Naar buiten!!

Hallo (Aanstaande) Mama's,

Zoals vele van jullie weten is Stacey op 06-11-2011 geboren. Ze woog bij haar geboorte 2580 gram. De eerste week is ze 120 gram afgevallen. Inmiddels is ze iets over haar geboorte gewicht heen (Gister 2590 gram).

Nu heeft de verloskundige na de bevalling aangegeven dat we Stacey pas met 3000 gram (6 pond) mee naar buiten mogen nemen. Ze schatten dat ze ongeveer 100 gram per week aankomt, dit betekend dus dat we nog minimaal 4 weken moeten wachten voordat we naar buiten kunnen.

Maar wat bedoelen ze precies met naar buiten?? Is ook een kleine autorit van +- 5 minuten eigenlijk niet goed??

Volgende week willen we haar graag naar oma brengen omdat wij dan zelf een feestje hebben. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

Liefs Geert
 
Ik ben met Elise al wezen wandelen maar die is ook al weer over dr geboortegewicht heen..en weegt nu 3830 gram..heb geen ervaring met "lichte"kindjes maar ik denk dat een autoritje niet echt kwaad kan zolang je ze maar goed inpakt! Ze moet zichzelf natuurlijk wel goed op temperatuur kunnen houden! En het is nu ook best wel koud buiten! Ik zou het anders gewoon vragen aan de vk, of een autoritje wel mag!!

 
Hoi Geert,
Ik werk in het ziekenhuis en daar geven we baby's mee naar huis die 2 kg wegen. We zeggen dan tegen ouders dat een baby eerst even moet wennen thuis voordat je naar buiten gaat (ongeveer een week) en zichzelf op temperatuur moet houden.Zeker nu het zo koud is buiten. Dus als ze dit kan, kun je gerust een rondje gaan wandelen! Leg dan van te voren al een warme kruik in de wandelwagen zodat de kou eruit is en leg daarna een nieuwe kruik bij haar. 5 minuten in de auto kan prima, warm de auto dan eerst op dat is voor haar aangenamer. Ik zou me niet zo druk maken om die 3 kg.
Geniet van jullie kleine meid!
 
He Geert, hier ook het advies gehad om nog even te wachten met wandelen want Saar was ook wat klein. Maar advies luidde hier; mag pas gaan wandelen als ze zichzelf op temperatuur kan houden. Dus overdag goed op temperatuur blijven zonder de kruikjes in de wieg ('s nachts niet meegerekend aangezien het nu weer gaat vriezen).

Maar die autorit moet wel lukken toch? Gewoon auto voorverwarmen en je maxicosi ook (dmv kruikje) voordat je jullie kleine meid erin legt. Altijd lekker (zou ik ook nog wel fijn vinden ;-)

Liefs Suus
 
Hallo Meiden,

Bedankt voor jullie adviezen. Stacey kan zich overdag prima op temp houden (zit steeds rond de 37 gr). Begin vd nacht krijgt ze een kruik en zit ze eigenlijk altijd boven de 37gr.

Auto voorverwarmen had ik al bedacht, maar de tip vd kruik ga ik ook zeker gebruiken.

Bedankt en tot ziens (Ga nu weer een flesje maken)

Liefs Geert
 
He Geert,

Ik weet haast wel zeker dat je een hele goede papa bent. Als ik zo lees hoe jij met je dochter om gaat en hoe bezorgd je bent om haar, dan kan zij zich geen betere papa voorstellen!

Liefs Anoushka
 
Terug
Bovenaan