nachtelijk lekken

Ik draag 's nachts nog steeds een meegroeibh met zoogcompres tegen lekken. Waarom zou je die niet mogen dragen? Ik kan me voorstellen dat als je een beugelbh draagt dat de beugel dan verkeerd kan gaan zitten als je erop ligt maar zo'n meegroei bh kan volgens mij geen kwaad. Ik doe het in ieder geval al 8 maanden en heb nog geen borstontsteking gehad!
Groetjes
Masja
 
Hallo Loentje,

Hoe oud is je dochtertje intussen? Ik had hetzelfde probleem maar na een tijdje regelt het zich vanzelf. Dan is de vraag en het aanbod op elkaar afgestemd. Een bh met compressen heb ik 2 nachten geprobeerd maar dat was ronduit vervelend: ik had inderdaad heel erg gespannen borsten en keiharde plekken die ik gelukkig nog weg kon masseren. Ik had toen een tijdje kraammatrasjes onder mijn laken gelegd.
Ik kreeg alleen weer lekkende borsten toen mijn dochtertje 's nachts door begon te slapen en toen ik afbouwde. Maar na een paar dagen/ nachten heeft het aanbod zich weer aangepast aan de verminderde vraag. Nu geef ik al 1,5 maand alleen 's ochtends en 's avonds borstvoeding en heb helemaal geen last meer van lekkage.

Succes.
 
Misschien zijn lilypadz een idee voor jou?
Ik heb ze zelf niet maar heb ze op de 9 maanden beurs gezien. Ze zijn verkrijgbaar via www.prettymum.nl en volgens mij ook op de jongegezinnenbeurs.
 
Ik heb helaas geen goede oplossing voor je maar ik weet wel dat er ontzettend veel verschil zit in de zoogcompressen. Ik was nl ook iedere ochtend doorweekt als ik de compressen van de etos of kruitvat gebruikte en die van natusan die plakte vast aan mijn tepels dus ook niet echt erg prettig. Maar ik vind de compressen van de prenatal van het merk Jippie's een hele goede uitkomst, die kunnen veel meer vocht opnemen en met name 's nachts zijn die dus wel het prettigst.
Hopelijk kun je hier iets mee....
Groetjes Ingrid
 
Ik had hetzelfde probleem, en ik ben een beetje aan het expirimenteren gegaan met zoogcompressen. Die van het kruitvat en etos lekte bij mij ook flink en die van natusan plakte aan mijn tepels vast, dus ook niet echt prettig.
Maar die van de prenatal van het merk Jippie's zijn echt geweldig die zijn wat groter en kunnen meer vocht absorberen.
Het probleem is er niet echt mee verholpen maar misschien geeft het je ook een wat 'droger' gevoel net als bij mij
Succes ermee.
Groetjes Ingrid
 
Hoi,
ik vouw een hydrofielluier tot een lange strook, stop die in mijn bh (voor in de nacht gebruik ik dan een soort hemdbh) en slaap op een dubbelgevouwen badlaken.
niet ideaal.... maar ja, ik weet ook niets beters!
Anne
 
Allemaal erg bedankt voor de reacties. Tja, ik heb dat ook niet verzonnen, dat je 's nachts geen beha aan mag. Het werd me verteld door iemand van het Borstvoedingscentrum Amsterdam, die zal het wel weten, denk ik dan. Maar ik heb het wel geprobeerd en vind het ontzettend vervelend zitten, ik word inderdaad ook wakker met keiharde plekken in mijn borsten.
Mijn dochtertje is nog maar net krap twee weken, dus het zou goed kunnen dat het nog minder wordt. Ik heb op dit moment ook teveel melk en ben bezig de produktie terug te brengen, misschien dat dat ook scheelt. Ik denk dat ik maar achter zo'n hemdbehading aan ga, dan, dat klinkt nog wel het meest comfortabel.
Overigens gebruik ik overdag wel compressen hoor, en wel van het merk Utermohlen, die mij uitstekend bevallen maar als ik weer een beetje op de been ben wil ik ook van die Jippie's kopen.
 
Terug
Bovenaan