten en merendeel heeft al kids, daar ga ik echt geen rekening meer mee houden. Dan blijft er niks over. Ik snap wel dat je twijfelt over de buren. Ik zou denk ik zelf even verder kijken, maar op het moment dat ik geen andere mooie naam tegenkom, toch kiezen voor mijn eerste keus.
Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties
Ik denk dat ik idd bij de eerste keus blijf. Alle andere namen vind ik toch minder leuk.
En buren zijn misschien maar voor even en een naam voor het leven.
groetjes Esther
 
Wij hebben altijd gezegd. Bij de buren maakt het ons niet uit dat we dezelfde naam hebben. Maar als het bij familie gebeurd dan zouden wij wel een andere naam kiezen. En dat hebben we ook moeten doen bij ons eerste kindje. Een nicht van mijn man die beviel net iets eerder dan ons. En dus moesten we haasten met een nieuwe naam.
En nu is ze weer zwanger tegelijk met ons. Maar ze is alweer eerder uitgeteld dan ons.
En beiden krijgen we weer een jongetje. Maar nu hebben we nog geen naam. En ze moet volgende maand bevallen en wij pas eind Feb.

Dus ik zeg gewoon die naam houden.
 
hoii,nou ik zou daar echt geen rekening mee houden..is het in de fam vind ik t anders..
zo waren mn zus en ik tegelijk...we scheelden een week qua zwangerschap...
kort voor de uitgerekende data kwam ze en wou ze de namen bespreken opdat we niet dezelfde zouden hebben...ik heb dat niet gedaan(ondanks ik echt een hele goede band heb)..ook omdat ik dat niet leuk vond en omdat ze de onze toch nooit bedacht zou hebben en we hadden voor t uiterste geval een back-up naam.
uiteindelijk allemaal goed gekomen..beide een ander geslacht gekregen en idd onze namen was zij echt nooit opgekomen zei ze.

en nog wat;we hadden eerst in t begin een andere naam die we heel mooi vonden..nog trouwens..
savonds liggen we in bed..horen we deachter buurvrouw buiten mopperen op haar hondje dat ie moet doorlopen...en wat denk je?ze noemt die naam!!
 
hoi estherc,

ook wij hebben dat probleem gehad.
nog voordat we zwanger waren vonden we allebei de naam britt heel mooi.
toen we naar dit huis verhuisden heette ons buurmeisje zo.
en wij vonden wel dat dat niet echt handig is. dus we zijn op zoek gegaan en nu is het esmee geworden.
maar daar is iedereen inderdaad vrij in.
 
Haai, ik zal net als RianS even verder kijken, en wie weet kom ik iets anders tegen waar man en ik ook dol op zijn.
Mijn schoonzus is nu een kleine twee week verder dan ik, dus hier is het nog maar de vraag wie er het eerste is. Wij hebben wel de afspraak gemaakt om even het aantal letters van de naam aan elkaar door te geven of de laatste letter van de naam, zodat we een beetje kunnen nagaan of het dezelfde naam wordt als de ander. Zal het echt niet leuk vinden als de neefjes/nichtjes dezelfde naam kregen, en zij gelukkig dus ook niet.
En een buurmeisje of iemand anders in de straat: het hangt er natuurlijk ook vanaf of je met de beste mensen omgaat, of er niet mee omgaat. Oftewel: zijn het buren, of buren waar je ook mee optrekt?
Succes met het namenverhaal, toch al zo'n lastig iets. Maar ook leuk om mee bezig te zijn!
 
Onze oudste dochter heet Emma, een hele populaire naam, wat wij toen helemaal niet doorhadden, vonden we gewoon erg mooi. Voor onze tweede dochter wilde we een wat minder populaire naam, dat werd Renske. Toen Renske 3 maanden was gingen we verhuizen.
Wij stelden ons voor aan de overburen en die hebben een dochter Renske. Sta je met je niet zo populaire naam. Nu hebben we dus grote Renske en onze Renske.
Ik zou met buren geen rekening houden, zoals de rest al zegt, als ze verhuizen zie je ze nooit meer.
Met kinderen van neven en nichten, die je weinig ziet zou ik ook geen rekening houden.
Met kinderen van familie die dichterbij staat wel. Mijn nichtje heet Eline en wij vonden Feline een mooie naam, maar dat vinden we toch te veel op elkaar lijken.
 
Ik zou voor buren geen andere naam kiezen, net zoals zo'n beetje iedereen hier al gezegd heeft. Tenzij het echt hele goede buren, bijna vrienden zijn, dan vind ik het iets anders.
En inderdaad, voor "verre" familie (neven, nichten) hebben wij er ook geen rekening mee gehouden maar wel bij kinderen van onze broers en zussen. Eline kon dus bijvoorbeeld niet omdat de dochter van mijn broer Elise heet, dat lijkt dan teveel op elkaar.

Overigens, uiteindelijk heet onze zoon Thomas nu anders dan wij gedacht hadden. Wij hadden namelijk al een mooie jongensnaam op het oog. De zus van mijn schoonzus was even ver zwanger als ik, maar kreeg met 24 weken haar kindje dat overleed. Ze had toen haar zoontje zo'n beetje dezelfde naam gegeven als wij in gedachten hadden (met 1 letter verschil). Aangezien we een goede band hebben met onze schoonzus vond ik het te pijnlijk voor haar en haar zus (die we op verjaardagen natuurlijk altijd tegenkomen) om die naam te nemen (mijn man was het daar overigens niet mee eens, maar hij is wel superblij met deze naam nu).

Succes Esk
 
Terug
Bovenaan