Naar de gyn geweest.....

A

Anoniem

Guest
We zijn naar de gyn geweest en hebben te horen gekregen dat ik in ieder geval een "lichte" vorm van pcos heb dus dat is erg schrikken...... Ben blij dat we toch gegaan zijn!

Moet nu wachten tot mijn menstuatie komt max 35 dagen en als het er an nie is pillen nemen om het op te wekken. Op de 3 e menstuatie dag moet ik bloedprikken en ik word getest op chamydia daar schrok ik wel van.... Dus dat heb ik meteen laten testen en daar heb ik volgende week een belafspraak voor. Heb nu natuurlijk allemaal vragen die ik niet gesteld heb dus daar baal ik wel van. Volgende afspraak is pas 1 maart pff wat duurt dat toch allemaal lang zeg!

Vraag mij af of ze heeft kunnen zien of mijn "vruchtbare" dagen eraan komen en hoe groot is de kans dat ik natuurlijk zwanger wordt, iemand ervaringen? Ze zei wel dat er een grote kans is dat we gewoon een kindje kunnen krijgen mbv clomid.

Al met al dus erg schrikken....................

Hai beauty,

Ik heb zelf geen ervaringen met pcos maar ik las net een verhaal op het forum van iemand die dat wel heeft, misschien kan je wat tips aan haar vragen?

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent hoor! Het is ook allemaal niet vanzelfsprekend "het zwanger worden'....daar heb ik dan wel weer ervaring mee....
Bij mij hebben ze bij de eerste testen van de gyn ook getest op chlamydia en ook op hiv en nog een ziekte die je al kind gehad hebt kunnen hebben maar dat doen ze volgens mij altijd bij de eerste onderzoeken. Gelukkig kwam daar niets uit, dus alles schoon!

En ja....het duurt allemaal zooo lang hé?! Helaas zit er niets anders op dan afwachten en dat is kl*te!! Kunnen jullie niet gelijk beginnen met Clomid? Of moet je daarom een cyclus wachten?
Gaan ze bij je man nog zijn zaad controleren?

Als je nog meer vragen hebt, dan bel je toch gewoon nog even morgenochtend?

Sterkte en als ik je kan helpen....Just let me know!

Liefs Lynn.

Ze kijken het eerst een cyclus aan om het in beeld te kunnen brengen. Waarschijnlijk kun je daarna gelijk met de clomid beginnen. Het is jammer dat je aan de hormonen moet, maar beter dan dat, dan blijven proberen zonder resultaat toch? Hier een 2e zwangerschap door clomid. En ik heb geen lichte variant van PCOS

Hoi Lynn,

De lol is er op deze manier idd vanaf........

Zag toevallig ook dat iemand er net iets over geschreven heeft, idd goed idee dat ik haat wat dingen kan vragen.

Heb net bloedgeprikt dus hoop dat dat allemaal goed is. Ze gaan eerst mijn bloed onderzoeken en als daar niks uitkomt gaan ze mijn man zn zaad alvast testen. Heb geen idee wanneer ik met clomid kan beginnen en waarom dat nu niet direct kan maar waarschijnlijk voor de bloedtesten. Vraag mij af als ik de volgende afspraak heb is mij cyclus natuurlijk ook alweer begonnen of ik dan weer tot de volgende moet wachten.

Heb wel goede hoop dat het op deze manier gaat lukken maar leuk is anders!

Balen dat je pcos hebt zeg! Ik kan me goed voorstellen dat het even schrikken was!

Maar... Bekijk het positief... Er is al min of meer een redeb gevonden en daar gaan ze mee aan de slag! Dat scheelt toch weer ruim een jaar an onderzoeken.
En de bloedtest is standaard. Wij werden hier ook op getest en voor we me iui gingen starten, zijn we ook op andere soa's en hiv getest.

Succes!

Lifs Daisy

Hoi Daisy,

Aan de ene kant ben ik ook wel blij dat ze nu gericht iets kunnen doen maar had het gewoon niet verwacht al had ik wel een voorgevoel. Zijn natuurlijk helemaal nog niet lang bezig en dach ach die cyclussen worden wel beter nu dus zal wel goed komen nu.

Ben benieuwd naar alle uitslagen en we gaan er voor!

Hey...

zit net je berichtje te lezen,
nu weet ik ook een beetje wat me te wachten staat de 30ste bij de gyn. Wist trouwens niet dat ze ok op geslachtsziektes gaan testen. Ik heb chlamydia gehad (leuk ex vriendje die heeeeel veel vreemdging). Heb dit bij de ha ook vermeld, toen wij besloten hadden ervoor te gaan, maar deze zei toen dat ik niet meer hoefde te testen omdat ik toen al medicijnen er voor had gehad en het dus niet meer kon hebben.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met jullie, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid

liefs

@beauty27. Probeer het inderdaad positief te benaderen. Met clomid heb je in principe 12 a 13 keer een goede cyclus. Die heb je nu niet of nauwelijks. Ik heb geloof ik 3 keer per jaar kans om spontaan zwanger te worden. Met de hormonen dus een stuk meer kansen. Het romantische is er wel vanaf. Maar dat vergeet je al snel als je een positieve test in je handen hebt hoor!

Terug
Bovenaan