Nacht doorslapen

Hoi ladies,

Kom ik weer, volgens mij heb ik al eerder eens zo'n soort topic geopend, maar ik heb echt even een gebrek aan informatie/kennis. Wanneer is het normaal dat baby's een nachtvoeding over gaan slaan? Je leest er zoveel verschillende verhalen over...

En hoe gaat dat dan? Nu drinkt Diederik 7 x 110 cc per etmaal, dus als hij een voeding overslaat, komt dat neer op 6 x 110 cc. Moet je dan de dag erna de dosering ophogen? Dus bijv. 6 x 120 cc geven of zelfs meer zodat hij wel aan zijn zelfde hoeveelheid komt?

Ik ben nog steeds met hem aan het zoeken naar een ritme, hoewel hij wel redelijk strak om de 3-3,5 uur voor een voeding komt, was hij gisteren 's middags echt niet wakker te krijgen en viel hij na het drinken direct weer in slaap. En dan 's nachts is hij zo helder als wat! Dat hadden we 2 weken geleden ook, toen we net uit het zkh waren, maar toen was dat wel redelijk gekeerd. Nu lijken we weer terug bij af! Vannacht ook om de 3 uur gevoed, terwijl hij vorige week er een keer 6 uur tussen had zitten 's nachts!

Ik snap het dus niet meer zo goed, maar misschien ben ik er ook wel teveel mee bezig (wil het graag goed doen) en moet ik het meer op zijn beloop laten. Het is nog maar een mannetje van 3,5 week oud... Dus zo bezien vind ik het prima zoals het nu gaat. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe zich dat reguleert.

Volgende week voor het eerst naar het cb, zal het dan eens vragen. Timen jullie bijvoorbeeld dat jullie kindje steevast om bijv. 23.00 uur de laatste voeding krijgt voor de nacht? Bij ons wisselt dat dus ook. En ook de tijden overdag varieren. De ene dag komt hij 09.00 uur, de andere dag 10.00 uur 's morgens zeg maar.

Nou ja, komend weekend gaat de tijd toch om, dus ik was sowieso niet van plan nu 'op de klok' te gaan voeden, daar vind ik hem nog wat jong voor en met de wintertijd voor de deur kun je dan weer opnieuw gaan beginnen...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs Blossom

Geeft niks, als nieuwe mama zit je vol vragen! Logisch hoor... En geen enkel kind is gelijk, dus of je daadwerkelijk iets hebt aan de antwoorden van andere moeders.. Ik kan je alleen maar zeggen dat mijn eerste doorsliep toen hij een week of 8 was. De tweeling is nu bijna 10 weken en slapen nog niet door, hoewel ze wel al op maar 5 voedingen per dag zit (24/5= ong iedere 4,5 uur). Als je op 7 voedingen zit, is doorslapen nog lastig, want anders kom je niet aan het aantal voedingen per 24 uur. Je zult zien dat Diederik zelf aan gaat geven wanneer hij behoefte heeft aan minder flessen met meer voeding erin. Bij mij gebeurde dat nu toen de tweeling 6 weken was. Hoef je niks voor te doen, regelen ze helemaal zelf ;-))
Hier zit het schema er nu als volgt uit:
3:30-4:00 fles 165 cc
8:00-900 fles 165 cc
12:30 fles 165 cc
16:30-17:00 fles 165 cc
22:30 fles 200 cc

En het wisselt inderdaad! Ik houd ook niet heel strak aan die tijden vast hoor, het is maar net wat uitkomt en hoe hard ze huilen, haha!

Maar nogmaals, ieder kind is anders en Diederik is pas 3,5 week, dus lekker loslaten, want het komt vanzelf..

Thanks! Hier heb ik wat aan!

Dat aangeven, bedoel je daarmee dat hij langer doorslaapt tussen de voedingen en dat hij dan ook hongeriger is? Dus nog niet verzadigd na zijn fles? Is dat een signaal om iets langer tussen de voedingen te laten maar hem per keer wel wat meer te geven?

