Nachten Baby 8 maanden

<p>Wij zitten met onze handen in het haar. Onze zoon is 8 maanden en heeft duidelijk last van de 6de sprong. Hij werd altijd al veel wakker in de nacht. Maar de laatste weken is het ellende! In slaap komen gaat zeer moeizaam. In de nacht wordt hij de hele tijd wakker. Begint te huilen en houdt niet op. Heb geprobeerd naast zijn bedje te gaan zitten. Hij wordt alleen maar meer overstuur. Ik moet hem eruit halen om rustig te krijgen, hij slaapt dan gelijk verder op mijn arm. Als ik hem terugleg wordt hij wakker en begint het opnieuw. Laatste week belandt hij bij ons in bed zodat we allemaal wat slaap krijgen. Maar ik wil niet dat hij hieraan went. Maar heb nu ook geen andere oplossing. Laten huilen geprobeerd, maar hij houdt niet op, raakt volledig overstuur.</p><p>Sprong duurt nog 2 weken, hoop dat het dan beter wordt en hij niet verwacht midden in de nacht bij ons in bed te worden genomen.</p><p> </p><p>Iemand ervaring, tips??</p>

Hem tijdelijk een klein flesje geven en daarna terugleggen in zijn eigen bedje. Het is maar een fase, misschien iets meer dorst.

Hier had onze dochter ook last van, met een flesje en schone luier sliep ze weer heerlijk verder

Hoi! 
Ja, ik snap je angst dat hij gaat wennen aan de ‘uitzonderingen’ zoals een flesje in de nacht of bij jullie in bed. Ik had die angst ook, maar mijn ervaring is dat ze na de sprong eigenlijk heel makkelijk weer teruggaan naar het oude ritme/gebruiken. Althans, dat is met onze dochter (nu 19 maanden) zo. In het begin had ik ook de angst dat ze dan aan die dingen ging wennen, maar nu denk ik inmiddels; ‘ze zal het wel even nodig hebben’ en dan betrap ik mezelf erop dat ik dingen doe waarvan ik zei dat ik ze nooit zou doen als moeder ?? Maar als de sprong voorbij is, slaapt ze van de een op andere dag weer heerlijk in haar eigen bed, zonder flesje etc. Tot de volgende sprong ? 
Ik heb dus vooral geleerd minder streng te zijn en meer te kijken naar wat onze dochter aangeeft wat ze nodig hebt. En als ‘afspraak’ met mezelf dat als ze een paar dagen na de sprong die uitzonderingen nog steeds wil/om vraagt, we iets gaan bedenken om het af te leren. Maar dat is dus nog nooit nodig geweest omdat het altijd vanzelf ging. 
Natuurlijk is dit onze manier en werkt dit goed bij ons/onze dochter, maar misschien heb je er wat aan. En hopelijk is de sprong snel weer voorbij. Zet em op! 

Is hij bezig met grote ontwikkelingen zoals tijgeren of kruipen? Kan zijn dat het over is zodra zoiets goed lukt. 
En hoeveel slaapjes doet hij overdag? Hier is drama met slapen ook een voorbode van een slaapje minder overdag. Als je kindje er nog 3 doet, zou het kunnen helpen om naar 2 slaapjes te sturen. 
En verder ben ik het eens met de rest. Geen ramp om hem tijdelijk af en toe in bed te nemen. En hier wordt mevrouw soms rond 22 uur wakker en dan elk kwartier. Mijn 'regel' hier is dat als ik haar anderhalf uur later nog niet goed in slaap heb weer, dan krijgt ze een flesje van 60 ml. Dat helpt altijd om haar weer wat dieper in slaap te krijgen. Verder is ze van de nachtvoedingen af. Maar als dit helpt om allemaal verder te kunnen slapen, dan geef ik haar gewoon af en toe een klein beetje. Andere nachten slaapt ze gewoon. Als ze liever verder slapen, zullen ze heus niet meer om dat flesje gaan zeuren. Bij ons is het niet eens echt honger, maar meer het onvermogen om weer verder te slapen, en dat lukt gewoon beter na even drinken. 

Wij hadden het ook en precies dezelfde angst! En soms na 1,5 uur toch gewoon maar bij ons genomen, want als je een stap richting de deur deed was het al brullen. En het ging vanzelf weer over en heus moeten we er elke nacht nog wel uit helaas, maar dan valt hij vrij snel weer in zijn eigen bed in slaap.

Niet evt last van tandjes? Wij deden dan af en toe gewoon een zetpil voor het slapen gaan, meneer sliep dan heerlijk. Als we dat niet deden was het ook alleen maar huilen en wilde bij ons zijn, omdat hij zich gewoon niet prettig voelde.

Terug
Bovenaan