Naar de fysio geweest....... helmpje???

Ha 4 december!

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het uiteindelijk niets uitmaakt. Toch geloof ik dat niet helemaal. Ik heb namelijk een kind in de klas met een enorme afplatting. Hij heeft geen helmpje gehad en je ziet de afplatting erg duidelijk zitten. Inmiddels is hij 9 jaar, en ik verwacht dat je het toch altijd bij hem zal blijven zien. Ook heb ik zijn  klasgenootjes eens in de gaten gehouden en daar zie ik echt helemaal niks! Ook niet als ik vanaf bovenaan op de koppies kijk.
Ik denk dat wij daarom maar gewoon voor het helmpje moeten gaan. Ik kan er in ieder geval niks aan verpesten, dus waarom niet. En als het in de zomer erg warm is, dan maar een keer een dag zonder hoor. Meestal ben ik wel streng in dat soort dingen, maar ik denk dat je hierbij soms ook je kind tegemoet moet komen.
Volgende week heb ik een gesprek met de fysio over het helmpje en we zullen  daar verder de voor en nadelen horen. Ik  sta opzich  wel positief tegenover een helmpje, maar het is zo lastig dat je altijd alles van één persoon moet horen, die er eigenlijk niet eens zoveel verstand van heeft. Uiteindelijk wordt er toch in het ziekenhuis beslist of het kan en nodig is.  En alleen ouders kunnen echt vertellen wat de voor- en nadelen zijn geweest. Het blijven toch de ervaringsdeskundigen.

Jij natuurlijk ook veel succes met je beslissing.

Groetjes,
Natasja      

Ow ja, wat ik nog wilde vragen: Hoe snel is jouw bevallign gegaan? De mijne ging ook erg snel, waardoor ik nu weer ga twijfelen of ze wel goed gekeken hebben!
Het duurde bij mij 1 uur en 40 minuten....

Groetjes,
Natasja

Hey!
Ik had al gezien dat je ook bij november had gereageerd, maar ik reageer hier maar weer even omdat je hier het meeste bent toch? haha...

Tja...het blijft moeilijk inderdaad...als ik jou verhaal hoor dan denk ik dus weer: zou dat kind ook nog zo'n afplatting hebben gehad als ze wel een helm had gehad?!?!
En het is inderdaad zo, het kan geen kwaad en het is maar voor ongeveer een half jaar.
En als het echt te warm zou zijn (zoals vorige zomer een aantal dagen 35 graden of nog meer!!!) dan laat ik hem ook af hoor. Moet je niet te vaak doen natuurlijk maar een paar dagen kan echt geen kwaad lijkt me..
Ik ga gewoon de volgende keer op het cb nog eens goed erover praten en morgen komt de fysio weer en dan ga ik eens vragen wat hij er nou van vind. (de afplatting word bij haar al iets minder,omdat het zo goed gaat met de oefeningen die we doen)
Ik ga het er ook nog eens goed met mijn vriend over hebben.

Ons dochtertje is trouwens van 23 november! Scheelt dus niet veel he...
Het is echt een leuke leeftijd vind ik, het heeeele kleine is er wel al vanaf maar het word met de dag leuker! Ze lacht en kletst de hele dag! Heerlijk...

Mijn bevalling duurde 1.5 uur!!! (scheelt dus ook weer niet zoveel..)
Ik was alleen thuis (s'nachts, mijn vriend had nachtdienst) en ik heb nog net de kans gehad om de vk te bellen. Toen had ik 1 cm ontsluiting en is ze weer gegaan. Een half uurtje latewr kwam mijn vriend (had ik toch maar gebeld!!) en weer een half uur later werd haar hoofdje al geboren...zonder verloskundige! Die is als een gek naar ons toe komen rijden, heeft de vliezen doorgeprikt (die zaten nog om het hoofdje) en heeft haar opgevangen. De vk is er 4 minuten bij geweest.
Ik vond het erg heftig, en ben ook echt bang geweest. Vooral toen ik voelde dat zij al ging komen en er niemand bij me was, heel eng vond ik dat. Na het hechten (2 uur!!) en het douchen ben ik meteen weer gaan lopen enzo (ik kan niet zo god stil zitten/liggen helaas..) maar ik heb toch echt wel een weekje nodig gehad om alles te beseffen. Na dat weekje ben ik ook pas echt begonnen met genieten..  Hoe heb jij dat ervaren dat het zo snel ging?
Doordat dit ook super heftig is voor een kindje, en doordat ze dan zo snel "naar buiten moeten" is de kans dus groot dat ze zo'n "sportblessure " oplopen!
Wij zijn trouwens eerst met haar naar een osteopaat geweest, die zei dat er niks aan de hand was! Daar hebben we 2 behandelingen gedaan en toen toch eens de fysio gebeld. Die heeft haar helemaal onderzocht en ze moest zelfs huilen toen hij aan dat spiertje kwam (hebben wij nooit iets van gemerkt..) en hij snapte niet dat de osteopaat dit niet gezien had!
Dus   het zou misschien niet gek zijn om er nog eens naar te laten kijken..

