naam van je kind

Karlijn heeft 3 namen. Karlijn Lisa Esmee. Karlijn omdat we dat ee nhele mooie naam vinden( de andere namen natuurlijk ook hoor) Lisa komt van Lies, de moeder van mijn man en verder is ze naar mij vernoemd.

De jongensnaam hou ik ook nog ff voor me. Ook al waren/ zijn we daar niet super tevreden over. Mocht er ooit nog een jongetje komen en we kunnen niks beters verzinnen.

Leuk om zo te lezen hoe andere op de namen zijn gekomen!

Stan heeft wel doopnamen afgeleid van zijn peter en meter's naam. Maar zijn roepnaam is gewoon nergens van afgeleid...

Als het een meisje was geweest, dan heette hij Yara.

liefs

Rick heet Christiaan (vader van mijn moeder, heb ik nooit gekend) Jakobus (verbastering van broer en zus van mij)
Tom heet Maarten(gewoon mooie naam) Cornelis (de doopnaam van mijn zus Cornelia)
Als het meisjes waren geweest hadden ze Emma en Marit geheten. vernoemd naar mijn zus en naar de zus van mijn man.

Julia heet Julia omdat we dat een hele mooie naam vonden. En het begint met de J, dat is ook de eerste letter van de naam van mijn man. Haar tweede naam is Maria. Dus die eerste letter is de zelfde letter als mijn naam. Julia Maria heeft dus de initialen van onze namen. Vonden we mooi, omdat ze uit ons is voortgekomen.
En Maria komt ook van de naam van mij en mijn tweelingzus. Ik heet Maartje en zij Rianne: de eerste letters vormen Maria. Mijn ouders vonden dat mooi en hebben ons daarom zo genoemd. We wilde onze dochter niet vernoemen, we vinden Maria een mooie naam. Maar het is wel grappig dat het nu een soort "familienaam" is.

Julia's jongens naam willen we nog gebruiken, dus die verklap ik niet;)

Liefs Maartje

Terug
Bovenaan