Naamkeuze

Fedde vonden we alle twee een leuke naam. Komt van een lijstje. En het is een fryske naam dat vonden we beide ook leuk ook omdat ik daad weg kom. Hoor je hier bijna niet de naam.
Zijn tweede eb derde naam zijn vernoemd Rensk na zijn oma Rensina en Samuel (op z'n Engels) naar mijn opa. Tweede naam heeft m'n vriend gekozen en ik de derde. :)

We weten niet eens meer hoe we aan de naam Ethan komen maar we waren beide verliefd op de naam.. Ethan betekend "Sterk" en hij heeft tijdens zijn eerste weken echt laten zien dat hij de naam waard is

Hoe we precies aan Noa komen weet ik niet, wel is het de enige naam die we allebei leuk en mooi vinden, maar echt de enigste hahaha!!
Noa betekent rust en vrede, een hele mooie betekenis vinden wij.
En er is een verhaal bekend dat Noa ver in het verleden van Israel de eerste vrouw was die op kwam voor het recht van de vrouw.
Als we een jongetje zouden krijgen zou hij de naam Adrià krijgen (populaire naam hier in Spanje), dit is de naam van het overleden broertje van David, dus mocht de volgende een jongetje zijn is de naam al bekend :)

In eerste instantie hadden wij voor een jongen Jens bedacht... maar even later las ik een verhaal in de ouders van nu en kwam ik de naam Jorn tegen. En die vond ik veel mooier.... vandaar dat onze zoon nu Jorn heet.
Toen hij geboren was, kwam ik erachter dat Jorn een echte Friese naam is.. (ben zelf zo Fries als het maar kan) en het betekend "koning der everzwijnen" hahahahahah daar moest ik zo om lachen.... nou hij kan scheetjes laten als de beste! hihi..

Als wij een meisje zouden krijgen zou ze Arwhen-Mara heetten... mochten wij ooit nog een dochter krijgen, dan zal dat nog steeds haar naam worden.
(Arwhen komt uit de film de Lord of the Rings en Mara vind ik gewoon mooi)

mijn man heeft bij ons de naam joany uitgekozen, naar de opa's en oma's en naar zn broertje (die is helaas overleden) als het n jongen was had hij louis geheten, naar mijn opa

eigelijk heel simpel.
we kenden geen pascal in onze familie.
dus dachten we, nou dan noemen we onze zoon pascal.
de enige pascal die ik ken is de zanger van blof.

Wij kwamen er helemaal niet uit en wilde graag de vaders vernoemen. We waren het eens over gerben maar waren er niet helemaal weg van. Tot we op een zondagavond wegmisbruikers zaten te kijken en er een Tjerk in zat. Dat vond ik gelijk geweldig, mijn man mocht even niks zeggen en ik wilde een week later pas antwoord. Bij Tjerk konden we ook heel mooi de namen van onze vaders vernoemen.

Dus toen werd het Teunis Gerrit roepnaam Tjerk.
Tjerk wordt morgenochtend gedoopt.

Wij wilde een naam die je niet vaak hoort! Toen we de pretecho hadden zagen we de naam kyan en waren allebei gelijk verkocht!! Zo zijn wij aan de naam gekomen!

Terug
Bovenaan