Sorrie dat mijn verhaal weer zo lang is geworden (met bevalling en alls erbij hahaha) maar als ik eenmaal begin te typen dan ga ik maar door !

Groetjes 4dec

Zo das ook een snelle bevalling geweest!

Mij staat de bevalling heel vaag bij. Ik voelde me 's morgens een beetje raar. Beetje vreemd gevoel in mijn buik, niks om me druk over te maken vond ik. Mijn vriend heeft toen de verloskundige gebeld en die vertelde ons dat ik misschien een blaasontsteling had. Dus urine weggebracht.... later belde de arts dat ik dat niet had maar wel suiker in mijn urine. Dus een afspraak gemaakt met de arts. Op het moment dat ik daarheen zou gaan en ik uit bed stapte braken mijn vliezen. Ik heb hierna alleen persweeën gehad, maar dat wist ik toen niet. Ik dacht dat het nog uren ging duren. Ik heb ook de weeën nog 1,5 uur op liggen houden. Toen kwam eindelijk de verloskundige en 10 minuten later was Anne er (ze is in die tijd ook nog haar spullen gaan pakken). Gelukkig was mijn vriend thuisgebleven, omdat hij mee wilde naar de huisarts.
Ik ben gelukkig niet uitgescheurd of ingeknipt, ik was daar zelf erg bang voor. Maar daardat het zo snel ging weet ik dus helemaal niks van het eerste uur na de bevalling. Ik ben echt helemaal blanco. Gelukkig heeft mijn vriend wel foto's gemaakt.
Maar ik was nog helemaal niet met de bevalling bezig, dus het overviel me zo wel heel erg. Anne kwam ook 2 weken te vroeg en ik was meer met mijn vader bezig, die die dag ontslagen was uit het ziekenhuis na een zware hartoperatie. Ik had dus nog helemaal niet de tijd gehad om er over na te denken. Ik ben het ook pas na een week of 2 gaan beseffen. En aangezien ik nog op school zit, ook na 2 weken weer naar school gegaan. Erg heftig allemaal, maar goed.

Ik zal het volgende keer nog een keer aan de fysio vragen. Ik denk dat dat wel een goed idee is. Ik kan nu ook geen oefeningen doen, omdat ze niks kunnen vinden. Ja, haal op de andere zij leggen, maar daar moet weer mee uitgekeken worden, omdat ze anders weer te weinig met één kant doet en we het probleem alleen maar verplaatsen.

Oeps, dat ging niet helemaal goed! Gelukkig is de tekst niet weg!

Anne heeft overigens wel 2 flinke ooievaarsbeten op haar achterhoofd en ze heeft ze ook op haar oogleden gehad. Dus als ze wat klem heeft gezeten kan zo'n 'sportblessure' natuurlijk ook makkelijk ontstaan zijn. Ik ga het echt nog een keer navragen.
Bij de fysio was ze trouwens super lief. Ze vondt alles wel best en was ook nog eens flink aan het lachen!

Ik weet even niet wat ik er verder nog over kwijt moet. Ik ben benieuwd wat jij gaat doen. Wanneer moet je het beslissen, met een maand of 5? En dan met 5,5 maand aanmeten  en met 6 maanden ermee beginnen (als je ervoor kiest tenminste)?

Groetjes,
Natasja

Jeetje....1,5 uur voor een bevalling! Pfff....kan mij voorstellen dat dit overweldigend is. Ik had genoeg tijd om mij voor te bereiden, 25 uur maar dat was ook wel weer een beetje overdreven vond ik.  Staan  een korte bevalling en een plat hoofdje in relatie tot elkaar?????Of is dit toeval.

Hi,
Ik denk dat dat toeval is hoor. Hoewel, die sportblessure...Misschien dat een kindje bij een hele snelle bevalling wel eerder ergens wat spieren verrekt of zo. En daar kan dan weer de voorkeurshouding door ontstaan, die een afgeplat hoofdje tot gevolg heeft.
Patricia

Ja, inderdaad, het is zeker niet zo dat alleen baby's die een snelle bevalling hebben gehad dit kunnen krijgen, maar het klopt wel wat patricia zegt! (patricia was het toch he?  haha sorrie weet het even niet meer zeker...)

Terug
Bovenaan