Naam van je kindje

Hey hey,

Hier de mama van die 'andere' Jordy. Ik vind inderdaad Yordy met een y ook heel mooi....zo had ik hem ook nog nooit gehoord of gezien.

Bij ons was het wel een heel bewuste keuze omdat de achternaam al lang en moeilijk is. ( Moet hem ALTIJD spellen en begint met een Z)
Daarbij heeft hij geen doopnamen en zijn vader ook niet dus de begin letter wilde we ook anders als bij zijn papa....

We hebben ook veel familie,vrienden en bekende, daar zat nog geen Jordy bij en dat vond ik ook  heel  belangrijk.
Hier hoor je de naam niet zoveel, maar vind hem wel echt bij het menke passen.

Hebben jullie dat niet dat jullie kindje echt bij de naam past... Daar bedoel ik  mee dat sommige namen echt "stoer'' of juist heel  "lief" zijn.

Groetjes Wendy

Onze dochter heet Feline, wij dachten apart.. komt niet veel voor.

Toen kregen Tooske en Bastiaan Ragas een dochter Feline, roepnaam Fien en nu horen wij hem dus ook wel vaker.
Weet dat veel mensen in het begin erg moesten wennen aan haar naam!

Vind Daantje een hele leuke naam, doet me denken aan een stoer meisje! is ze dat ook! Het klinkt gewoon stoer!!

Groetjes,

Suus, mama van Feline 25-02-08

Ik heb daar niet zo'n last van. Wij houden van Nederlandse en Friese namen en ja die kom je wel vaker tegen. Je went er ook aan hoor. Als je voor de klas staat kom je zoveel namen tegen, dan wil je een naam waarbij je geen negatieve gedachten hebt. Onze dochters  heten Emma en Renske. Ik heb wel eens een Emma in de klas gehad, een hele leuke meid, maar nooit een Renske.
Het wisselt wel heel erg per regio welke namen je veel hoort. Noah komt hier regelmatig voor, zeker ook als Noa, en Thirza, daar heb ik er ook een aantal van in de klas gehad.

hoi hoi,

Ik herken jullie verhalen wel. Wij wilden ook graag een korte naam, maar wel eentje die je niet zoveel hoort.
Maar die naam verzinnen was nog niet zo gemakkelijk.Ik werk namelijk op een basisschool en daar heb je natuurlijk een heleboel namen. Mijn man had een jongensnaam die hij heel erg leuk vond, maar ik heb een jongetje in de klas gehad en dat was nou niet bepaald de gemakkelijkste. Zo wilde ik mijn kind dus niet noemen. Tja makkelijker gedacht dan gedaan eigenlijk.
Maar goed uiteindelijk zijn we eruit gekomen en krijgen we een lieve meid die luistert naar de naam Lara. Wij vonden het gewoon een mooie maar korte naam die je ook niet zo gemakkelijk afkort. En hij kwam bij ons op school niet voor.
De vorige week stond hier inderdaad ook een geboorteadvertentie van een Lara in de krant. Toen had ik ook wel zoiets van mmmmm

Maarja voor ons is haar naam uniek en hij past ook echt bij haar. En als andere mensen het ook een mooie naam vinden dan kan ik ze alleen maar gelijk geven.

Groetjes Anne

hoi Muizeke,

Onze dochter heet Eva (voluit Eva Babette).

Wij hadden deze naam al heel lang in ons hoofd en hoewel  Eva geen heel veel voorkomende naam is  was ik vooral tijdens mijn zwangerschap heel bang dat "onze" naam door  andere aanstaande ouders  ingepikt zou worden.
Gelukkig is dat niet gebeurd!!!

Eva is een naam die heel goed bij onze dochter blijkt te passen,  daarom   maak ik me nu minder druk om eventuele andere Eva`s.
Wij hebben echt gezocht naar een klassieke, tijdloze  naam die niet alleen bij een snoezig kindje past maar  ook bij een volwassen vrouw. We hebben er ook opgelet dat de naam in meerdere talen uit te spreken is (Marieke vormt namelijk altijd een uitdaging over de grens.....) en dat de naam bij onze voornamen en achternaam past.

groetjes Marieke

Hallo,

Ik had dat tijdens mijn zwangerschap heel erg dat ik bang was dat iemand uit mijn omgeving hun kindje Noa zouden noemen want die naam hadden we al een hele ijd klaar liggen voor als we een dochter zouden krijgen.

En Suus ik heb het juist andersom, ik hoor juist vaker dat Noa een jongensnaam is, en toen ik een nieuwe kinderarts kreeg bij het cb dacht ze ook dat Noa een jongen was, ze zei mooie ventje tegen haar......grrrr
Maar Noah is toch echt voor een jongen en Noa voor een meisje dus, en alletwee mooi!

Nu maar hopen dat de naam van ons 2de kindje straks niet in mijn omgeving voor gaat komen!

Groetjes Chantal Mama van Noa 30 januari 2008
Groetjes Chantal mama

Hallo
Wij hadden al heel lang de  namen in ons hoofd voor jongen en meisje milton vonden wij zo stoer en het past ook bij hem en daarnaast heeft hij ook nog een afrikaanse naam olamide en zo heeft hij van de familie uit afrika nog meer namen gekregen ze hebben daar een feest georganiseerd voor dat ze een kleinzoon erbij is in de familie ook voor shanice en ze heeft als 2e naam omotayo ik vind het ook echt een afrikaanse prinsessennaam en ook van de familie heeft z hele mooie namen gekregen en wij vonden milton en shanice bij elkaar passen en zo veel hoor je het ook niet groetjes lisette

Terug
Bovenaan