naam

Namen stonden vrij snel vast, we krijgen een jongen dus lekker makkelijk. Voor meisje waren we er ook snel uit.

Ik vind de volgende namen leuk:

Lars, Lucasz, Steyn

Wij wisten de namen al lang voordat we met kinderen krijgen bezig waren hihi.

Ik kon alleen maar meisjesnamen bedenken, maar gelukkig wist mijn man een heeeeele mooie jongensnaam (ga ik natuurlijk nog even niet bekend maken).
Ik kan je ook echt geen tips geven qua namen. Ik heb geen flauw idee wat je mooi vindt.

Maak allebei afzonderlijk van elkaar een lijstje met jongensnamen die je 'aanstaan'. Heeft je vriend/man er eenzelfde naam opstaan? Dan kan je voor die kiezen. Spreek de naam vaak tegen elkaar uit en denk er vaak aan, dan wordt het 'eigen'.

Jullie bedenken vast wel iets moois!
Succes.

Hallo Essje,

Ik ken het gevoel helemaal.
We zijn woensdag 35 weken, dus het is nu echt opschieten! :)
Jongensnaam waren we al uit voor dat we in verwachting waren en die vinden we nog steeds super mooi.
Dus dat gaat goed komen.
Het zelfde hadden we ook bij een meisjesnaam maar op een gegeven moment begon ik enorm te twijfelen omdat een collega deze zelfde naam had maar dan voor een jongen...dat vind ik dus niks....Steeds moeten uitleggen dat het een meisje is ipv een jongen.
We zijn dus weer op zoek gegaan naar een andere naam, maar mijn partner bleef het jammer vinden.
Je raad het al, die hadden we ook weer vrij snel, en nu ben ik weer aan het twijfelen! :(
Zo verschrikkelijk, mijn partner wordt helemaal gek.hahahah.

Dus wat moet je dan doen he, er bij neerleggen of toch nog op zoek gaan naar een andere naam?

Dus dames als jullie suggesties hebben...?

Er is een jongensnaam die we beide erg leuk vinden maar de broer van mijn schoonzus heet ook zo. Ik vind dat dat wel kan, dat die "relatie"zo ver weg is dat ik het niet raar vind. Mijn man vind het wel raar omdat we op verjaardagen van zijn broer en schoonzus ook die broer tegen komen.( ben ik nog te volgen...hihihihi)

Wat vinden jullie, is het raar om je kindje dezelfde naam te geven als de broer van je schoonzus?

nee, hoor vind ik ook niet raar.
Wij hebben ook dezelfde naam als iemand bij ons in de straat alleen dan de langere versie..is dat raar?
Zo kun je volgens mij geen enkele naam kiezen.

succes.

Inderdaad, anders kan je helemaal geen naam kiezen. Bij ons is het iets anders, want mijn man is Turks en er wordt vaak vernoemd naar... en mijn man heeft vaak een sterk gevoel over iemand.

Succes met namen zoeken.
veel lies
Marloes

Ik sluit me aan bij Sens en Marloes. Je moet wel een heel aparte naam bedenken wil je 'm niet een keer tegenkomen! En inderdaad, die relatie die je omschrijft is zo 'ver' dat het toch niks uitmaakt!

Kijk, probleem opgelost ;-)

En nu niet meer twijfelen hoor!!

Liefs,

Terug
Bovenaan