Naar 5 voedingen gegaan, maar meer honger gekregen

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Hopelijk hebben jullie voor mij advies.
Mijn zoontje is bijna 8 weken. Nu ben ik vrijdag overgestapt naar 5 voedingen van 140 ml (hiervoor had hij 6 voedingen van 120 ml). De eerste 2 dagen ging dat heel goed, maar nu komt hij steeds eerder voor voeding. Ik denk zelfs dat ik het vandaag niet gaat redden met 5 voedingen (hij heeft om 6 uur zijn 2e voeding al gehad). Hij is ook heel winderig. Zouden deze twee dingen verband met elkaar kunnen hebben, of moet ik zijn voeding gewoon gaan verhogen. Met 6 voedingen kwam hij 's nachts om 5/5,5 uur. Nu komt hij al na 3,5/4 uur. Dat is toch vreemd.

Wie herkent dit en heeft advies.
Bedankt alvast.

Groetjes,
Karin
 
Vind dat niet heel raar geloof ik als ik even heel simpel reken kom ik op:
5 x 140cc = 700cc totaal (nu)
6 x 120cc = 720cc totaal (vorige week)

Dus hij is zowieso al 20cc achteruit gegaan in zijn dagtotaal. Daarnaast zal hij meer voeding gaan vragen naarmate hij groter wordt dus is het logisch dat hij moet opbouwen ipv inleveren...
Misschien even handig om met het CB te overleggen of hij al wat meer kan hebben? Ik deed dat meestal op eigen initiatief met goedkeuring van het CB (wij hebben een hele fijne arts en verpleegkundige) maar ik wil je niet iets aanpraten zonder dat ik je kindje ken!
Klinkt mij gewoon als honger in de oren!

Succes ermee!

Groetjes Sas
 
Hoi,

Je kunt zelf uitrekenen hoeveel je kindje mag hebben. Bij het CB hebben ze daar een staffel voor. Je kind mag 150ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Dus weegt je kind bijv. 5kg. Dan is dat 5x150ml= 750ml. Dus mag je kind 750ml per 24 uur. Bij 5 voedingen is het 750/5= 150cc per fles.
Dus reken even uit of je zoontje idd niet te weinig krijgt. Als dat zo is heb je misschien al de oplossing.
Suc6!

Groetjes Corina
 
Hoi,

Hier hadden wij het zelfde probleem! Ik ben toen 5 flessen van 150 gaan geven. De eerste en laatste fles kreeg hij rijstebloem erdoor zodat het wat zwaarder werd. Meneertje sliep ook gelijk door!

Groetjes,

Miriam
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nu inderdaad over naar 5 flessen van 150. Alleen de nachten blijven lastig. Hij komt 's nacht al naar 3 of 4 uur, terwijl er overdag bijna 6 uur tussen zijn voedingen zit. Heeft iemand een idee hoe je dit kunt omdraaien.....

Miriam, hoeveel rijstebloem doe je door de fles? Wordt de voeding dan ook dikker? Moet ik dan ook andere spenen?

Ik hoor het graag.

Bedankt,
Karin
 
Hoi Karin,

Je zegt dat er overdag soms 6 uur tussen de voedingen zit. Dat zou ik als ik jou was veranderen. Overdag hem na uiterlijk 4 uur wakker maken. Dan is hij 's nachts ook meer moe en gaat hij misschien ook langer door. En met 6 uur tussen de voedingen, redt je dat dan wel om 5 voedingen op een dag te geven? Bij het cb zeiden ze tegen mij. Overdag moet je hem geven met minimaal 3 uur ertussen en maximaal 4 uur. Dus het is het proberen waard.

Met rijstebloem wordt de voeding idd dikker. En dan zul je waarschijnlijk ook een speen moeten hebben met een groter gat Dat hangt ook een beetje af van hoeveel je er natuurlijk door doet. Je moet dat toch opbouwen. Dus in het begin is een M misschien voldoende en als je wat meer gaat geven kan dat een L worden. Om te beginnen zou ik beginnen met 1 of 2 theelepeltjes door de fles en kijken hoe hij er op reageert. Of hij geen last van zijn darmpjes gaat krijgen.
Wel zou ik nu oppassen met rijstebloem hoor. Ze mogen dat eigenlijk pas met 4 maanden hebben. Mijn zoontje is volgende week 4 maanden, en die krijgt het ook nog niet. Dit omdat ik denk dat zijn darmen er nog niet aan toe zijn. Hij heeft toch al moeilijke ontlasting. Bij onze oudste ben ik ermee begonnen met 11 weken. (toen mocht het nog vanaf de 3 maanden)

Maar misschien heeft Miriam ook nog een tip. Want aan haar stelde je in principe de vraag ;-)

Groetjes Corina
 
Hoi Corina,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteren inderdaad geprobeerd overdag 4 uur tussen de voedingen te laten zitten, maar helaas ook dit hielp niet. Misschien moet ik het langer volhouden, maar dan kom ik niet uit met 5 voedingen.

Misschien moet ik maar weer over naar 6 voedingen. Toen ging het 's nachts wel goed. Ik denk dat ik morgen maar naar het CB ga voor advies. Maar mocht iemand anders nog ideetjes hebben dan hoor ik deze ook graag.

Groetjes,
Karin
 
Ja als hij 's nachts nog blijft komen red je dat idd niet met 5 voedingen. Zou ik ook weer over gaan op 6 voedingen. Lijkt me goed om even advies in te winnen. Hij is nog klein, dus volgens mij geeft dat niks dat hij nog 6 voedingen zou krijgen hoor. Onze oudste heeft tot de 12 weken nog 6 voedingen gekregen....
 
Terug
Bovenaan