Naam bijna hetzelfde

Mijn vader en zijn beste vriend hadden allebei dezelfde voornaam, vond mijn oma superhandig, hoefde ze maar 1 naam te roepen ?
We hebben bij ons op het werk 2 collega's met dezelfde naam, ook nog eens allebei hoofd van een afdeling. Is voor klanten verwarrend, maar we vragen gewoon wat verder door als we telefoon opnemen.
Ik heb een heel unieke voornaam moet ik steeds goed uitspellen, is naar mijn idee lastiger.

Ik zou gewoon vragen wat ze ervan vinden als jullie die naam aan jullie kindje geven. De kans is groot dat ze het niet erg vinden. En anders kun je altijd alsnog naar een andere naam zoeken..

Mijn broertje zat in een klas met nog 4 andere jongens met dezelfde naam als hem haha.

Wij hadden al een naam voor onze jongste bedacht. Maar hebben wel even afgewacht hoe het zusje van de oudste ging heten bij zijn papa. Dat weten we nu en het lijkt en klinkt niet als elkaar dus wij kunnen de naam gewoon houden. Ik zou dus wel kijken naar evt een andere naam die ik heel mooi vindt maar als je er bij uit blijft komen, gewoon doen!

In vind het anders als je zus een kindje Lotte heeft en jij noemt je kindje Lot.. maar vrienden.. vind ik toch anders..
Een neefje van mij heeft zn zoontje het zelfde genoemd als onze zoon. Ik zie het als een compliment!

Terug
Bovenaan