Nachten

Poeh, ik had mijn partner de eerste tijd s nachts wel nodig hoor! Was veel bloed verloren en kindje kwam vaak s nachts. Mijn beide kinderen hebben tot 6 maand bij ons op de kamer geslapen. Mijn partner was altijd een lichte slaper, totdat we kinderen kregen haha. Van slaapgebrek val je sneller in slaap. Ik werd juist door de hormonen een lichte slaper, terwijl ik vroeger altijd vast sliep. 
Wij hebben trouwens 2 moeizame slapers gehad. De tweede kwam de eerste 4-5 maanden elk 1,5 uur s nachts... En dan is het heel fijn om een partner te hebben die helpt 

Bij ons sliepen beide kids de eerste 5-7 weken in een co-sleeper op onze kamer, overdag vaak beneden in de box of kinderwagen (de eerste maand, daarna boven in eigen kamer). Snachts, zeker eerste week en bij borstvoeding doet papa de luier, zodat jij naar de wc kunt. Dit is ook bij bv erg belangrijk zodat de baarmoeder beter kan samentrekken. Hier maar 5 dagen bv gegeven, t kwam beide keren nief op gang. Toen veranderde de verdeling: papa maakte beneden een fles, terwijl ik de luier verschoonde. Ik gaf die vaak wel in ons bed. Na die 5-7 weken verbande ik zelf de kleine naar de babykamer, omdat ik zelf slecht sliep door de geluiden van de baby. Op de kinderkamer hebben we een fijne fauteui, dus vanaf dat de kleine daar sliep, kreeg ie ds fles ook op de babykamer.
Dus het is heel persoonlijk, doe waar jij je goed bij voelt en ef is geen goede of foute manier!

Grappig om te lezen hoe dat overal verschilt. Onze beide zoontjes met 2 weken op eigen kamer, ik kan gewoon niet slapen met een baby naast me, alleen al het ademend geluid en die kleine miemel geluidjes houden me wakker. Mn man slaapt door elk babygeluid heen, mijn ervaring is dat ze er wat minder gevoelig op reageren dan de mama's. Oh geef de fles dus wbt borstvoeding geen ervaring. Die eerste twee weken gaf ik gewoon in ons bed de fles. Op hun eigen kamertje in de schommelstoel ernaast. Oudste zoon heeft sinds geboorte (net 2 nu)  het slapen al niet uitgevonden en mn jongste (4 maanden) is een engel die al heel wat uurtjes aansluitend wegtikt. 
Go with the flow, kijk wat er gebeurt in de nacht en pas jullie aanpak daar op aan.. dat gaat echt vanzelf. 

Terug
Bovenaan