Naar de gynaecoloog geweest!

Hallo allemaal,

Nou het zit erop! Ik ben geweest en (zoals altijd achteraf) het viel me heel erg mee. Van tevoren was ik erg nerveus (na mijn mk was ik nl. nogal onbeschoft behandeld door de gyn).

Ik had een hele aardige man als gynaecoloog die me heel erg op me gemak stelde. Hij stelde wat vragen over mijn geschiedenis en die van mijn moeder. Mijn moeder was een apart geval want ze kon nl geen jongetjes baren want ze had een tekort aan mannelijke hormonen. Dit had mijn oma ook en kan dus erfelijk zijn. Mijn moeder heeft 4 mk gehad waarvan zeker is dat er 3 jongetjes waren. Ik heb wel een broer maar dat was ook een helse zwangerschap. Ze heeft 7 maanden gevloeid en maar liefst 2x op de curretage-tafel gelegen maar uiteindelijk is beide keren besloten het toch nog even aan te zien. Mijn broer werd 8 weken te vroeg geboren (mijn moeder heeft 7 maanden plat moeten liggen). Maar goed, gezien deze geschiedenis en het feit dat ik zo loop te knoeien met mijn hormonen, heeft hij eerst een inwendig onderzoek gedaan. Mijn eierstokken zagen er goed uit maar er zat geen eitje en volgens de gyn heb ik ook geen eisprong gehad. Dat verbaasde me wel want ik dacht toch echt dat ik 2,5 week terug mijn eisprong had.

Omdat ik nu al 12 weken na mijn laatste ongi zit en er nog geen ei op komst is, wil hij een hormonaal onderzoek doen. Ik moest 6 buisjes met bloed aftappen, dan volgende week weer en eind oktober kan ik dan weer terug komen voor de uitslag. Ik ben erg blij met dat onderzoek want ze kunnen erg veel aflezen uit dit onderzoek. Omdat mijn zus en moeder al heeel vroeg in de overgang zaten (rond hun 35ste) vind ik het wel prettig te weten of ik me ook zorgen moet gaan maken.

Wat hij gaat doen als er niets uit dat onderzoek komt weet ik niet maar goed, ik wacht eerst de uitslag maar af en dan zie ik het wel.

Ik ben in ieder geval opgelucht dat er onderzoek wordt gedaan en nu maar hopen dat er niets schokkends uit komt. De gyn zei trouwens dat hij dacht dat mijn hormoonhuishouding erg van slag was. Soms (vooral na een spontane miskraam) kan je hormoonhuishouding zo erg van slag zijn, dat het niet meer uit zichzelf op de rit komt. Als dat het is dan zal ik wel Chlomid voorgeschreven krijgen ofzoiets.. Afwachten maar.

Bedankt dat jullie zo met me meeleefden!!

X F.

Ps: Belle, wat spannend zeg! Het klinkt goed allemaal! Ik duim voor je!

Nien en Monique, reageren jullie weer onder het andere berichtje (daar staat ook nog een stukje van mij)

X

Lieve F.,
Heb aan je gedacht vanmiddag en ben blij voor je dat dit nu achter de rug is! Vreemd inderdaad dat je je eisprong voelde en deze dus niet heeft plaats gevonden..
Hopelijk wordt alles duidelijk eind oktober. Een maandje wachten en je weet het!!!
Veel liefs S

Lieve F.

Gelukkig dat het achteraf is meegevallen. En zo te horen is het inderdaad een gyn die naar je luistert. Er worden gelukkig onderzoeken gedaan. Dan heb je het idee dat er wat aan gedaan wordt he? Het is inderdaad niet te hopen dat er wat schokkends uitkomt, maar als je inderdaad geen eisprong hebt of krijgt zijn er nog genoeg mogelijkheden om die op te wekken. Dus daar kun je dan wel gerust om zijn. Maar je moet eerst natuurlijk afwachten wat de onderzoeken uitwijzen. Vervelend dat je moeder en zus zo getobt hebben. Dat zit dan toch in je achterhoofd, denk ik. Heeft je zus wel kinderen? Ook alleen meisjes? Nou ik hoop echt dat het allemaal goed komt en ik geloof ook dat het allemaal goed komt, het heeft alleen tijd nodig.

Ik wens je veel succes met wachten!!

Heb je trouwens misschien ook aan de gyn gevraagd of die teunisbloemolie goed is?? Ik slik nu helemaal niks meer. Van die monnikspeper ging ik bijna over mn nek en dat proefde ik de hele dag bijna. bah. En op zich heb ik geen regelmatige cyclus maar toch niet langer dan 5 weken, dus dat is goed te doen eigenlijk. We zien het wel nu.

Nou ik duim gewoon weer verder voor je en hoop dat alles meevalt!!

Liefs Cath

Hoi F.

Jeetje, wat een verhaal van je moeder en je zus. Dat zijn dingen die inderdaad helaas niet onderschat moeten worden. Maar je zit nu bij een prima gyn. zo te lezen. Fijn hoor.

Wel spannend al die onderzoeken en dus al die uitslagen. Maar er gebeurd nu tenminste iets. Alleen maar in je eentje thuis zitten te wachten op het eitje, schiet ook niet echt op he?

Nou, succes hoor. Ik denk aan je.

