Naar bed naar bed zei Duimelot….

Een powernap inkorten is ook nog een optie ja... ? Misschien dat ze dan eerder slaapt...

Maar dan is het natuurlijk de vraag of ze doorslaapt of dat we dan van elf tot 1 een vrolijke meid hebben ??

Onze meid gaat sinds 4,5 maanden oud al rond 20u slapen maar we gaven wel vaak nog rond 23u een fles.

Sinds ze 5 maanden is toch wel om 20u de laatste fles en ze is nu bijna 6 maanden en ze slaapt vaak van een uur of 20.30 tot 7.30 a 8u sochtends.
Dan overdag vaak tussen 10 en 11 uur een dutje. En dan tussen 13 en 15u en dan rond 17 a 18u nog een mini dutje (tegenwoordig vaker niet een dutje dan wel) en dan om 20u weer slapen.

Weetje het veranderd zo vaak, en het ligt er ook aan of ze in een sprongetje zitten. Elke baby is helaas anders en ik weet dat wij echt geluk hebben met onze kleine meid dat ze zo makkelijk is. Maar wij hebben ook 5 weken lang gehad dat ze zo weinig wilde drinken en dat het voeden echt een strijd was.
Je doet het gewoon harstikke goed en ze hoeven niet perse on 20u al te slapen he!

Misschien anders je kleintje eerst beneden in de box te laten slapen savonds en zodra ze slaapt naar boven brengen? Die van ons viel namelijk in het begin veek makkelijker in slaap dan in de box en na een paar weken veranderde dat uit zichzelf dat ze in bed beter in slaap viel dan in de box

Wat een lieve reactie! Je hebt ook helemaal gelijk.... Ze is tevreden en gezellig dus het is ook wel prima zo. Dankjewel voor je reactie... Dat zet me weer even met beide benen op de grond ☺️

Maar je hoort van alles en dan zou ik dat ook zo willen. Van de week is het 1 keertje gelukt. Om half 8 lag ze erin en we hebben haar vier keer moeten troosten. Uiteindelijk om half 11 nog een droomvoeding gegeven ze werd om zes uur wakker.

Gek hè hoe onzeker je ineens kan worden door hoe het bij anderen gaat...

Ik snap je heel goed hoor!

Maar zolang je maar onthoud dat je het hoe dan ook goed doet! Je bent haar moeder en je hebt het beste met haar voor, dan kan je niks fout doen ❤️

En onthoud ook, iedereen kan wel heel mooi alles vertellen. Maar je weet nooit hoe het er echt aan toe gaat. Een vriendin van mij vertelde hoe goed het ging en dat die kleine van haar heel snel was met alles en dat ze ook al met een paar maanden oud veel doorsliep. En wat bleek achteraf? Er was niks van waar en eigenlijk had ze een hele moeilijke baby maar wilde niet dat mensen dachten dat ze een slechte moeder was.
Toen ze dat vertelde brak echt mijn hart.
Iedere baby is anders en de ene is van nature wat rustiger dan de andere. En als ouders of mensen je gaan bekritiseren op 'hoe goed' je baby het doet dan zegt dat voor mij al genoeg dat je zulke mensen niet in je leven nodig hebt.
Aan positiviteit heb je veel meer ?

Daar heb je zo enorm gelijk in! En wij mogen echt niet klagen over onze kleine gup. Ze is vrolijk, eet en drinkt en slaapt. En zo heel af en toe moppert ze als de fles te lang op zich laat wachten. Dankjewel voor je lieve woorden! Ik hoop dat er mama's zijn die dit ook lezen en dan weer even een positief zetje hebben gekregen!

Hey,

Onze kleine meid is ook ongeveer van deze leeftijd.
Wij hebben ongeveer dezelfde slaaptijden die jij omschrijft. Alleen doen wij haar om vijf uur naar bed tot kwart voor zes ongeveer. Dan lukt het vaak beter om rond zeven uur te gaan slapen. Misschien heb je hier iets aan.

Terug
Bovenaan