Naam goed uit te spreken?

<p>Hoi! Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje en nu hebben we eigenlijk al heel lang een naam voor als we een jongetje zouden krijgen: Logan.<br />Ik heb zelf een ingewikkelde naam en heb een soort trauma dat mensen de naam niet kunnen uitspreken. In mijn beleving kun je Logan maar op één manier (de Amerikaanse) uitspreken. Maar wil hem toch even in de groep gooien. Hier kan toch bijna geen verwarring over bestaan?</p>

Ik denk dat iedereen die de naam kent, hem goed uit zal spreken, maar je zult ongetwijfeld mensen tegenkomen die er lochan (met een g van gadverdamme) van maken, want die figuren zijn er nu eenmaal. Niet teveel over nadenken, doen wat jullie mooi vinden!

Ik ken in mijn persoonlijke omgeving 2 kindjes die Logan heten. Dus hier zijn we er erg gewend aan. Ook de uitspraak. Veel spreken het goed uit. Een enkele oudere persoon zegt ook wel meer Lokan ook echt met die a klank. Maar dat stoort verder niemand. 

Ohh kennen jullie er twee? Ik weet dat 'ie wel wat populairder is, maar we hopen alsnog wel een beeeetje origineel te zijn. Hoewel we de naam gewoon heel mooi vinden, dat is natuurlijk belangrijker nog:)

Mijn ervaring is dat je met niet-oerhollandse namen (en zelfs dan nog, trouwens) altijd wel mensen hebt die het verkeerd uitspreken. Zolang het niet compleet obscuur is (ik denk aan bijvoorbeeld de meisjesnaam Imogen uit het Engels), zou ik het gewoon doen hoor! Je houdt t toch niet tegen... En Logan lijkt me best een algemeen bekende naam tegenwoordig =)

[quote quote=10479636]Ohh kennen jullie er twee? Ik weet dat ‘ie wel wat populairder is, maar we hopen alsnog wel een beeeetje origineel te zijn. Hoewel we de naam gewoon heel mooi vinden, dat is natuurlijk belangrijker nog:)[/quote]
Ja, maar die zitten niet in dezelfde stad of kringen hoor.

Terug
Bovenaan