Naam dilemma

Oja ik koos ervoor om het dus wel te bespreken omdat ik meerdere dagen per week met haar werk, haar kindje nog jong is en een vrij aparte naam heeft. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze het niet leuk zou vinden en dat zou ik vervelend vinden als ik haar zo vaak zou zien.

Ik zou het als collega zijnde helemaal niet erg vinden als iemand de naam van m'n kind gebruikt, als er ergens een plek is waar je juist elkaars kinderen niet ziet of spreekt is het wel op werk lijkt me. Is wat anders dan buren, familie of vrienden ofzo. Vooraf bespreken of niet zou ik laten afhangen van je band met haar. Ik ken 2 goede collega's die hebben het vooraf besproken, maar die kindjes zijn bijna even oud en ze kunnen het goed samen vinden. Maar lekker doen hoor, je krijgt spijt als je het niet doet en idd straks werk je niet eens meer lang samen. Als ze er al iets van vindt, dan waait het wel weer over of zeg je 'sorry als ik had geweten dat je het vervelend vond, had ik het je eerder even laten weten'.

Als je het een mooie naam vindt, dan kies je m  toch gewoon? Er heten toch ook talloze jongetjes Daan en heel veel meisjes Sophie? Als het een zeldzame naam is, zou ik het als compliment zien. En met 20 jaar leeftijdsverschil, scheelt het ook nog eens een generatie. Het is niet dat ze bij elkaar in de klas zullen zitten, zoals Daan en Sophie ?

Bedankt voor jullie reacties.. heb besloten om het inderdaad niet te bespreken vooraf.  Maar ik ga de keuze ook niet baseren op een eventuele mening van een collega. ?

Ik zou hierom de droomnaam zeker niet laten schieten. Bespreken vind ik belachelijk en niet nodig. Niemand heeft het exclusieve gebruikersrecht op een naam. Gewoon kiezen als het je droomnaam is. 

Terug
Bovenaan