Naam bijna hetzelfde

Vrienden van ons hebben recent een dochtertje Lotte gekregen. Wij hadden de naam Lot/Lott al langere tijd in gedachte maar weten nu niet goed wat te doen.Ze komen waarschijnlijk ook bij elkaar in de klas..We twijfelen heel erg en vragen voor advies..<br /><br /><br />

Kindjes met dezelfde naam of op elkaar lijkend komt best regelmatig voor, waar zit de twijfel precies in? Misschien kun je het nog overleggen met de vrienden die Lotte hebben gekregen? Denk dat het verder voor de kindjes niet super vervelend is. 

Uiteindelijk zou ik gewoon gaan voor wat je mooi vindt... ik heb drie collega's in het team, eentje heeft een zoon genaamt Luuk en twee hebben een zoon genaamd Lucas. Dat is misschien even een constatering en nu is het gewoon de orde van de dag. 

Wat lastig! Je wilt je naam niet laten schieten maar voelt je ook bezwaard/teleurgesteld naar je vrienden.
Ik zou het bespreken maar wel op zo’n manier dat zij niet het idee krijgen inspraak te hebben in jullie beslissing.
Benoem gewoon je gevoel. Dat je je heel rot voelt omdat de naam die jullie gekozen hebben als twee druppels water op de hunne lijkt. Toch is hij net even anders vind ik. Net als Noor/Nora/Noortje. Kinderen horen dat verschil in ieder geval erg goed. Succes!

Stel jullie voelen je er toch niet goed bij om Lot of Lott te kiezen, is iets als Liselot of Annelot een leuk alternatief? Dan kun je zelf de kleine altijd nog Lot als koosnaampje geven

De naam lot/lotte komt zoveel voor, de kans dat ze iemand met (bijna) dezelfde naam in de klas krijgt is sws groot.
Het zijn vrienden geen broer ofzo dus ik zou gewoon de naam kiezen  die jullie mooi vinden. Bijna hetzelfde is niet helemaal. 

Persoonlijk zou ik dan voor een andere naam gaan. Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.
Ik was tegelijk met vrienden en familie zwanger. Wij hadden een favoriete naam maar ook een naam 'achter de hand' voor het geval iemand dezelfde naam zou hebben of een die er erg op lijkt.

Ik zou altijd gaan voor wat jullie mooi en passend vinden. Namen zijn nou eenmaal heel persoonlijk! Het zou zonde zijn als je daar toch spijt van krijgt, of het laat en het contact bv later verwaterd. Dus ik zou kiezen wat voor jullie het beste past en voelt.

Terug
Bovenaan