Nacht doorslapen

Hi,

hier een redelijk ritme...

Overdag verschillen de tijden 's morgens nog wel eens, maar dat ligt eraan wanneer Stan zijn grote flessen drinkt. Als hij die heeft gedronken slaapt hij een uurtje meer. Mijn schema ziet als volgt uit:

23.00: laatste fles 100 cc
3.30/4.00: kleine fles 60 cc
7.30/8.00: 1e grote fles 120 cc
11.30/12.00: 2e grote fles 120 cc
15.00/15.30: 100 cc
17.30: 100 cc
20.00/20.30: 100 cc

Af en toe verschillen de tijden, maar onze laatste fles komt altijd rond 23.00/00.00

Het beste advies tot nu toe was: als hij geen volledige fles drinkt en dan binnen een uur weer komt, rekken tot de volgende fles.... want wij waren op een gegeven moment dus bijna elk uur een fles het geven. Een beetje butler idee kregen we.

1 dagje flink huilen toen hij niks kreeg en dus op de volgende fles moest wachten, maar Stan leerder snel..... en de dag erna dronk hij zijn normale 7 flesjes

succes

En dat doorslapen.... dat regelen ze vanzelf wel!
Ik ken mensen waarvan het kindje binnen 2 maanden doorsliep... ik ken ook mensen die een kindje hebben die nu nog niet door slaapt (2 jaar)

liefs

@Blossom:gefeliciteerd met je nichtje!
Pfff..verlang er ook na om door te slapen.maarja hoort er nu eenmaal bij he.Kyandro heeft vannacht redelijk gedaan.van 0.00 tot 5.30,dus niet verkeerd.maar heb hem in gebakerd.omdat hij savonds vaak zo onrustig is en het hielp nu wel(had eerst de puckababy)te los voor hem denk.hij ging soms pas om 1.30 slapen.niet te doen voor ons.dus hoop dat het zo beter blijf gaan.hij heeft nog niet echt ritme ook.hij drinkt wel erg veel maar groeit ook enorm hard, s morgens vaak 3 keer achter elkaar(ieder uur)dan een lange ruk slapen.en na 4 uurtjes weer drinken, savonds om de 3 uur zo soms ook eerder.maakt me niet zo veel uit allemaal.voed hem lekker op verzoek(bv)en als hij goed groeit,poept.plast en tevreden is hoeft dat ritme van mij niet perse te komen ook,gaat zoals het gaat denk ik maar,
liefs jootje

diederik is nog zó klein, ik zou me er nog niet mee bezig houden als ik jou was. laat hem lekker komen 's nachts.
ik snap natuurlijk dat jij liever je nachtrust terug krijgt, maar dat komt echt wel weer.

volgens mij heeft het weinig zin om hem te forceren met extra voeding o.i.d.
onze zoon laat ons inmiddels 6,5 uur doorslapen, maar dat heeft hij zelf geregeld (5,5 week oud).
of hij nou 165 cc of 100 cc drinkt, hij komt altijd rond dezelfde tijd.

het komt echt wel, maar tot die tijd moet je het doen met gebroken nachten. ik probeer zoveel mogelijk van die momenten te genieten. dan zitten we heerlijk samen in zijn kamertje, zijn warme lijfje tegen me aan, helemaal stil op straat. best bijzonder, toch?

en als je weer een keer baalt omdat je er 's nachts uit moet denk je gewoon aan de meiden van het forum, grote kans dat er meer meiden op dat moment zitten te voeden.

sterkte meid en slaap lekker straks :)

Hoi Mama van Sven,

Ik laat het ook lekker gebeuren hoor! Zoals ik zelf al schreef vind ik hem nog te klein om er zelf ritme in proberen te krijgen. Ik laat het lekker aan hem over en momenteel is het zo dat hij de ene nacht zomaar 5-6 uur slaapt en de andere nacht komt hij braaf na 3 uur nog weer voor een fles. Maar vannacht dronk hij toen bijv. maar 40 cc, dus ik merk aan hem dat hij (denk ik) een beetje op het punt staat om de nachtvoeding te laten vallen. Maar ik vind het prima als dit zo nog even doorgaat, het is nog zo'n uk!