Enne... ik leer het vanzelf ;-)

X

Hoi,
Het is heel normaal dat kinderen pas rond de 3 maanden goed doorslapen. Na 12 weken dus.
Kinderen die al eerder doorslapen regelen dat helemaal zelf. Bijvoorbeeld door meer voeding te willen.
Ik geef bv en ik merk dat Julia 's avonds wat vaker wil drinken, ze maakt zo zelf een buffertje voor de nacht. Dat doet een kind dus helemaal zelf. Ze meldt zich 's nachts om de 4 tot 4,5 uur. En overdag meestal om de 3 tot 3,5 uur. Ze is nu een maand en ik ben dik tevreden met de nachten. Rond 23.00 uur ligt ze op bed en meldt zich tussen half 3 en 3. En daarna meldt ze zich weer tussen half 7 en 7. daarna leg ik haar terug op bed en ga dan zelf ook nog stlapen. En ik sta dan rond half 9 op. heb dan de tijd om me te douchen en te eten en om half 10 wil Julia weer drinken. Prima te doen vind ik.
Ik zou ook wel een hele nacht door willen slapen, maar ik ga ervan uit dat dit vanzelf een keer gaat gebeuren.

Ik weet niet precies hoe dat zit met flesvoeding. Maar je kunt natuurlijk overdag wat meer voeding geven, zodat het 's nachts niet hongerig wakker wordt. Of je geeft met de laatste avondfles wat meer, heeft hij ook een buffertje voor de nacht.
Dat klinkt logisch. Maar goed ik ben ook geen ervaringsdeskundige.

liefs Maartje

@Blossom: yep, dat is precies wat ik bedoel! Hier gebeurde het ineens dat na de voeding van (toen nog) 20:00u ze zich pas meldden om 02:00u. Eerst denk je: Shit! Wat nu? Nou kom ik niet meer uit!
Maar dan geef je dus inderdaad bij de volgende voeding meer in een fles en laat je zo 1 voeding vallen. Zelf kun je wel een beetje schuiven met de tijden.
Meer voeding in de fles voor de nacht werkt bij mijn kinderen niet, helaas...
Wel is het ook hier zo, net als bij Maartje, dat er overdag minder uren tussen de voedingen zit, dan 's avonds en 's nachts en die kant wil je uiteindelijk wel op natuurlijk! Beter dan andersom in elk geval ;-)

ja hoor hadden wij net een lekker ritme te pakken, was het vannacht weer anders. Komt ze om 02.00 om 05.00 en om 08.00. Nou ja hopen dat dit eenmalig was. En met de wintertijd zal het toch weer opschuiven denk ik.

Heeft iemand hier trouwens nog tips voor?
Ik denk dat ik Julia zaterdagavond op 12 uur nog een keer extra voedt, hopelijk slaapt ze dan gewoon tot 3.00 uur, wat ze normaal gesproken ook doet. Dan klopt het ritme tenminste weer.

Een baby houd je wel bezig he? Gelukkig word ik er steeds makkelijker in en leer ik steeds beter inspelen op de behoefte van Julia.

Liefs Maartje

Diederik heeft vandaag voor 't eerst gelachen! Echt heel schattig! Hij lachte niet zozeer in reactie op mij, maar het leek meer of hij zijn lach aan het oefenen was. Een soort schaterlach, maar het ging nog niet helemaal goed, echt TE CUTE!

Verder vandaag weer tante geworden, mijn zus is vanmorgen in 2(!) uur bevallen van een meisje, vanavond dus op kraambezoek...

Tsja, en dat voeden, hij zal het idd. wel aangeven!

Hallo,

ik ben een juli mama, maar kijk af en toe ook in andere forums..
Bij mij was het eigelijk de eerste maand hetzelfde, dan zat er weer 3 uur tussen s'nachts en dan weer 6 uur. Het vervelende daaraan is ook dat je zelf zo moe bent. Als je iedere nacht om de zelfde tijden eruit moet is je lichaam daaraan gewend, maar steeds andere tijden is gewoon ontzettend irritant!
Wat ik na ongeveer een maand ben gaan doen is in de laatste fles een extra schep poeder doen.. Niet tegen het cb zeggen hoor, want dat hoort weer niet enzo, maar onze dochter ging er wel beter opslapen en na een week of 2 sliep ze zo'n 6 tot 8 uur achter elkaar door! Heerlijk dus!

Groetjes Rianne
Juli 2010 forum

Terug
Bovenaan