<p>Hallo dames, Onze knappe zoon is inmiddels 3 weken oud, ik weet dat dit nog erg jong is en ik nog niet kan rekenen op een ritme met hem.. maar ik heb toch even wat tips nodig om dit vol te houden. (Het slaaptekort)</p><p>Mijn man werkt overdag, dus de zorg voor de kinderen komt op mij neer. Wat ik absoluut niet erg vind! Maar ik raak nu wel uitgeput.. nu al.. na 3 weken.</p><p>Het zit zo. Onze zoon krijgt borstvoeding en er zit echt totaal geen ritme of regelmaat in. Hij slaapt overdag meer dan snachts.. de avonden beginnen vaak goed. Als we naar bed gaan, slaapt hij ook in zijn eigen wieg. Na 3 uur wordt hij wakker voor een voeding, daarna slaapt hij ook weer probleemloos in zijn wieg. Ook dan meld hij zich weer na 3 uurtjes, om vervolgens te drinken en klaarwakker te zijn. Dit is meestal rond een uur of 3/4.</p><p>Uiteindelijk wordt hij wel weer moe, maar wilt niet meer slapen in zijn eigen wieg. Zodra ik hem weg wil leggen gaat hij kreunen, uiteindelijk huilen. Dit gaat zo tot een uur of 8 en dan begint de dag voor onze dochter van 2 jaar.</p><p>Kortom, ik slaap zo’n 4 uurtjes omdat ik in de nacht wakker ben voor onze zoon en overdag wakker ben voor onze dochter.</p><p>Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:</p><p>-hem overdag wakker maken voor een voeding, want tussen de middag kan hij wél 5 uur aaneengesloten slapen..</p><p>-hem in de nacht in zijn wieg leggen terwijl hij nog wakker is.</p><p>-hem eerst in mijn armen in slaap laten vallen en dan in het wiegje leggen. (Hij wordt direct wakker zodra hij het wiegje voelt)</p><p>-ik voed en verschoon hem met een zacht nachtlampje, zo donker en geluidloos mogelijk.</p>