Naamkeuze

Maanden hebben we van mekaar afgewacht hoe de kleine spruiten zouden komen te heten en ik moet zeggen dat er hele speciale namen tussen zitten!

Daarom was ik nieuwsgierig hoe jullie aan de naam gekomen zijn of dat het een speciale betekenis heeft.

Wij hebben Gideon gekozen omdat ik vroeger een jongen in de klas had die zo heette en me die naam altijd is bijgebleven.
In het Hebreeuws betekent het 'veller' of 'vernietiger', maar als je het verhaal in de Bijbel leest over Gideon, heeft die betekenis een positieve bedoeling ;-)
Het mooie is dat Gideon op 19 maart geboren is en nu blijkt dat Bijbelse verhaal zich ook op 19 maart te hebben afgespeeld...Toeval?

Naderhand vertelden mijn ouders dat mijn zusje of ik 'Guido' geheten zouden hebben als we een jongen waren geweest.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

xxx

Wij hadden bij Floortje al de naam Jochem en Sven.
Sven is toen uiteindelijk afgevallen en Jochem ook omdat we met 28 wkn wisten dat we een meisje kregen.
Dus toen we weer in verwachting waren en wisten dat het een jongen werd hoefden we niet na te denken over een jongens naam want dat werd zeker Jochem!

Het betekend "geschept door God" vind het een mooie betekenis.
Wij doen verder niet echt iets met het geloof maar vind het wel een mooie betekenis en gedachte!
Verder heet jochem naar mijn schoonvader--> Christoffel.

Jochem dus gewoon omdat we het een mooie naam vinden en naar mijn schoonvader omdat ik eigenlijk vind dat het een beetje zo hoort haha ouderwets he!
Maar mijn schoonvader is er maar wat trots mee!!!

Zo heet floortje naam mijn moeder en schoonmoeder van wie de laatste er niet meer is helaas!

Liefs Louise

Hola,
Hier is ook een mooi verhaal mijn schoonvader heet JAN. hij is 5 jaar geleden overleden.

Mijn vader heet Adonias,en mijn vriend heef als derde naam Nicolaas Naam wat ik super mooi vind.

Dus ik was aan zoeken iets in de richting met deze twee namen Adonias en Nicolaas.
Plotselling vond mijn vrien Juliaan mooi.
dus wij hadden zonder te veel zoeken
Juliaan Adonias Nicolaas.
en wat blijk te zijn? als je post krijg van ons kind staat J.A.N DE NAAM VAN MIJN SCHOONVADER jajajaj
heel mooi toch?
twee namen van oppas
een naam van papa
en eigen naam Juliaan :)
leuk he?

wij hadden eigenlijk verwacht een jongen te krijgen en hij zou dan Mick gaan heten.
maar met 20 weken kwamen we erachter dat we een schattig meisje kregen.
diezelfde avond lagen we samen op bed tv te kijken en zomaar ineens roept mijn vriend: "weet je wat een leuke naam is? Alicia''
en dat vond ik ook een hele mooie naam. je hoort het maar heel weinig.
en er valt ook niet veel mee te pesten of een bijnaam over te verzinnen.

als ons volgende kindje een jongen word word het alsnog Mick (als kind nog Mickey)

Ik zag de naam Lise ergens op een aftiteling staan van een tv programma en heb deze gelijk opgeschreven. Vond het apart en wij houden wel van korte namen. Ons zoontje heet Finn.
Het is afgeleid van Elizabeth en betekent gewijd aan God. Heb voor de rest niks met het geloof dus daar hebben we ook niet naar gekeken.
Jongensnaam hadden we niet omdat we wisten dat we een meisje zouden krijgen, maar op ons lijstje stond dan Melle.

Wij kwamen er eigenlijk maar moeilijk uit. Toen ik zwanger was van Margo hadden we voor een jongen Duncan. Deze naam wilden we nu wel gebruiken, maar niet als roepnaam. Daar moesten dus nog 2 namen bij (Margo heeft er ook 3 nl).
Aangezien Duncan een schotse / ierse naam is, wilden we er nog 2 schotse / ierse namen bij. Liam was zo gevonden, die vond ik altijd al mooi. En toen een roepnaam...... we hebben heel lang getwijfeld maar uiteindelijk werd het Connor. De naam betekent: met sterke wil, wijs. Nou dat sterke willetje merken we nu al.... meneer blijft proberen om te duimen maar kan zijn duim natuurlijk nog niet goed zelf vinden. Het mooie is, dat als ie het toevallig een keer voor elkaar krijgt, hij zo'n verschrikkelijk voldane blik in zijn ogen heeft! dus zo werd Connor Duncan Liam geboren. Wij hebben onze kids met opzet niet vernoemd omdat wij 3 stellen ouders hebben ( mijn ouders, de moeder en stiefvader van mijn man en de vader en stiefmoeder van mijn man). aangezien ze ons allemaal even lief zijn hebben wij besloten om gewoon namen te kiezen die we mooi vonden. (Margo heeft verder als namen Lynne en Alyssa).

Wat een leuke verhalen!
Gideon heet ook voluit: Gideon Ludovicus Marinus Cornelis.
Naar mijn vader, schoonvader en vader van mijn schoonvader.

12 juni wordt manneke gedoopt.

xxx

antonio heeft zijn naam te danken aan zijn grote broer. we zaten op een avond te brainstormen aan tafel en hij zei die naam en die vonden we allemaal leuk. de betekenis is lofprijzing van God, ben zelf wel gelovig dus nadat ik de betekenis had gevonden vond ik de naam nog leuker. verder heet hij jonathan, deze wilde we aanvankelijk als 1ste naam maar het neefje van mijn zwager heet al zo. vond ik dus niet leuk om hem zo te noemen, erg ingewikkeld voor mijn zusje en haar man

Terug
Bovenaan