Naar de gynacolloog geweest en ben heel verdrietig nu

hoi Samiiraa,

Dit is idd vervelend nieuws. En ook al had je het verwacht als het daadwerkelijk zo is dan komt de klap best hard aan. Mmh heeft de gyn je ook handvaten mee gegeven waar je mee aan de slag kan? bv een afslank kliniek of een doorverwijzing naar de dientiste??? Afvallen is erg lastig en je valt heel snel weer terug in je oude patroon. Daarom is het misschien wel goed het afvallen niet alleen te hoeven doen. Ik hoop dat je je schouders er onder kan zetten.
Maar misschien een rare vraag, maar waarom had je al een voor gevoel dat het niet zou lukken? Had je geen cyclus? of was er een andere reden bv je overgewicht?
Sterkte de aankomende tijd, en hopelijk kunnen ze je wel helpen na dat je bent afgevallen.

Wat een vervelend nieuws heb je gekregen, succes met het afvallen.
Victory, ik ben 170 cm en weeg 90 kilo, dat lijkt wel een beetje op dat van jouw tenslotte 176 en 110 kilo.
Ben momenteel zwanger van nr 3.
Dus ik denk toch dat er achterliggende problemen zitten hoor.

Ik ben al 2 jaar bij dietiste, en dat krijg je gewoon vergoed, ik dacht ong 12keer in een jaar of is het 14. Nou ja iig krijg je het vergoed.
Tegen mij zeggen ze ook dat ik te dik ben ben 1.78 en weeg 88. Maar toen ik zwanger werd van de 1e woog ik ook zo en toen lukte het wel in ronde 2 en nu inmiddels 1e iui gehad. We zijn nu bijna 2 jaar bezig voor kindje 2.

Succes met afvallen en laat je niet gek maken en ik zou zeker een second opinion aanvragen. Ze gooien het vaak op het gewicht.

Gr WEndy

Nu is afvallen altijd goed als je te zwaar bent of gezondheidsproblemen hebt, maar dit is inderdaad niet altijd de oorzaak van het niet zwanger worden. Ik ken een man en vrouw die samen echt heel veel overgewicht hebben en die waren in een keer zwanger van nr 1 en nr 2 is nu in de buik. Dus probeer altijd verder te kijken. Het is vaak dat gynacalogen het niet serieus nemen omdat je overgewicht hebt en het altijd daarop gooien, maar ze moeten verder kijken dan hun neus lang is zegmaar. Anders zou ik gewoon een second opinium aanvragen bij een andere gynacaloog die je wel serieus neemt, minder kilo's is altijd beter maar vaak dus niet de onderliggende oorzaak.
Heel veel sterkte en succes!

Liefs Vic

Hoi Samiiraa,

Laat je niet gek maken! Ik ken meerdere stevige meiden die kinderen hebben gekregen! Ook zij kregen eerst te horen dat ze moesten afvallen, waren daarmee extra gemotiveerd om af te vallen en meerdere hadden een 2e bezoek aan de gyn. niet eens meer nodig om zwanger te worden. Ik zou idd ook eens een dietiste raadplegen.

Hoi Samiiraa,
Zelf heb ik ook overgewicht. Heb er met mijn eerste bijna een jaar over gedaan en we gaan nu voor nr2. mijn beste vriendin heeft veel overgewicht en haar man ook. Van nr1 was ze binnen een maand zwanger en van nr2 ook! En zo ken ik nog wel meer mensen in mijn omgeving. Maar ook slanke mensen die na ruim een jaar en 2x iui pas zwanger werden. Het is vaak makkelijk om veel op overgewicht te gooien maar het hoeft niet alijd de reden te zijn dus. Tuurlijk is het altijd beter om op je idieale gewicht te zitten en daar kan je natuurlijk altijd je best voor te doen op welke manier dan ook.... Heel veel succes!!!!

Ik heb overgewicht en had geen eisprong meer.
Toen ik bij de gyn. kwam werd er niets gezegd over mijn gewicht.
2 clomid behandelingen en ik was zwanger. Pas bij de VK gingen ze mutsen over mijn gewicht.
En nu, nu ben ik 32 weken zwanger en alles is goed. Bloeddruk, suiker, ijzer, gewicht (ben nog niks aangekomen), mijn meisje ligt netjes met d'r hoofdje naar beneden en ze weegt echt PRECIES gemiddeld. De VK weet niet wat ze meemaakt.
Dat bedoel ik dus, het zo gemakkelijk gezegd he!! Alles ligt aan je gewicht!! NOU NIET ALTIJD DUS!!!!!!

Als ik je mag adviseren, ga op zoek naar een gyn die je wel behandeld zonder dat je eerst moet lijnen!! Ik kan je de mijne (Dr. Davelaar in Zoetermeer) erg aanbevelen.

Heel veel succes & ik hoop snel goed nieuws van je te lezen!!
Liefs Sonja

@RianS

Ik moet zeggen dat ik het nogal schokkend vind hier een tip voor een dieet met HCG te vinden.....
Er is absoluut geen enkel wetenschappelijk onderbouwd onderzoek dat aantoond dat HCG wat doet in de strijd tegen de kilo's.
Wat wel is aangetoond is dat klinieken en sommige ha onrechtmatig het HCG hormoon verkrijgen!
Ik pies me een ongeluk voor MvM en dat doe ik ALLEEN voor mensen die niet vanzelfsprekend zwanger raken!
Als je alleen zo'n dieetje volgt was je die 5.5 kilo zeer wrs ook wel kwijtgeraakt, zorg dan dat die HCG bewaard blijft voor mensen die het écht nodig hebben!

Sorry Samiira dat ik hier je topic voor heb benut, ik hoop echt voor je dat die 6 kilo eraf vlíegt en dat je maar gauw zwanger mag raken!

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan