nachtkleding

hallo meiden,

ik vroeg me af wat jullie de baby's aan doen in bed en onder hoeveel dekens ze liggen?
wanneer beginnen jullie met pyama's? en wat doen ze de kinderen aan op het kdv?

Joris is 15,5 week en overdag leg ik hem altijd met zijn kleren onder 1 deken en in de nacht met zijn truitje en een slaapzakje onder 1 deken.
op het kdv leggen ze hem alleen in de slaapzak, zonder deken, ik vond dit wel vreemd, dus ik heb een dikke slaapzak gekocht voor de warmte, maar mij lijkt ook dat ze de geborgenheid missen, wie heeft er ervaring mee?

gr floor

Hai Floor,

Ik leg Milan 's nachts in zijn pyama (soms ook zonder pyamabroek ligt aan t weer, maar wel zijn truitje) en zijn bakerdoek onder  1 dekentje. Ik heb eigenlijk altijd een dekentje  (met de  hitte een lakentje) gebruikt. Hij ligt dan  lekker stevig ingepakt en schijnt het wel  prima te vinden zo. Inderdaad lekker geborgen toch! Ik had het namelijk wel eens  geprobeerd overdag met alleen een slaapzakje, maar dan is  hij nog zo aan het trappelen  enzo, dat werkte niet echt bij hem. Overdag  slaapt hij in zijn zomerslaapzakje ook onder 1 dekentje.

Gr. Esther

Joah ligt in zijn pyama jasje en een zomerslaapzak onder een dun dekentje.
Overdag in zijn kleertjes onder de deken, of in zijn truitje en slaapzak.

Wat vreemd dat ze op het kdv geen dekentje gebruiken. Nu is dan een dikkere slaapzak voldoende, maar in de winter dan?

Hai,
Jesse is 15 weken oud, maar hij heeft t echt snel warm, dus ik gebruik al een hele tijd geen deken meer, zal pas in de winter weer nodig zijn. Hij slaapt meestal alleen in een rompertje onder zijn lakentje, soms ingebakerd in zijn lakentje, maar dan gloeit hij echt als hij wakker wordt. Nu t echt weer wat frisser wordt, heeft hij soms nog wel een shirtje aan over zijn rompertje, maar geen slaapzak of deken ofzo, alleen een laken... hij houdt zichzelf heel goed warm. En ze zeggen: ze kunnen t beter iets te koud hebben dan iets te warm, ivm wiegendood, als ze helemaal dik ingepakt zijn en zweten en de warmte niet kwijtkunnen, kan dat gevaarlijk zijn. En aangezien hij t vaak met alleen een lakentje al warm genoeg  heeft, gaat er echt geen dekentje overheen. Hij mist dan wel t lekker strak ingestopt zijn, daarom doen we m vaak inbakeren...

hoi...

Ik ga meestal maar van mezelf uit... Als ik het warm heb, zal die kleine het ook wel warm hebben, maar meestal heb ik het koud, ben nogal een koukleum. Ik lig zelf met een hempje aan in bed... Mijn zoontje ligt dus met zijn rompertje aan in bed. Hij is wel ingebakerd, dus dat is extra. Dan nog een dubbelgevouwen dekentje. Warm genoeg dus!!

In de winter heb ik een dikker dekentje... mocht het heeel koud zijn, kan ik hem altijd nog kleertjes aan doen, maar ik baken hem eigenlijk nooit in met kleertjes... het lijkt me niet zo lekker zitten.

grt

Hoi,

Tijn heeft snachts een romper en zijn truitje aan. Dan leg ik hem in zijn slaapzakje. Om hem toch nog wat vast te leggen, inderdaad wat meer geborgenheid, leg ik hem ook onder een lakentje. Alleen het lakentje, geen deken dus. Ben anders echt bang dat hij het te warm krijgt, tis een slaapzak van de Hema, zon lekkere warme........
Groetjes, eline

Hoi,
Ons mannetje is nu 10 weken. Ik heb nog geen slaapzak aan. Doe ik als hij naar een ledikantje gaat. En met pyjama's begin ik met maatje 68.
Hij ligt nu gewoon met zijn kleren aan in bed. Met een dekentje over en een badcape als het wat kouder is als extra deken. Hij slaapt bij ons op de kamer, ons raam staat altijd open. Vandaar dat hij wat warmer ligt. En onze kinderen slapen niet als ze het koud hebben.
Groetje!

Hoi,

Micah doen wij altijd een pyama aan (truitje met lange mouwen en broek). Dit doen wij eigenlijk al vanaf dat hij geboren is. Daarover een deken in een dekbedovertrek.
Als het warm is doe ik hem geen pyama-broekje aan, maar wel een pyama-truitje (met lange mouwen). Dit omdat hij duimt en altijd met zijn bovenlichaampje boven de deken komt. Wat hierboven al geschreven staat..ik kijk altijd naar mezelf. Ook al is het warm, dan  willen mijn vriend en ik  ook nog altijd het dekbed over ons. Wij hebben het altijd snel koud :).
De reden dat wij eigenlijk een pyama aan zijn gaan doen is omdat hij soms wel eens stugge broekjes aanhad. En overdag vind ik dat niet erg, maar voor de nacht leek mij dat niet lekker zitten.

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Terug
Bovenaan