naam van je kind

Ik vroeg me af af jullie kindje vernoemd is en als het een kindje van het andere geslacht was hoe het dan zou heten,

Mijn dochter Julia is vernoemd naar mijn moeder, zij is nu bijna 6 jaar geleden aan kanker overleden. Julia haar 2de naam is Jannet, mijn moeder heet Jantje. Als het een jongen was geweest, zou hij Yannick heten (ook weer met een verwijzing naar mijn moeder).

Groetjes!

Wij hebben natuurlijk een jongen en een meisje gekregen...maar goed, ook 2 meisjes en 2 jongens namen verzonnen dus!

Noor heet nu voluit Neeltje Anne (Neeltje is een traditie, zo heet ik zelf ook, net als mijn oma en moeder en mijn schoonmoeder heet Annigje) en zou als jongetje waarschijnlijk Lev of Levi geheten hebben, daar hadden we nog geen doopnaam voor.

Seth heet voluit Seth Pieter (mijn vader, schoonvader en man hebben die als doopnaam) en zou als meisje Sofie geheten hebben. Als doopnaam dan Michelle Sofie, naar mijn zus!

Leuk topic dit!

Oja, inmiddels hebben vrienden een jongetje gekregen dat Levi heet...die kunnen we dus niet meer gebruiken. Sofie vind ik nog steeds heel erg leuk, maar ik kan nog 10 leuke meisjesnamen verzinnen!

Kyandro heet voluit:petrus Cornelis,vernoemd naar beide vaders van mn man en ik.
en dus Kyandro als roepnaam.
we hadden als meisjesnaam:Kyara.
idd leuk topic

Hey,
Onze dochter heeft als 2e naam Lyan, als je het uitspreekt heb je Li-jan, de eerste 2 letters zijn van mijn voornaam, laatste 3 letters van mijn man's naam. Beetje vergezocht misschien, maar vond 't wel een grappige combi.
Vind mijn doopnaam echt niet mooi, en die van m'n man al helemaal niet, dus daar konden we niet wat mee. Geen familie traditie's, dus daar hoefden we ook geen rekening mee te houden.
Liefs!

Tygo heet alleen Tygo en is naar niemand vernoemd!
Gewoon om traditie te doorbreken,want daar hou ik niet van! (Werd ons wel kwalijk genomen)

Groetjes

Haha, gelijk heb je Mariekje!
Het is júllie kind!

Warrens' papa is Amerikaan en mijn halve familie spreekt ook alleen Engels dus wilden we sowieso een naam die ook in het Engels uitspreekbaar is (Fokke doet het toch aanzienlijk minder in de VS, om maar een voorbeeld te geven...)

Mijn vent z'n vaders tweede naam is Warren en ook zijn neef heet zo. Het is dus een beetje een familie naam maar we vonden het ook echt een mooie naam.

Zijn 2de naam is Daniel, naar mijn lieve nicht Daniëlle.

Helaas hebben vooral wat oudere Nederlanders toch wat moeite om Warren uit te spreken. Ze maken er dan een soort Björn van....*zucht*

De meisjesnaam houd ik nog even voor me, mocht nummer 2 een meisje zijn....!
Maar ze gaat dan wel als tweede naam Jo-Jane krijgen, naar mijn opa en schoonmoeder.

X
Evje

Terug
Bovenaan