Nacht flesje baby 1 jaar

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje wordt over 2 weken 1 jaar oud. Hij heeft ‘s nachts nog nooit helemaal doorgeslapen (op een paar nachten na), zeker niet dramatisch hoor want op dit moment gaat hij rond 19.00 uur naar bed en wordt meestal rond 4.00/4.30 uur wakker. Hij is dan niet te troosten tot hij een klein flesje krijgt van 90 cc+ 3 schepjes. Daarna slaapt hij weer verder tot een uur of 7.00. Op zich vind ik het niet heel erg, we zijn er aan gewend. Hoewel het natuurlijk wel lekker zou zijn om helemaal door te slapen hoor ;).<br />Bij het CB zeiden ze natuurlijk dat het nachtflesje niet meer nodig is en dat we kunnen proberen hem te laten huilen ‘s nachts en dat dit dan met een paar nachten over zou kunnen zijn. <br />Nu heb ik dit vannacht geprobeerd en ik vond het zo verschrikkelijk en na 15 minuten heb ik toch maar een flesje gegeven. Ik weet niet of ik dat wel kan, misschien heeft hij wel echt gewoon honger? <br />Zijn er meer mensen die dat op deze manier hebben gedaan en heeft dit ook echt geholpen? Wat ik al zei, voor mezelf vind ik het niet doorslapen niet zo erg meer. Ik wil liever dat hij zich prettig voelt. Aan de ene kant hoor ik ook veel mensen dat hij er misschien te veel aan gaat wennen maar ergens hoop ik dat het gewoon vanzelf lukt en hij het flesje niet meer nodig heeft. <br /><br /></p><p>tips en ervaringen zijn welkom! Bedankt alvast!</p>
 
Hooi, 
Pff ja vervelend he laten huilen en in de nacht lijkt het wel 10x zo hard en intens te gaan. 
Je zou kunnen kijken of je een slaaptraining kan vinden die je prettig vind. Ik denk wel dat het cb gelijk heeft en dat je er een paar nachten doorheen moet. Betekend echter niet dat dit met huilen moet. 
Snuggles and dreams hebben slaaptrainingen waar je zelf een manier uitkiest die je bij je past. Online zullen ze vast ook te vinden zijn. Misschien heb je er iets aan. 
Succes! 
 
Hier ging het PRECIES hetzelfde! Dochter is nu 15.5 maand oud. Ook vaak 1x per nacht een flesje van 90cc. Gewoon omdat ze alleen dan doorslaapt. Alleen verschilt de tijd hier heel erg. Soms om 2.00, soms om 5.00. Soms slaapt ze wel door.
Ik merk dat ze de laatste maand deze fles steeds minder krijgt. Ze slaapt ineens vaker door. De laatste week heeft ze m helemaal niet meer gekregen! Dus het gaat hier ineens de goede kant op. Misschien is het morgen weer anders, maar het lijkt alsof ze ineens een mega sprong gemaakt heeft (al geloof ik helemáál niet in sprongetjes haha) en ze slaapt dus ineens meestal door! 
Ik heb ook wel geprobeerd om die fles niet te geven of te vervangen door water, maar dat was drama. Dan sliep er niemand meer, de hele nacht niet. Dus ik vond het wel prima. Klein flesje erin en doorslapen. En ze heeft nu dus ineens zelf aan dat ze m niet meer nodig heeft. Voor het slapen krijgt ze nog 1 fles van 150cc, verder geen flesvoeding meer. Maar deze gaat ze ook steeds slechter drinken dus ze gaat ineens zelf aangeven Dat ze groot wordt. Prima! Ik vind dit gewoon een fijne manier, en laat haar het zelf regelen!
 
Bedankt! Al 2 fijne reacties. Ik denk dat het voor ons ook het prettigst voelt om het nog even aan te kijken. Mocht het over een tijdje nog zo zijn kunnen we het altijd nog een keer proberen met de slaapcoach tips. Maar ik vind het al heel bemoedigend om te lezen dat het misschien vanzelf wel komt, zo zijn er al zo veel dingen geweest die vanzelf wel goed komen (zoals minder flesjes, brood eten, slapen overdag ect).
mijn zoontje slaapt sowieso best veel overdag nog. Van 9.30 uur tot 11.30 en dan van 14.30 tot 16.00 uur meestal. Stiekem best lekker natuurlijk. En dat zal hij vast ook wel nodig hebben want het is een ondernemend mannetje :) ik heb wel eens gedacht of het overdag te veel is maar omdat hij 's nachts ook klokje rond slaapt (met een kleine voeding dus) zal hij het gewoon wel nodig hebben.
 
Tsja ik gaf mijndochter ook gewoon die 90 snachts zodat ze erna weer prima sliep. Die bleef rustig doorhuilen als ze niks kreeg. Prima vond ik. Met 14 mnd oid vertikte ze ineens de fles en ging ze doorslapen, of was een aai over de bol genoeg. 
 
Je kan idd even proberen wat je zoontje doet als je hem wat water geeft uit een andere beker dan zn flesje. Of alleen een knuffel en dan terugleggen..
Laten huilen heb ik ook nooit gedaan.. Maar waarschijnlijk is je zoontje zn nacht flesje wel zo gewend dat het idd lastig is om het af te leren... 
qua slaap overdag is het niet erg of veel hoor! Deed mn zoontje ook. Sliep 2x2 uur op die leeftijd en snachts 13/14 uur.. ?
 
Hooihooi
HIer ook een dametje van 13 maanden die niet doorslaapt. De ene keer word ze om 2 uur wakker. En dan om 5 uur weer.. En dan is ze klaarwakker. 
Meestal om 5 uur geef ik haar dan maar een flesje melk(halfvolle melk) de ene keer gaat ze weer slapen. De andere keer dan zit ik gewoon ander half uur met haar omdat ze niet verder gaat slapen. Jaa naa 1.5/2 uur. Slaapt ze nog even..   Maar ik geef gewoon een flesje melk. Ze heeft dan ook echt wel dorst merk ik...   Hier slaapt ze smiddags alleen nog rond 12:00... De ene keer slaapt ze 30 min. En de andere keer 1.5 uur. 
Ik hoop ook dat het hier vanzelf over gaat.  Dat ze eindelijk eens goed door gaat slapen. Ze gaat hier rond 19:00 naar bed..  Maar de avonden verschillen zo... De ene keer dan moet ik savonds en snachts 10 keer lopen.
Maar afgelopen avond/nacht. Werd ze even om 23:00 wakker.. Speen erin.. En sliep weer zo verder tot 05:00... Dus het word wel steeds wat beter ? hopelijk slaapt ze binnenkort wel lekker door... En heeft ze dat flesje om 5 uur ook nie meer nodig. ( normaal dan kreeg ze bij haar boterham rond 08:00/09:00 haar melk. Kun je zien hoe het veranderd is haha.
Ik ben zelf helemaal niet van het laten huilen.  Heb het een paar keer gedaan. Nou me moeder hart breekt... En ze is helemaal in paniek en overstuur. Dat ze dan helemaal nie gaat slapen. Dus vind het hier averechts werken.. Hopelijk komt het allemaal vanzelf.. ?
 
Ik bedenk me geregeld dat laten huilen het probleem gaat oplossen, maar ‘s nachts kan ik niet denken en heb ik geen principes. Mijn dochter is 17 maanden en wordt geregeld wakker, wijst dan zelf al richting trap en huilt tot ze de fles krijgt, welke ze in 3 minuten helemaal leeg drinkt. Meestal wel 180+5. 
Ik denk zelf te kunnen horen aan haar huil wanneer ze het nodig heeft of niet. Volgens het cb is dat natuurlijk echt niet zo en is het gewenning, maar feit is dat ze ook geregeld wel hele nachten doorslaapt. En ook dat ze probeert door te slapen, maar dan een kwartier later weer wakker wordt en dan dus duidelijk  honger heeft. Mijn dochter krijgt dan gewoon een fles. Overigens krijgt ze bij ons nog nummer 3, naar dat is een praktisch dingetje; we hebben geen magnetron en koude melk drinkt ze niet. Flesje maken met warm water is dan snelst, zeker ‘s nachts.
 
Terug
Bovenaan