Naar 5 voedingen gegaan, maar meer honger gekregen

mijn dochter is vier maanden en ik voed haar bij(groente).
als ik dit verhaal lees denk ik dat je zoontje zijn eigen schema wil invullen, voed je op aanvraag of probeer je het zelf te regelen, ik voed op aanvraag en dat werkt erg goed, tess heeft een heel appart schema, ze drinkt om 8.30, 12.30, 16.00 (om 17.00 groente) en dan als ik haar savonds wakker maak meestal rond 23.00 ik heb in het begin geprobeerd om zelf het schema in te vullen maar daarvan raakte ze van slag en dit werkt prima maar tess sliep al door met 4 weken dus daar heb ik geen ervaring mee.

succes
groetjes manon mama van tess 4 1/2 maand
 
Hai Karin,

Hoe gaat het nu?

Onze dochter 'moest' een paar weken terug ook naar 5 voedingen van het cb.
Ik hou nu het schema 7.00 - 11.15 - 15.30 - 19.45 - 24.00 aan en ze krijgt per keer 165 cc (incl.) aangeboden. Ze drinkt dit gemiddeld 1 keer per dag helemaal op, de rest van de voedingen drinkt ze ongeveer 125 cc.
's Nachts komt ze ook nog een keer en dan krijgt ze 60/90 cc (hangt ervan af hoeveel ze om 24.00 heeft gedronken). Ze zit dus op een krappe 6 voedingen en zolang ze niet door slaapt uit haarzelf, blijf ik die ook geven.
Ik verwacht dat als ze bijna 4 maanden is en een beetje rijstebloem bij haar laatste fles mag, ze wel door slaapt.

De eerste paar dagen waren lastig voor haar. Maar na een week was ze er helemaal aan gewent.
Ik denk ook dat je overdag minder tijd tussen de voedingen moet laten om duidelijk aan te geven dat het 'dag' is. Zo heb je ook het probleem 'snel honger' opgelost.

Geef het ook even de tijd. Je zoontje moet zich eerst aan kunnen passen. En als je na een week nog geen verbetering ziet vraag je gewoon advies aan het cb. Hou ook vooral niet vast aan 5 voedingen, als hij meer behoefte heeft kan dat toch. Als hij maar niet meer dan een liter krijgt...

Succes!
 
Oh ja, misschien komt de winderigheid van gulzig drinken?

En hoeveel voeding is 140 cc, is dat incl. poeder of excl.? Als dat excl. is, dan is het wel een rare hoeveelheid want kom je niet lekker uit met je aantal schepjes poeder...
 
Hi Jacqline,
Ik ben toch maar weer overgestapt naar 6 voedingen en dat was volgens mij een hele goede beslissingen, want het is nu een hele vrolijke baby en de rust is weer terug gekeerd in huis. Ook stop ik nu halve wege de fles met voeden, omdat hij inderdaad te gulzig drink en dat helpt ook goed. Winderigheid is inderdaad minder en omdat hij zich meer voldaan voelt doet hij nu ook langer met een voeding.
Sinds drie nachten gaan de nachten ook veel beter (vannacht kwam hij pas om 5.00 vanaf 22.00), dus als dit zo doorzet ga ik binnenkort weer 5 voedingen proberen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Groetjes,
Karin

ps 140 cc is incl poeder
 
Terug
Bovenaan