In eerste instantie zouden we Rebecca aan het eind van de straat naar school doen (nog geen 5 min. lopen). Hebben haar daar ook opgegeven. Brede school, christelijke basis, maar meer in de naam dan dat er iets aan gedaan wordt. Ligt aan de juf/meester. Verder veel aandacht voor kindjes met een 'rugzak'. Goede sfeer, goede lesmethode, deze school staat goed bekend en de wachtlijst loopt op....er zitten veel buurkinderen op die Rebecca kent.
Nu blijkt dat Rebecca hoogbegaafd is, zijn we wel opnieuw gaan orienteren. Maar een andere school is verder weg (moet ik elke dag 4x heen en weer fietsen) en ik vind de sfeer toch minder. Het heeft meer nadelen voor ons: weinig tot geen kinderen uit de wijk op die school. En het blijven allemaal 'gewone' scholen.
We hebben besloten om Rebecca toch een kans te geven op een 'gewone' school. Mocht het in de kleuterklas toch verkeerd lopen, kunnen we altijd nog een overstap maken naar groep 3 op een andere school speciaal voor hoogbegaafde kinderen, die in een wijk naast ons gebouwd gaat worden komend jaar.
Dus we houden een slag om de arm.
Groetjes, Marianne