naar bed ritueel

Ik heb vanavond Tyche in badje gedaan, lekker ingesmeerd met bodylotion, frisse haartjes en in de pyama. Flesje gegeven en naar bedje. Heerlijk! Tyche geniet hier ook van en ze wordt er lekker rozig van.
Maar nu doe ik Tyche dus om de dag in bad... want dat is vaak genoeg. Maar hoe bouw ik de andere dag af...
Het liefst zou ik haar iedere dag zo in bad doen.
Hoe doen jullie dit?
Groetjes Kirsten

Yoëll gaat bijna altijd elke avond mee onder de douche met papa.
Hij wordt niet elke dag gesopt, maar gewoon lekker onder de warme douche chillen.
De avonden dat hij niet gaat douchen (meestal woensdag want dan ben ik pas 21.30 thuis), gaat Bert met hem liedjes zingen en dan pyjama aan, papfles en naar bed.
Deze krijgt hij altijd bij ons op bed en dan blijft hij bij ons liggen tot hij slaapt en zo gaat hij in bed.

Pauline

Bij Julian gaat het als volgt:
papfles, boeren, naar boven, schone luier, slaapzakje aan, tandjes poetsen, in bed leggen, slaap kindje slaap zingen, speen er in, knuffels en kusjes geven, licht uit
Hij valt dan als een blok in slaap.
In bad of douchen doen wij op za en zo (gezellig!) en op dinsdag en donderdag (wat minder uitgebreid), dit alles in de ochtend. Doen we al vanaf het begin, dus hij weet niet beter (of anders).
Ik wil straks bij het bedritueel boekje lezen nog invoeren, maar daar heeft hij nu geen puf meer voor savonds, dus dat komt nog wel.

Hoi hoi,

wij doen het ong. hetzelfde als Daisy. Twan gaat zondags met ons samen onder de douche, zaterdags zwem ik altijd met hem en dan douchen we daar. En op de maandagen/woensdagen/vrijdagen gaat hij 's morgens in bad, niet zo heel uitgebreid. Dinsdagen en donderdagen studeer ik, dus dan krijgt hij een natte lap over zijn gezicht. haha.

Oh ja, de avonden..... daar ging deze topic tenslotte om. hahaha.
Twan krijgt om ong. 19.00 de fles en   daarna een was ik hem vluchtig, schone luier voor, pyjama aan, in de slaapzak, slaap twan slaap, knuffel, kus, mobiel aan en licht uit. Hij slaapt binnen een kwartier en wordt de volgende morgen pas weer wakker!

Groetjes Maaike mv Twan 6 mnd.

Hmmm,
Hier gaat het iets anders, Lynn krijgt laatste voeding en dan een schone luier. Dan naar boven in bed, slaapzak aan, instoppen ik hou van jou, lekker slapen, tot morgen, deur dicht.
Dan buurt ze nog effe en ligt vervolgens als een roos te slapen.
Ik ga haar zo voeden, want ze is al wakker en ligt bij papa op schoot.
Tot van de week dames.
X

Merel krijgt rond half 8 de laatste fles, dan luier verschonen,pyama aan, hup in bedje.. dan krijgt kusjes van Guus (d'r knuffel), dan van papa en mama.
Een van ons doet haar naar bedje en als ze er dan in ligt komt de ander nog naar boven voor n kusje.

twinkeldoosje aan..en dan slaapt ze meestal binnen 10 minuten.

- badritueel doen wij smorgens. meestal ook dinsdag/donderdag en dan in het weekend douchen met papa en zondags met mama in het grote bad..lekker spetteren!

Kian gaat gewoon naar bed (eventueel nog luier verschonen). Liedje zingen, kusje, en slapen maar.
Bad doe ik meestal ook sochtends. Geen vaste dagen, maar gewoon om de dag. En als het zo uitkomt (als ik bijv heeel vroeg weg moet) alvast de avond van te voren. Maakt Kian niet zoveel uit geloof ik.
Liefs Nelleke

Bij ons doet Arno altijd het avond-ritueel en die wil niet zingen...
Dus dat laten we gewoon. Vind het niet zo belangrijk.
Wel gaat hij altijd nog even met de poes knuffelen, die daar op
het aankleedkussen (ik weet het, zeg maar njiks..haha) al
helemaal voor klaar ligt. Dan allebei een kus, licht uit en slapen.
Soms ligt hij nog even te kletsen, maar meestal slaapt hij vrij snel.

Liefs Annet

Terug
Bovenaan