Naam dilemma

Als Noor in je hoofd blijft hangen zou ik er niet vanaf stappen daar ga je spijt van krijgen!
ah ook al zo’n man met wensen Pien is echt leuk.... haha

Hallo,
Hier een aantal ideeën.
* Je kan allebei los van elkaar een lijstje van bijv. 5 of 10 namen maken (er zijn zoveel sites/boeken/etc.). 
Zijn er namen die je allebei op je lijstje hebt staan dan kan je die bespreken. Kijk of die naam je ook daadwerkelijk aanspreekt. Probeer de naam bijvoorbeeld in je hoofd te noemen of als er niemand in de buurt is doe alsof je het kindje roept of zelfs de drie kinderen (dus floor, Guus en ..... komen jullie eten o.i.d).
* houd je oren open bij de school,bieb,sportclub,zwemles etc. Daar hoor je veel namen. Misschien hoor je iets wat je aanspreekt of waar je een variant op kan bedenken.
* vraag je kinderen (als ze daar oud genoeg voor zijn zodat je geen namen als bijv. Nijntje of huisdier namen etc. Krijgt) wat ze leuk vinden. Dan voelen ze zich ook betrokken bij dit proces.
* op deze site kan je je eigen namen en van je kinderen invullen (en je achternaam) en dan rollen er suggesties uit, misschien komt er iets uit waar je zelf niet aan gedacht hebt maar mooi vind.
(Ik krijg de link niet geplakt dus hoop dat ie het doet als ik hem zelf overtypen, anders even via google: naamwijzer)
Https://naamwijzer.nl/familie.php
* vraag je belangrijkste familieleden/vrienden/naasten een top 3 voor beide geslachten op te geven (tip: kies hiervoor bijv. Allebei 2/3 personen voor uit dan heb je namelijk als er geen dubbele tussen zit 12/18 per geslacht).
* Dit is misschien een aparte tip (waarschijnlijk omdat ik in mijn opleiding veel met lettertypes en de uitwerking hiervan gewerkt heb) maar typ de naam noor en eventuele andere optie(s) in woord document en zorg dat je er een pagina vol van hebt. Zet elke naam in allerlei verschillende lettertypes (dus noor/andere naam iedere keer in een ander lettertype) vind je het ook een mooie naam ondanks dat het in tig verschillende soorten lettertypes geschreven staat? (Soms ga je hierdoor anders naar andere namen kijken)
Bovenal is het aller aller belangrijkste dat jullie zelf gelukkig zijn met de gekozen naam. Als je meerdere opties geprobeerd hebt en Noor blijft maar hangen/favoriet, ga dan voor Noor.
Ik weet nog wel een leuke Hollandse naam maar dan verklap ik onze gekozen naam (of misschien is die daarom voor mij zo leuk).

Veel succes en hopelijk kom je er samen met een goed en tevreden gevoel uit (met of zonder alle tips van wie dan ook).

Terug
Bovenaan