Naar de fysio geweest....... helmpje???

A

Anoniem

Guest
Vandaag hadden we  de eerste afspraak met de fysio. Zij heeft Anne helemaal nagekeken. Armpjes, beentjes, nekje, spierspanningen enz. Helaas (of misschien wel gelukkig) heeft ze niets kunnen ontdekken waar haar voorkeurshouding vandaan komt.
Aangezien we zelf al manden bezig zijn met haar houding weten we zelf ook niet zo heel goed meer wat we er mee kunnen doen.
Nu stelde de fysio een helmpje voor. Daar krijgen we volgende week ook uitleg over. Het is onze keus of we hieraan willen beginnen of niet. Nu hebben we er allebei wel een goed gevoel over, want liever dit een jaar dan voor altijd een afgeplat hoofdje.
Nu vroeg ik me af of er hier misschien mensen met ervaring zijn met zo'n ding. Misschien uit de omgeving of oudere kindjes, want Anne is al een van de oudste hier en ik denk dus dat er  hier geen kinderen jonger dan Anne zijn met een helmpje.
Ik zou graag willen weten hoe het kind erop reageerde en of het goed geholpen heeft. Het lijkt me ook heel vervelend als het warm weer wordt, of valt dit wel mee?

Groetjes,
Natasja

Ik ken niemand, ik kan je dus in die zin niet helpen. Maar ik heb er wel veel over gelezen en het heeft heel veel resultaat.
Patricia

http://www.redressiehelm.tk/

http://www.redressiehelm.web-log.nl/

Misschien heb je hier wat aan?

Wel een drastische maatregel trouwens, vind je het zelf ook echt nodig? Ik kan het op je foto's niet goed zien, jij zult het vast wel kunnen zien. Zo'n helmpje is echt puur cosmetisch, een afgeplatte schedel geeft medisch gezien verder geen problemen.

Ha Pliep!

Van voren zie je er niet zo heel veel van. Als je vanaf boven naar Anne kijkt zie je duidelijk een afplatting aan de achterkant, maar dit is nog niet zo erg. Het vervelendste vind ik dat haar gezicht ook scheef wordt. Haar ene wang komt verder naar voren dan de andere. Dit is natuurlijk ene stom gezicht. Ook zie je dat haar ene oor verder naar voren gaat staan dan de andere. Als we geen helmpje nemen heb je kans dat dat nog erger wordt en na een jaar wordt het erg moeilijk om er nog iets aan te doen.
Anne zal er nu nog niet veel last van hebben, maar als haar uiterlijk in de pubertijd erg belangrijk wordt is het natuurlijk heel vervelend. Het ziet er ook gewoon niet mooi uit.
Het gaat ook puur om het uiterlijk en is verder ook niet noodzakelijk. Straks wordt haar hoofdje natuurlijk ook nog groter en misschien ga je het dan wel heel duidelijk zien.
Maarja, een helpje is maar voor een half jaar. Aan een scheef gezichtje zit ze anders haar hele leven aan vast.
Toch blijft het lastig....

Groetjes,
Natasja

Ps; ik heb de sites bekeken en ga er nu alleen meer over twijfelen. Haha! Zo'n helmpje ziet er erg stom uit maar het resultaat is wel weer heel mooi.

Heb nog eens zitten kijken op die sites, als je bij deze http://www.redressiehelm.tk/   naar beneden gaat en bij 'evolutie en helmpjes foto's' kijkt, zie je toch echt goeie resultaten (en hele scheve hoofden!).

Hoi hoi,

Snap dat je veel over na te denken hebt, maar idd wat is het beste voor het hoofdje van Anne.
Ik heb er zelf geen ervaring mee en ook geen kindjes in mijn omgeving meegemaakt die die heeft.
Wil je heel veel succes wensen.

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

Hoi Natasja!
Ik ben eigenlijk een november mama maar wil toch even reageren omdat ik met precies hetzelfde probleem zit! Moeilijk is dat he...
"Gelukkig" heeft de fysio bij ons dochtertje wel kunnen zien waar haar vk houding vandaan komt, iets met een piertje in haar nek (hij noemde het een sportblessure) door de snelle bevalling die ik heb gehad.
Ze heeft nu 4 of 5 keer fysio gehad en haar voorkeur is (zo goed als) weg, heel fijn want ze is gewoon veel meer ontspannen ook.
Maar goed, even over het helpje. Zij heeft ook een flinke afplatting (aan de zijkant) en ik heb een aantal weken geleden aan onze cb arts gevraagd hoe zij over een helpje dacht. Nu heeft zij tegen mij gezegt dat er bewezen is dat het op de lange termijn NIETS uitmaakt of een kindje een helmpje heeft gehad of niet. Zij zei: Als je 10 kinderen van 5 jaar op een rij zet, die allemaal even erge afplattingen hebben gehad, waarvan er 5 een helm hebben gehad en de andere 5 niet, zie je geen verschil!
Ik heb dit voor de zekerheid nog eens aan de fysio gevraagt (zonder te vertellen wat het cb had gezegt) omdat ik ook niet zomaar alles aanneem wat ze op het cb zeggen  maar de fysio zei hier dus precies hetzelfde op: dat het met een helmpje alleen maar sneller gaat, maar dat het op de lange termijn niets uitmaakt of een kind wel of geen helm heeft gehad..
Hierdoor ben ik dus nog meer gaan twijfelen (sorrie als dit bij jou nu misschien ook het geval is!!!) maar ik zou toch eens aan jou fysio of huisarts ofzo vragen hoe hun hierover denken.

Van de ene kant vind ik een helpje zo zielig en vooral omdat ze er dan midden in de zomer 1 op moet, en als het dan toch eigenlijk uiteindelijk geen verschil maakt???
Maar aan de andere kant ben ik weer bang  dat als ik het nu niet doe, en er later bijvoorbeeld uit onderzoeken weer wat anders komt (dat het wel veel beter word met dan zonder helm) dat ik haar voor haar hele leven onnodig met een "scheef" hoofdje laat lopen...

Echt moeilijk! Ze is nu 4,5 maand bijna dus ik heb nog ongeveer een maand de tijd om erover na te denken...vind het echt lastig!

Hoop niet dat ik het je moeilijker heb gemaakt, dat was zeker niet mijn bedoeling!
Succes met je keuze maken!

Groetjes 4dec

Terug
Bovenaan