Naamdilemma

Ik vind Duuk erg leuk!
Zelf heb ik een zoontje van een half jaar, Guus. Over die naam hebben wij ook getwijfeld omdat hij zo populair is, helemaal hier in Brabant. Maar ik ben er nog erg blij mee. Ik hoor de naam inderdaad vaker langs komen maar dat is niet erg. Ik vind het een leuke naam en hij past bij ons. 
Succes met je keuze! 

Duuk!!!! Stond ook op mijn lijstje ;)
Ik ben 35 weken zwanger, onze zoon gaat Jort heten. En wat denk je... de laatste weken worden er overal jongetjes geboren met de naam Jort! Bizar! Ik baal er ook van, maar ga de naam er niet voor aanpassen. Grote kans dat er later op de basisschool nog een Jort in de klas zit, jammer dan!

Duuk!!!! Stond ook op mijn lijstje ;)
Ik ben 35 weken zwanger, onze zoon gaat Jort heten. En wat denk je... de laatste weken worden er overal jongetjes geboren met de naam Jort! Bizar! Ik baal er ook van, maar ga de naam er niet voor aanpassen. Grote kans dat er later op de basisschool nog een Jort in de klas zit, jammer dan!

Dank jullie! Ja telkens als ik denk van nee he duikt die naam weer op neig ik te zoeken naar wat anders, maar duuk is voor ons eigenlijk wel de nr. 1 ? in vriendengroep en familie komt de naam niet voor. Wel iemand die ik af en toe tref bij de vereniging waar ik bij zit. Die hebben een zoontje van een halfjaar en heet ook duuk. Ben zo bang dat dadelijk iedereen zo heet haha. Maar zo ik jullie hoor is de naam slechts hier in het dorp en omgeving een popi naam.

Hoi, 

Ik zou ook voor de naam Duuk gaan! Deze naam is niet voor niets jullie nummer 1. Je kunt niet voorkomen dat er straks toch meerderen zo gaan heten. Nu voelt dat misschien raar maar als jullie kindje eenmaal zo heet is hij voor jullie toch de ‘eerste’ met die naam binnen jullie kring.  Wanneer je het dan toch om je heen gaat horen later, bijv op school dan zit je daar echt niet meer mee. Nooit een naam wijzigen omdat je bang bent en denkt ‘wat als’.  Lekker bij jullie eerste keuze blijven. 
De naam mex vind ik persoonlijk meer voor een dier. Bij een baby zie ik het wel voor me maar niet wanneer hij straks 40 is en zich voorsteld als mex.  Daar moet je ook aan denken :). Succes en no worries!

Hier hoor je de naam Duuk nooit! Dus misschien ook gewoon regiogebonden? Wij zijn sowieso niet zo van de top 10 namen, dus ik snap je allergie als je een naam veel hoort. Maar jullie gevoel is leidend! Als je toch bij die naam blijft terugkomen, dan moet je er gewoon voor gaan. Want wat als je nu voor jullie tweede keuze gaat en daar altijd spijt van houdt? Zoals iemand anders al zei: het is niet voor niets jullie eerste keus!

Terug
Bovenaan