Naam dilemma

<p>Wij hebben voor onze 2e dochter nog geen naam. Nu ben ik ook pas 22 weken zwanger dus heb nog even de tijd. </p><p>Maar er is toch 1 naam die telkens in onze gedachte blijft en die we ook al vaker benoemen en die ik zelfs gebruik als ik een geboortekaartje wil 'maken'. </p><p>Erg leuke naam dus. Er is alleen iets wat me echt een beetje tegenhoudt. De dochter van een collega van mij heet ook zo.  We zijn maar met een team van 6 dus deze collega staat vrij dichtbij. Verschil is wel dat haar dochter al in de 20 is. </p><p>Nu heeft deze collega altijd wel een mening over dingen en uit dit ook. Ik ben dus een beetje 'bang' voor negatief commentaar van haar kant.  Ik weet ook dat ik de keuze niet van haar mening moet laten afhangen maar ik zit er echt een beetje mee. </p><p>Ben erover aan het denken om het binnenkort gewoon met haar te bespreken. Dat de kans groot is dat wij ook voor deze naam gaan. Is dat slim of juist niet? Wat zouden jullie doen? </p>

Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat er soms overeenkomsten zijn. Eigenlijk is het een compliment! Als jullie het een mooie naam vinden, zou ik er dus voor gaan. Je weet nooit waar je met je carriere terecht komt ook, en hoe lang die collega nog je collega is.

Ik zou het inderdaad gewoon bespreekbaar maken. Het leeftijdsverschil is zo groot dat ik het zou opvatten als compliment, als het mijn dochter zou zijn. Denk dat het een ander verhaal is als je dezelfde naam kiest als dat van een pasgeboren kindje. 

Ik zou het niet bespreken. Waarom zou je? Er zijn zoveel mensen met die naam. De naam is niet van je collega. Stel ze zou het niet leuk vinden? Dan ga je die naam niet kiezen omdat zij het niet zou willen? Het is je collega, niet je zus. Haar kind is volwassen bovendien. Ik denk dat je dit een te groot probleem maakt. Gewoon deze naam kiezen en het te kennen geven na de geboorte net als dat je normaal zou doen. Ik zou het ook een beetje bizar vinden eigenlijk als ze er iets negatiefs van zou vinden. 

Mijn collega kreeg december 2018 een zoontje en toen zei ik direct al, aaarg dat vond ik ook een leuke naam. 
Op dat moment was ik pril zwanger. Ik ben in augustus 2019 bevallen en wij hebben uiteindelijk toch besloten over dezelfde naam te gaan.
Net als wat anderen zeggen je weet nooit hoe lang een collega je collega blijft.. Vind ik toch heel anders dan bijv een goeie vriend (in) of zo.
En vooral als die dochter al 20 is. Ik zou het niet eens bespreken. Heb ik ook niet gedaan. 
Er zijn zoveel mensen met dezelfde naam! :) 

Ik zou het ook niet bespreken. Zij is niet iemand die een stem heeft in dit proces toch? Wat maakt het uit wat zij ervan vindt? Bovendien krijg je waarschijnlijk spijt als je een andere naam kiest. 
Even door de zure appel heen als je haar onder ogen komt, als het echt zo'n moeilijke dame is. Daarna een levenlang plezier :) 

Nee, idd niet bespreken. Ons zoontje (nu 6) heeft een redelijk zeldzame naam en 2jr terug zei een goede vriend v m'n man dat zij voor dezelfde naam wilden gaan (z'n vrouw toen 30wkn oid). Uiteindelijk hebben ze dat ook gedaan. Ik vond 't op dat moment vreemd om te horen. 't feit dat hij 't bespreekbaar maakte voor 't kind geboren was, gaf ons juist de mogelijkheid er iets v te vinden, dus ik ging ook nadenken wat ik ervan vond. Terwijl, als we 't na de geboorte gewoon te horen hadden gekregen, denk je daar minder over na. Dan is 't idd een compliment. Nu voelde 't als iets waar we nog bezwaar tegen konden maken. Niet gedaan uiteraard.
Maar ik denk dus idd dat je 't jezelf onnodig moeilijk maakt. Tis tenslotte ook gewoon jullie keus, wat zij er ook v vindt.
Succes! En geniet v je zwsch :) 

Dit lijkt mijn verhaal wel! De naam van haar dochter was onze lievelings! Uiteindelijk voor onze oudste dochter om die reden een andere naam bedacht. Maar toen de tweede weer een meisje werd kon ik geen andere naam meer bedenken. Ik heb het toen maar aan mn collega gevraagd. Ze vond het een compliment en nu heten onze dochters hetzelfde!
Gewoon vragen dus!!

Terug
Bovenaan