nachtelijk lekken

Zijn hier meer borstvoedende moeders die dit probleem kennen en er misschien een oplossing voor weten?
Ik lacteer nogal overvloedig, zodra mijn dochtertje een geluidje maakt spuit de melk letterlijk uit mijn borsten. Overdag is dat, dankzij zoogcompressen, geen punt, maar 's nachts is het lastiger, niet alleen vind ik het vervelend om dan een beha te dragen, het wordt ook met klem afgeraden omdat je dan de melkkanaaltjes afknelt en een borstontsteking zou kunnen krijgen. Met als gevolg dat rond de nachtvoeding mijn t-shirt, beddengoed en snel aangerukte spuugdoekjes doorweekt raken van de melk, wat de tweede helft van de nacht er niet prettiger op maakt. Hoe doen jullie dit?
 
Een voedingsbh dragen 's nachts kan echt géén kwaad, inclusief de zoogcompressen hoor!
Wat bij mij een super uitvinding waren de Lily padz dat zijn zoogcompressen van siliconen en die blijven plakken op je huid.
Daardoor kun je die zonder bh dragen en lekt er niets!
Je kunt kijken op de site www.prettymum.nl. Héél veel succes en super dat je zoveel voeding hebt (al kan dat ook best wel lastig zijn).
 
Hier had ik inderdaad ook last van! Ik heb gewoon 9 weken met een BH aangeslepen anders kon ik drie per nacht mijn bed verschonen! Ik weet wel dat toen ik zón stuwing had dat het er uitspoot 24 uur per dag mijn (voedings)BH aan moest houden van de verloskundige zelfs er mee douchen!! Wat je misschien kunt doen is een truitje met spagethi bandjes en daar een klein handdoekje inleggen, dat blijft dan goed op zijn plaats en hebben je borsten toch voldoende bewegeingsvrijheid!

Groetjes
 
zelf heb ik geen bv gegeven, mijn buurvrouw had het ook heel erg, zij deed aan beide borsten een luier van de kleine voor. ze had een half hemd beha aan(zo'n topje) ik weet niet meer hoe dat heet en daar deed ze de luiers in.
succes.
 
Hoi,
Bij mij was het alleen de eerste paar weken dat het zo lekte, terwijl ik nu veel meer melk in mijn borsten heb.
Ik deed meestal een handdoek onder mijn borsten en 's nachts deed ik een ander shirtje aan.
 
hoi
ik heb bijna het zelfde probleem alleen spuit bij mij de melk er nog net niet uit. Ik draag wel een bh met kompressen om het probleem iets te verhelpen. Ik weet niet wanneer je bevallen bent, ik zelf op 1 september en het begint nu minder te worden met het lekken in de nachten.

Ik heb ook geen last gehad van verstopte melkkanaaltjes.
 
Terug
Bovenaan