Naar t CB geweest met Dylano..

En ik ben echt met een kl*tegevoel thuisgekomen.

Ik zeg altijd tegen de meiden die ook met zo'n gevoel thuiskomen, dat ze zichzelf niet druk moeten maken, maar ik maak het helaas ook weer zelf mee:-S

Dylano is volgens t CB te zwaar. Nu is hij altijd al wat fors geweest, maar dik?? NEE, echt niet!
Ze heeft zeker 4x gezegd dat hij te zwaar is. Hij zit tegen de bovenste lijn van de curve aan, maar de vorige x zat hij er echt op! Dus in vergelijking komt hij niet meer zo hard aan, als vantevoren.
Hij weegt nu 16,4kg en is 93,5cm. Een flinke jongen dus.
Maar ik vraag mezelf nou serieus af hé? Wat doen die mensen daar? Wat hebben ze er aan om 4x te zeggen dat hij te zwaar is?? 1x vind ik al meeeer als voldoende.
Wij vinden dat hij het super doet, maar daar wordt niet naar geluisterd. T enige wat ze doen is naar statistieken kijken, maar mijn kind is GEEN statistiek! Oohhh, ik zit me alweer helemaal op te fokken!

Weet je wat ik ook niet begrijp?? Dylano is nooit echt heel ziek, Tuurlijk wel eens verkouden, maar echt ziek, nee hoor. Maar daar word dan weer nix van gezegd.

En ze willen dat Dylano iedere x als ik met Syl naar het CB moet, meekomt. Dit om t in de gaten te houden. Maar dit ga ik niet doen hoor!

Nou ja.. Wou dit toch ff met jullie delen..

Sorry voor mij klaagzang ;-)

Liefs Deb.

hey Deb

niets van aantrekken hoor
bij het cb werken ze volgens het boekje en moet elk kind voldoen zoals het beschreven staat in het boekje maar zo werkt het gewoon niet.....
ieder kind is anders
en zolang jij tevreden bent, en Dylano het goed doet en zoals je zegt ook nooit echt ziek is is er toch elemaal niets aan de hand???
laat die miepen van het cb maar zeuren

liefs ilona

Moonpoontje, tja, wat is een normaal gewicht hé?

Ipv dat ze ook eens naar de ouders kijken, dan enkel en alleen naar t kind.. Wij zijn ook allebei best fors, en papa heeft zware botten. Maar dat mag niet gezegd worden, hoor je dan :-S

Feline zit met lengte en gewicht op +1 en ze zei ook dat we moesten opletten en dat ze te zwaar is.....
Weet je hoe het komt: er zijn zo veel kinderen met overgewicht als ze 4 of ouder zijn dat ze extra opletten.

Waar ze trouwens niet naar kijken is de bouw van kinderen. Feline heeft de bouw van Dennis en Gijs van mij (van vroeger haha) en dan is het logisch dat Feline +1 is.

En inderdaad trek t je niet aan (deed ik ook wel hoor....)

liefs Maris

Hoi hoi,

Maris, wat bedoel je met +1?? Is ze 1kg te "zwaar"?
Vind het belachelijk dat ze dat nou al kunnen zeggen, dat je kind te dik is of wordt.

We hebben net een test gedaan op TNO de groeicalculator. Dylano is 3cm langer dan een gemiddeld kindje van zijn leeftijd. Logisch dat zijn gewicht dan ook mee moet gaan ;-)

Ik hou de curve in de boekjes van de kids netjes bij. En Dylano loopt met zijn gewicht ook tegen de bovenste lijn van de curve. Dus 1 en 1 optellen, en je bent er ;-)

Liefs Deb.

Hoi Deb,
Je hebt de curve die in t boekje en daar heb je -1 -2 -3 0 +1 +2 +3
Moet je maar achterin t boekje zoeken. En Feline kan trouwens nog niet goed rennen, dus ja echt veel verbranden doet ze ook niet. En heel veel wandelen doen we nu ook niet, omdat ik nog steeds niet veel tijd heb met Gijs en mijn werk enzo.
liefs Maris

Die artsen en hun regeltjes ook! Je weet toch zelf wel dat je goed voor je kind zorgt. Ik bedoel je geeft hem heus geen magnums ofzo hoor. Ik zou me er inderdaad niet te druk over maken wijffie. Jij bent de moeder en jij zorgt hartstikke goed voor je kind!!

gr.Ing

Terug
Bovenaan