Naar de gynacolloog geweest en ben heel verdrietig nu

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik heb een bloedonderzoek laten doen bij de gynacoloog. Mijn FSH waarde was te laag en mijn LH waarde was hoog. Dit betekend voor mij dat ik helemaal geen eisprong heb. Komt door het overgewicht zegt de gyn. Hij kon mijn eierstokken niet zien via een inwendige echo. Dus kon ik ook niet met medicijnen behandeld worden om toch een eisprong te krijgen. Nu moest ik eerst 6 kg afvallen en dan krijg ik weer een onderzoek. Ik probeer al 2.5 jaar a ftevallen en tot heden niet gelukt. Mijn gewicht is nu 80,7 kg en ik ben 1.53.

Ik had al zo,n sterke voor gevoel en angst dat het bij mij heel lang gaat duren voor dat ik zwanger raak of dat ik helemaal niet zwanger kan raken. Dat gevoel ging maar niet weg, daarom had ik besloten om alles te laten onderzoeken voor dat we aan het proberen zwanger worden begonnen. Dus een geluk bij ongeluk, anders hadden we 1 jaar lang voor niets geprobeerd zwanger te worden en dan elke maand de teleurstelling. Ben er heel verdrietig van en moet er vaak om huilen. Maar ja......op dit moment kan ik allen maar mijn best doen om die 6 kg er af te krijgen. Ga wel naar een andere gyn voor een second opinion. Geertgen in Elsendorp. Is hier iemand bekend mee?

Wat vervelend voor je meid, kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent.......sterkte

Oh jee hier ben ik ook zo bang voor! ik ben 176 lang en weeg meer dan 110 kg. Ik eet gezond, maar beweeg momenteel te weinig. We zijn nu een halfjaar bezig, maar het is nog steeds niet gelukt. Bij mij is het wel psychologisch, want ik heb in het verleden een eetstornis gehad en heb echt een haat / liefde verhouding met eten.
Ik snap je verdriet heel goed en hoop dat het na die kilo's wel goed gaat en ga anders gewoon hogerop. Het hoeft (ondanks je overgewicht) niet echt daar aan te liggen. Heel veel sterkte!

Liefs!

Ook ik wil je heel veel sterkte toewensen..!!
Heb vaker gehoord dat gezette mensen na af te zijn gevallen zwanger raakten hoor!!
Maar nu eerst de 6 kg eraf..
Heel veel sterkte.
Heb je ook al probereb af te vallen m.b.v. een diëtiste?

Oh jee hier ben ik ook zo bang voor! ik ben 176 lang en weeg meer dan 110 kg. Ik eet gezond, maar beweeg momenteel te weinig. We zijn nu een halfjaar bezig, maar het is nog steeds niet gelukt. Bij mij is het wel psychologisch, want ik heb in het verleden een eetstornis gehad en heb echt een haat / liefde verhouding met eten.
Ik snap je verdriet heel goed en hoop dat het na die kilo's wel goed gaat en ga anders gewoon hogerop. Het hoeft (ondanks je overgewicht) niet echt daar aan te liggen. Heel veel sterkte!

Liefs!

Wat vervelend zeg voor je, maar misschien dat deze link je kan helpen.
http://www.orthokliniek.com/
Ik heb vorige jaar daar het Bio-HCG+ dieet gedaan en ik ben 5,5 kilo kwijt geraakt in een maand en die ben ik nog steeds kwijt. Misschien iets voor jou?
Sterkte in ieder geval. En hopelijk lukt het deze keer wel met afvallen en lukt het zwangerworden dan ook beter.

Ik heb hele goede ervaringen met de begeleiding van een dietist. Wordt zelfs vergoed meen ik...

hoi Samiiraa,

Dit is idd vervelend nieuws. En ook al had je het verwacht als het daadwerkelijk zo is dan komt de klap best hard aan. Mmh heeft de gyn je ook handvaten mee gegeven waar je mee aan de slag kan? bv een afslank kliniek of een doorverwijzing naar de dientiste??? Afvallen is erg lastig en je valt heel snel weer terug in je oude patroon. Daarom is het misschien wel goed het afvallen niet alleen te hoeven doen. Ik hoop dat je je schouders er onder kan zetten.
Maar misschien een rare vraag, maar waarom had je al een voor gevoel dat het niet zou lukken? Had je geen cyclus? of was er een andere reden bv je overgewicht?
Sterkte de aankomende tijd, en hopelijk kunnen ze je wel helpen na dat je bent afgevallen.

Terug
Bovenaan