Nacht flesje baby 1 jaar

Nachtvoedingen zijn zeker tot 1,5 jaar heel normaal en goed voor de hersenontwikkeling. Je hoeft ook echt niet bang te zijn voor gewenning ofzo, als hij het niet meer nodig heeft stopt het vanzelf en gaat hij doorslapen. Ik ken geen enkele tiener die 's nachts nog een flesje melk nodig heeft om weer te gaan slapen ;) Het cb is soms wel erg theoretisch over wat baby's wel/niet nodig hebben. 
Mijn dochter is nu 21 maanden en slaapt sinds een paar maanden wisselend door. Soms rond 2 uur wakker, soms rond 5 uur, soms pas om half 9. Als ze wakker wordt krijgt ze altijd nog drinken (borstvoeding). En ze bouwt het dus vanzelf geleidelijk af. 
Ik zou dus gewoon die fles lekker blijven geven. Zeker als jullie er zelf geen problemen mee hebben is er geen enkele reden om ermee te stoppen. 
 
Pff.. Soms vraag ik me af of de mensen die op het CB werken zelf kinderen hebben ? Als ze ze hebben, zijn t vast kinderen die het volgens het boekje doen ?
Als je een speen hebt, of nouja je zoontje haha, zou je die kunnen proberen. Soms is het een paar nachten doorzetten en ben je er dan vanaf. En anders heeft hij toch echt trek en dan is het fijnst voor iedereen toch om die fles gewoon te geven..!
 
Mijn ervaring is dat het wel echt gewenning is. Als je kind overdag gewoon goed eet hoeft het snachts geen voeding meer. Maar doe waar je je goed bij voelt. Ik was de nachtvoeding helemaal zat en ben er mee gestopt. 2 nachten veel moeten troosten maar daarna was het voorbij. Overigens is een fles snachts wel slecht voor de tandjes, dus dit is wel een goede reden ook om ermee te stoppen. 
 
Je bent niet alleen (zo te lezen)!
Hier een kleine meid van 15.5 maand, ook geen doorslaper maar wat zijn wij BLIJ met inmiddels de nachten nu: elke nacht (of late avond, yes!) komt ze. Ook ik hoor precies aan haar huil wanneer ze wil drinken.
Inmiddels zitten wij op 90cc en 1 schep (Pepti, ze verdraagt nog geen koemelk). We wilden ook gaan stoppen, maar ik zie er enorm tegenop. De reacties hier helpen me wel: ik denk dat wij het lekker ook even zo laten. Ze slaapt ervoor en erna weer door, en dat is echt al zo geweldig voor ons (we hebben afgelopen jaar heel, heel weinig slaap gehad).
 
kortom, ik zou je kindje lekker volgen. Wij zijn overigens wel naar minder melk en water gegaan, want ze lekt nog wel eens door. Dat gaat nu weer goed. 
 
Bedankt voor al jullie reacties! Ik vind het vooral geruststellend om te horen dat het vanzelf wel komt.
We merken nu dat hij steeds later in de nacht wakker wordt. Vaak rond 05.30, hij is dan ook niet te troosten tot hij een klein flesje van 90cc krijgt. Hij slaapt daarna direct door tot 7.00/7.30 uur (ik geef het flesje op zijn kamer in het donker zonder te praten). Hij wordt dus niet wakker omdat hij gewoon niet meer moe is.

Als hij na 6.00/6.15 uur wakker wordt gaan we gewoon naar beneden en de dag beginnen. Hoewel ik dan wel snel merk dat hij nog niet uitgerust is. 


Denken jullie dat dit vanzelf nog iets opschuift?
 
Bedankt! Al 2 fijne reacties. Ik denk dat het voor ons ook het prettigst voelt om het nog even aan te kijken. Mocht het over een tijdje nog zo zijn kunnen we het altijd nog een keer proberen met de slaapcoach tips. Maar ik vind het al heel bemoedigend om te lezen dat het misschien vanzelf wel komt, zo zijn er al zo veel dingen geweest die vanzelf wel goed komen (zoals minder flesjes, brood eten, slapen overdag ect).
mijn zoontje slaapt sowieso best veel overdag nog. Van 9.30 uur tot 11.30 en dan van 14.30 tot 16.00 uur meestal. Stiekem best lekker natuurlijk. En dat zal hij vast ook wel nodig hebben want het is een ondernemend mannetje :) ik heb wel eens gedacht of het overdag te veel is maar omdat hij 's nachts ook klokje rond slaapt (met een kleine voeding dus) zal hij het gewoon wel nodig hebben.
Hier ging het ook vanzelf, maar wel pas na 1,5 jaar. Het cjg gaat uit van gemiddelden en je kind is bijna nooit precies gemiddeld natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan