Naam kindje

MevrouwML

New member
Hii allemaal,
Ik zit met een soort dilemma, mijn zusje heeft een dochtertje genaamd Roos.. wij vinden de naam Rosa/Roza echt heel erg mooi, maar wil niet dat mijn zusje zich hier over vervelend voelt omdat de naam heel erg afgeleid is van Roos natuurlijk..
ik zelf neig nu meer naar de mening dat wij de naam moeten nemen die wij zelf t allermooist vinden, maar vind t ook nog wel heel lastig eigenlijk..
wat zouden jullie in deze situatie doen?
Liefs ?
 
Tja, je moet een naam kiezen die je super mooi vind maar als ik een zus had en die noemde haar dochter iets wat op mijn dochter haar naam lijkt zou ik het zelf wel raar vinden. Er zijn zoveel mooie namen en dan moet het bijna hetzelfde zijn als mijn dochter haar naam? Als jij en je partner dit allebei een super mooie naam vinden en haar echt zo willen noemen zou je het gesprek aan kunnen gaan met je zusje. Kijken hoe ze erop reageert dat deze naam in jullie hoofd blijft hangen en haar eerlijke mening erover vragen. Succes!
 
Ik zou het ook voorleggen aan je zusje, het kan immers ook zijn dat ze het juist heel tof vindt!
Persoonlijk zou ik een andere naam kiezen, ook omdat je Rosa/Roza uiteindelijk misschien zal afkorten naar Roos. En zoals Bollebuikpuntnl al schrijft: er zijn zóveel mooie namen!
Wij hebben dit dilemma ook gehad: we hebben een nichtje Nadée en wij vonden de naam Nikée (of geschreven als Nikae) heel mooi.. maar vonden het toch te veel lijken op de naam van ons nichtje en hebben uiteindelijk iets anders gekozen. 
Succes met je keuze!
 
Terug
Bovenaan