naar bed ritueel

Onze kleine man heeft inderdaad een heel strak bed ritueel. We begonnen met hem elke avond in bad te doen, Dan zijn laatste fles. Op de aankleed kussen tanden poetsen (die van ons had voor zijn derde maand al twee tanden). Liedje zingen en dan slaapzak, alles in de kamer welterusten zeggen en dan naar bed. Heel gedoe.

Nu doen we hem om de dag in bad en dit doen we niet elke avond, maar wisselen dit af met de ene keer gelijk na het wakker worden in bad en dan zijn eerste fles, de andere keer doen we hem in de avond en dan zijn laatste fles.

Dit gaat echt een stuk beter dan eerst. Ze zeggen dat een strak bed ritueel goed is, maar het is vermoeiend en vooral lastig als je ergens anders bent of mensen op bezoek hebben die er niets van begrijpen. Niets van aantrekken. Doen wat jij denkt wat het beste is en op je gevoel vertrouwen.

Liefs Daphne

Marit gaat elke avond in bad (2x in de week echt soppen, gevolgd door bodylotion), ons avond ritueel is als volgt:

tussen 18.30 en 19.00 uur naar boven, in bad lekker pyamaatje aan, dan op het grote papa/mama bed met een schemerlampje aan haar flesje drinken (gepaard met veel knuffels en kusjes) dan lekker naar bedje (nog even de lichtjes buiten voor het raam weltrusten zeggen) even nog een knuf en een kus, ik hou zoveel van je en dan lampje uit. Vaak, nog voor ik beneden ben, is ze al heerlijk aan het slapen. (en kan ik niet wachten tot ik smorgens die heerlijke big smile weer mag zien!

groetjes Monique

Hoi hoi,

Na het eten en afwassen(vaatwasser stuk,chips,chips)ga ik met ons Tess naar boven en was ik haar toetje en halsje en handjes,want ze gaat smorgens altijd met haar Papa onder de douche(om de andere dag en Papa wel iedere dag hoor)Geef haar een schone luier en dan krijgt ze haar pyamaatje al aan.Dan gaan we weer naar beneden en dan krijgt ze zo rond 6uur de borst en dan slaapt ze bij mij in mijn armen een uurtje.Heerlijk vind ik dat echt effe een rust en kroeluurtje.Dan tegen achten krijgt ze weer een schone broek en haar trappelzak aan en krijgt ze weer de borst en daarna leg ik haar in bed.Dan nog even wat kussen en kroelen en dan valt ze al gauw in slaap.Dit ritueel doen we al zo vanaf dat ze twee weken oud is en bevalt ons prima en we zien maar hoelang we dit volhouden.Het zal best nog weleens veranderen denk ik.

Groetjes Kitty en Tess(22-09-'06)

Terug
Bovenaan