Naam!

Wat moeilijk zeg, een naam kiezen!!!
Jongensnamen weten we genoeg, maar ja...het wordt een meisje.
We hebben intussen een top 5 samengesteld. Dat is al terug gebracht vanaf een top 13.

Heel veel namen vielen af, omdat ze al voorkomen in de familie of bij vrienden. Af namen leken teveel op iemands naam.
Verder gekeken naar initialen, combi met achternaam en eventuele rijmpjes die ermee gemaakt kunnen worden.

Gelukkig zitten we wel redelijk op 1 lijn met de soort naam.

Hoe ver zijn jullie met de naam?

meisjesnaam was vanaf dag 1 al duidelijk! Vonden we allebei al een mooie naam (nog voor conceptie ha ha) en we zijn erbij gebleven. Het wordt ook een meisje...dus moest zo zijn.

Jongensnaam hadden we na 16 weken, moesten we wel even over denken, zaten niet op 1 lijn, maar na wat lijstjes zagen we de naam en wisten we allebei, dit is het.
Dus misschien voor de volgende...

Wij zijn dr echt uit gelukkig... Pfff wat is dat moeilijk zeg. Heb zo vaak vroeger gedroomd omdat ik heel veel leuke namen wist en me het mooi leek om daar echt serieus over na te denken. Maar oei wat valt dat tegen want hoe mooi je een naam ook is hij is niet gauw goed genoeg voor je eigen kindje althans zo ervaren wij het.

Bij deze namen weet ik ook voor 99,9% zeker dat mn zusje em niet kiest... (die moet komende maand ergens bevallen)
Dan heb ik nog wel een vriendin die vermoedelijk een paar week voor mij aan gaat bevallen en we hopen gewoon dat die niet de zelfde naam heeft gekozen.
Meiden naam is in de afgelopen 2 jaar maar 6 keer gegeven en wij schrijven het nog weer anders dan hoe het in de lijstjes staat, dus ik denk dat dat wel goed komt, maar de jongens naam komt toch wel veel voor, en kruipt elk jaar omhoog, dus hoop met heel mn hart dat we niet last minute alsnog moeten switchen. Maar zullen het zien.

Jongensnaam zijn we al een tijdje uit maar voor een meisje............. Het blijft moeilijk om een leuke originele naam te bedenken.
Dus wij denken nog even rustig door.

wij hadden de namen al voor de zwangerschap hahah
en daar blijven we bij
meisjes naam is afgelopen jaar 9 x voorgkomen en de jongens naam is iets meer gebruikt maar niet hier in de buurt
de doopnamen zijn op de peetoom en tante gedaan dus dat was ook niet heel moeilijk hahah
kortom dat is klaar

Wij zijn er helemaal uit! In het begin wisten we alleen een leuke meisjesnaam, maar we krijgen een jongen. Na een paar weken toen we dat wisten waren we er alsnog snel uit.

wij zijn er nog niet helemaal uit
voor een meisje hebben we nu 2 namen en jongens meerdere
we hopen dat we morgen of anders volgende week toch echt weten wat het word
dat maakt het een stuk makkelijker

Terug
Bovenaan