Naar de Orthopist

Hallo dames!

Gister was het weer zo ver dat ik met Djamila naar de Orthoptist moest ze ging weer tegenwerken maar later werd ze rustig en liet het gewoon toe. ZIj heeft een oogafwijking re-3 en li--2, dus zal ze misschien voor de rest van haar leven een bril moeten dragen, we waren meteen een bril gaan uitzoeken en ze vond het geweldig al die brillen passen en wou haar bril meteen meenemen maar ja dat kon nog niet. Wij waren naar Pearl gegaan de bril kost 131,- en we kregen ook een 2de bril erbij gratis en als het goed is vergoed de verzekering alles en dat hadden hun zelf meteen geregeld want ze werken samen met de verzekering. Ik had ook een All risk verzekering genomen voor het geval dat.

Over 3 wkn krijg ze haar brillen en ik zal foto maken en dan op hyves plaatsen.

Ik ga nu werken dus ik kan pas vanavond reageren.

Liefs,
Vanesca

Hoi Venesca, min 2 en min 3 valt toch nog wel mee? Nou heeft Renske een plus afwijking en dat kan nog verbeteren, kan dat ook met min of niet? Maar ja, met +7 en +8 zal ze waarschijnlijk er altijd aan vast blijven zitten. Dat is ook nu bij volwassenen niet te laseren bijv.
Het is even wennen, die bril, maar wij waren er snel aan gewend. De laatste tijd is het met Renske wel drama. Ze wil haar bril niet op. Misschien is er iets verandert aan haar afwijking. Morgen weer naar de oogarts, dan gaan ze misschien opnieuw meten.
Succes!

Wat ik altijd gehoord heb van mn schoonmoeder... daar hebben er een paar een bril al vanaf dat ze heel klein zijn, dat + bijtrekt... ze worden geloof ik met +2/+3 geboren... en dat zwakt dan af naarmate ze ouder worden en dat min niet meer bijtrekt naar 0 maar jah... alleen manlief hier, heeft een bril maar wat die precies heeft weet ik eigenlijk niet eens... zn brilzaken regelt hij altijd zelf, dus bar veel verstand heb ik er echt niet van.

Fijn dat je dochtertje er goed op reageert,
Liefs Marina

Heb er ook geen verstand van, maar heb begrepen dat - meestal niet bijtrekt, maar tijdens de groeiperiode langzaamaan verder de min in gaat (maar hoeft niet veel te zijn) en dat + afwijkingen later wel wat rechttrekken.

Ik heb ook altijd een - afwijking gehad, maar ben 8 jaar geleden gelaserd en loop nu brilloos met goed zicht door het leven. Indertijd werd overigens wel bij de voorlichting gezegd dat ze tot +10 konden corrigeren, dus wie weet zijn er mogelijkheden tegen de tijd dat Renske groot is, of misschien blijft ze altijd blij met haar brilletje.

Succes met Djamila en haar brillen straks!!

Hannah, de optometrist hier zei dat ze tot + en - 6 kunnen laseren, maar ja dat kan toch pas als ze volwassen is, dat duurt nog lang. Wie weet wat er dan kan.
En ik hoop dat ze nog blij wordt met haar bril, want nu is ze niet zo blij ermee. Het zet hem vaak af, en ik dan weer op, zij weer af enz.

Hoi,

Wat fijn dat ze enthousiast was over de bril, gelukkig is een bril tegenwoordig heel modieus.
Hier geen brilletjes, alleen mijn man draagt er 1 in de auto!

Succes ermee, Gr MJ

Bedankt voor jullie reacties!

Het is idd. zo dat - niet bijtrekt dus ze zal voor de rest van haar leven een bril moeten dragen. Ik heb zelfs ook - afwijking, ik dacht -4/-5. Ik moet mijn ogen weer laten testen het is al een poosje geleden dat ik dat had gedaan. Ik was 6 a 7 jaar toen ik een bril moest gaan dragen en ik ben nu 33jr.. Mijn man draagt ook een bril sinds 4 jaar geleden maar hij heeft een + afwijking maar dat heeft meer met leeftijd te maken.

Ik denk dat omdat ik en me man al een bril dragen dat het daardoor komt dat Djamila zo reageert ze zal het constant aan moeten houden dus ik ben benieuwd, over 3 maanden moet ze weer naar de Orthoptist.

Liefs,
Vanesca

Terug
Bovenaan