Ik vind 's nachts voeden op zich geen probleem, maar ik vind de voeding rond 3 uur 's nachts wel echt zwaar. Dan ben ik zelf net in mijn diepe slaap en doet het gewoon haast pijn om wakker te worden. Maar dat hoort er de eerste tijd gewoon bij, geen probleem.

Ik schreef het topic meer omdat ik gewoon niet goed weet/wist hoe dit in zijn werk gaat. Maar inmiddels heb ik zelf ook door dat hij het zelf wel aangeeft, deze week is hij weer zo enorm gegroeid! Zowel lichamelijk, maar hij is ook helderder en meer wakker op zijn tijd. Zit zelfs het lachen te oefenen, echt zooo schattig is dat!

he,

ja, ik begrijp je punt helemaal! ik kan me voorstellen dat je graag wil weten wat normaal is. mocht mijn schrijfwijze wat negatief overkomen, dan kan ik bij deze vertellen dat het niet zo bedoeld is. het was meer om te laten weten dat het geen probleem is als hij voorlopig 's nachts nog komt.

heerlijk he dat hij helderder wordt? ik vind zelf het hele kleine ook leuk, maar ik vind het nóg leuker als ze je gaan volgen en beginnen te reageren.

wat je zegt over het moeilijk wakker kunnen worden, dat herken ik helemaal! wat Minder slaap geen probleem, maar die onderbreking van de nacht is niet fijn...

ik hoop zelf ook steeds dat sven de nachtvoeding laat vallen. eigenlijk is het bij ons meer een hele vroege voeding, maar ik ben er ook erg slecht in om 's nachts wakker te worden.
een paar uur minder slaap is wel te doen, maar die onderbreking van de nacht vind ik best heftig

Als ik midden in de nacht aan het voeden ben zal ik ook eens denken aan de meiden van het forum die waarschijnlijk ook wakker zijn. Misschien helpt dat;)
Ik merk dat het wel begint te wennen om er elke nacht uit te gaan. En ik geniet nu stiekem ook wel een beetje van mijn lekkere meisje was 's nachts zo lekker drinkt (en vannacht liet ze een onwijs harde boer, mijn man werd er zelfs wakker van! en hij wordt niet eens wakker van haar gehuil 's nachts, dus dat zegt genoeg)

Julia is nu 5 weken en ik wordt nog elke nacht tussen 2 en 3 wakker gemaakt. Ik heb eerst geprobeerd om haar zo laat mogelijk de avondvoeding te geven, in de hoop dat ze dan langer doorslaapt. Maar dat werkte helemaal niet.
Haar laatste avondvoeding geef ik nu tussen half 10 en 10. ik was eerst bang dat Julia dan om 12 uur 's nachts weer zou komen. Maar op een of andere manier komt ze nog steeds tussen 2 en 3. Ongeacht hoelaat ik haar op bed leg dus. Ideaal, want mijn man en ik kunnen nu rond half 11 op bed liggen en kunnen zo een aardige ruk nachtrust pakken! En daarna komt ze tussen 6 en 7. Ik ga haar dan voeden en mijn man gaat haar daarna wassen, legt haar daarna weer op bed, gaat zelf douchen en dekt de tafel. Ik kan nog heerlijk een uurtje slapen en daarna ontbijten we samen voor hij naar zijn werk moet. Heerlijk ritme zo!
Ik merk namelijk dat we langzaam een beetje lang elkaar heen beginnen te leven nu Julia geboren is.
Dus samen ontbijten is echt fijn! Begin je tenminste de dag samen.

Liefs Maartje

Terug
Bovenaan