Naar peuterkamer enzo

Ha, dankje, wat kun je je toch ineens druk gaan zitten maken over dingen die zn weg waarschijnlijk zelf wel vinden he? Zwanger en hormonen haha!

Ik voel me in ieder geval niet slecht meer over dat we toch nog wel de babyfoon gebruiken als we beneden zitten. 

Juffielies en Amoebe, voor de bevalling zou natuurlijk mooi zijn, maar jullie kindjes zijn wel echt een paar maanden ouder dan mijn dochter op dat moment. Zij zal rond de bevalling nog geen twee zijn. Dus om haar ruim daarvoor al naar een peuterkamer te doen vind ik een beetje lastig. Ook omdat ze nu nog niet regelmatig doorslaapt, ene nacht wel en andere nachten wordt ze 5 keer wakker en krijgt ze nog steeds een klein flesje (ze is nu 1,5 precies). Dan is de kamer naast ons toch wel fijn hoor! 

De tip om eerst te wennen aan het peuterbed en dan met bed naar boven te gaan, of juist te wennen boven in de oude ledikant, vind ik zeker het overwegen waard. Daar ga ik het eens met manlief over hebben. 

De baby zal inderdaad zeker een half jaar naast mij in de cosleeper slapen. Met mijn dochter heb ik dat tot 8 maanden gedaan en dat beviel super. Daarnaast sliep zij overdag pas in een bedje rond 3/4 maanden. Als deze baby dat eerder doet, is er altijd de cosleeper zolang ze niet rolt. Dus ik verwacht de babykamer pas echt nodig te hebben na een maand of 3 na de bevalling. Vandaar dat ik in mijn hoofd heb om een maand of 2 na de bevalling eerst een feestje te maken van de overgang naar een peuterkamer, en zodra dat soepel gaat, de baby haar intrek in de babykamer te laten nemen. 

Wel heel apart hoe jullie kindjes lekker in hun peuterbed blijven liggen. Ik hoop dat die van mij dat ook doet. Had ik niet verwacht. Het lijkt zo aanlokkelijk om er gewoon weer uit te klimmen zodra ik uit zicht ben en dan lekker te gaan spelen haha! 
Deden jullie nog iets als deurklinken omhoog of kasten op slot ofzo? 
 
Mijn dochter werd 2 een paar dagen na de geboorte van haar broertje. Omdat we vlak voor de bevalling zijn verhuisd, had zij ook een nieuwe kamer, maar wij hebben er heel bewust voor gekozen om haar in het ledikant te laten. De baby slaapt bij ons, eerst in co-sleeper in wiegformaat, maar omdat hij nogal hard groeit, heb ik vorige week een ledikantje verbouwd tot co-sleeper, hier kan hij nog heel lang in en zo lang het samen op een kamer slapen voor iedereen relaxt is, doen we dat nog wel even. Dochter is ook nog steeds in ledikant. In een heeeeele boze bui is ze hier een keer binnen 2 tellen uitgeklommen, dus ik weet dat ze dat kan, maar ze doet dit tot nu toe nooit. Slaapt er goed in en het is een lekker veilig en rustig als ze weer eens besluit ‘s middags toch niet te willen slapen, ze is dan gerust 1,5 uur in bed aan het kletsen en zingen, iets wat ik in een peuter bed niet zie gebeuren.

Kortom; overweeg een twee ledikant (op MP of ikea echt niet de hoofdprijs) en laat de dreumes ook voorlopig nog in ledikant slapen!
 
Hier geen nieuwe baby, maar dreumes van nu 19mnd gaat ook naar een kamer op zolder. Ze slaapt nu nog bij ons op de kamer. 
Wij verhuizen haar ledikantje mee naar zolder, zolang ze daar nog niet uit klimt kan ze daar lekker in blijven slapen. Zodra ze er uit kan klimmen vind ik dat gevaarlijker dan een open bedje, dus dan gaat er een zijkant uit. Qua lengte kan ze er nog best heel lang in, dus zo kan ze nog lekker lang in haar veilige bekende bedje slapen. Dat scheelt toch weer nóg een verandering voor haar. 
En de kasten, als je kindje inderdaad zo ondernemend is, dan kan je die beveiligen natuurlijk, net zoals in je keuken (tenminste, dat hebben wij wel). 
 
Een ander idee, als je oudste kindje nog niet lekker doorslaapt tegen de tijd dat de baby er is, is het dan geen optie om de baby nog wat langer bij jullie te laten slapen? Hier dus met 19mnd nog op onze kamer en dat gaat prima hoor. Ik vind het ook wel ideaal, ze wordt elke nacht wel 1 of 2x wakker, maar tegenwoordig hoeven we dan alleen maar even te zeggen "Het is nog nacht, ga maar lekker verder slapen" en dan slaapt ze weer. Als ze op zolder ligt moeten we er dan toch naartoe (daarom maken we ook nog niet echt haast met die kamer :D )
 
Terug
Bovenaan