Liefs Mira

Hoi lieve F,
Zo hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij, sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar heb bijna een maand niet kunnen internetten en toen kon ik ook nog eens niet op deze site komen. Maar heb wel aan je gedacht hoor, en hoopte stiekum dat ik nu zou lezen dat je zwanger was, maar nu lees ik dit berichtje en ben er gewoon stil van, dit had ik niet verwacht......
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik met je mee leef, en wou dat ik iets voor je kon doen, maar het zal toch weer afwachten worden voor je, shit, ja ik heb waarschijnlijk een heleboel gemist en dit is een reactie alleen op dit bericht, verder heb ik nog niet gelezen, maar begrijp dat het een moeilijke periode voor je is.Wel goed dat je bij de gyn loopt er word in ieder geval iets gedaan, en ben blij te lezen dat je de moed niet zomaar opgeeft, heb echt bewondering voor je hoor, je bent een super sterke vrouw, en ook al hoor je soms ff niets van me , ik blijf aan je denken en voor je duimen!!!!!!Heel veel sterkte !!!!
Liefs Knuffelbeertje
ps met mij gaat het goed.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn echt schatten! Met mij gaat het nu prima eigenlijk. Ik ben blij dat het hormoononderzoek wordt gedaan en ik moet nog even 4 weekjes afwachten en dan hoor ik wat er echt aan de hand is. Ik ben allang blij dat ik zo serieus word genomen door de gyn. Dat was al meer dan ik had verwacht!

Cath, hoe is het nu met jou? Nog weer varens gezien? Bij mij was het dus vals alarm 2 weken terug. Ik durf er niet meer helemaal vanuit te gaan. Maarja, 1 ding, de MB heeft altijd nog varens gegeven als ik wel een eisprong had dus die ene keer vals alarm vergeef ik de MB dan maar ;-)
Heb jij nu het idee dat je je eisprong al hebt gehad? Ik heb trouwens niet gevraagd naar de teunisbloemolie. Bij doktoren moet je daar volgens mij sowieso niet mee aankomen. Die geloven daar volgens mij helemaal niet in. Maar goed, ik ga wel weer een potje kopen a.s. maandag... baat het niet dan schaadt het niet!

Knuffelbeertje, wat heb ik vaak aan jou gedacht zeg!! Ik had al eens op het zwanger forum gekeken maar daar zag ik je ook niet. Ik ben heel blij wat van je te horen en ik hoop dat alles goed met je gaat! En met de kleine natuurlijk! Nog een 2e echo gehad inmiddels? Ookal zullen we elkaar niet meer zoveel spreken, je bent en blijft wel een maatje van me!! Vind het leuk af en toe nog wat van je te horen.
Geniet je verder van je zwangerschap? Ik hoop dat je niet meer zo beroerd bent!

Nou meiden, nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik houd jullie op de hoogte!

X F.

Lieve F.

Hoe is het nu met je?? Wat meer rust gekregen nu er onderzoeken worden gedaan? Dan heb je wel het gevoel denk ik dat er wat aan wordt gedaan he? Anders zit je maar te wachten. Afwachten op de uitslag! Moet je langskomen of mag je bellen?

Ik heb gister nog wel varens gehad, vanochtend weer niet. Dus ik weet het ook niet hoor. Maar ik denk wel dat ik vanochtend mijn spuug (lekker he? hihi) er niet goed opgesmeerd heb, want ik zag eigenlijk helemaal niks. Op 3 kleine stippels na. We gaan maar gewoon flink aan de klus!! We nemen geen risico!! Alleen ben ik wel strontverkouden, dus dat is niet echt fijn! Maar ja, je moet er wat voor over hebben he?

Ik denk ook inderdaad dat een gynacoloog niet blij is met al die homeopathische middelen. Ze zullen er niet echt tegen zijn, maar ze zullen het nooit aanraden, denk ik. Als ik jou was zou ik het inderdaad ook blijven slikken. Maar ik ben met een cyclus van 4,5 à 5 weken tevreden.

Ik ben gister trouwens nog bij een osteopaat geweest. Toen ik daar in die wachtkamer zat, had ik wel zoiets van: Wat doe ik hier eigenlijk??? Dat heb ik ook tegen haar gezegd. (tis een hele leuke lieve vrouwelijke osteopaat, ze heeft me ook met succes behandeld voor migraine). Maar ze zei dat het juist heel goed was dat ik was gekomen. Ze zou echt geen handelingen doen, die schadelijk zouden zijn. Ze deed deze oefeningen ook bij zwangere vrouwen. Dus ik op die tafel. Maar ik ben echt blij dat ik geweest ben. Alles voelde goed, het was alleen wel stijf zei ze, dus nu heeft ze alles wat los gemasseerd. Ze zei dat de doorbloeding nu een stuk beter zou zijn en geen zwangerschap meer in de weg zou kunnen staan!! Dus klinkt goed he?? Maar ze zei wel dat ik moest proberen om uit mn hoofd te zetten dat ik SNEL zwanger moet zijn. Ze zei wel dat ik er rekening mee moest proberen te houden dat het ook nog een jaar kon duren, want voor een zwangerschap moet je toch een jaar rekenen. Alles wat eerder is, is meegenomen, maar ze zei ook : geef jezelf de tijd! En dat is natuurlijk ook zo. Ik zit mezelf eigenlijk gewoon te dwingen en dat is ook niet goed, maar ja tis allemaal zo makkelijk gezegd he? Maar ik ben toch blij dat ik daar geweest ben. Ik moet nog 1 keer over 6 weken terugkomen en dan dacht ze dat het helemaal los zou zijn. Alleen als ik zwanger zou zijn dan moet ik afbellen. Dus ik hoop natuurlijk dat ik af kan bellen!!

Liefs Cath

Maar goed, we houden de moed er in!!

Terug
Bovenaan