nachtkleding

Hoihoi,

Evy heeft een pyjama aan. Als het warm is, alleen een rompertje.
Verder ligt ze in een slaapzak onder een laken en deken. Bij warm weer dan alleen in de slaapzak.
We wonen in een oud huis, dus het is hier al snel wat kouder.
Ik ben dus ook benieuwd hoe het dadelijk in de winter zal gaan, als het echt koud wordt buiten. Winterslaapzak en .....dekens hahaha.
Verder heeft Evy de slaapzak echt nodig. Hebben haar met het warme weer wel eens zonder op bed gelegd, maar dan sliep ze slecht/onrustig.

Is het niet zo, dat jij als moeder beslist waar je kindje onder slaapt. En dat ze dus op het kdv zich moeten aanpassen aan jou. Jij weet toch wel het beste wat jouw kindje nodig heeft.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hallo,

mijn kind ligt in een pyama in een zomertrappelzak onder een dekentje.
En hij slaapt heerlijk. En als het winter word, zal ik een rompertje met een winterslaapzak met lange mouwen en dan onder het dekentje. Dat is echt lekker warm.
Mijn ventje is een beetje kouwelijk net als mij
En dit is geen aanval op niemand, maar het is nooit in mijn opgekomen om de kleine in zijn gewone kleertjes s'nachts  te laten slapen. Maar goed, ik doe hem al vanaf dag één s'avonds in bad en doe hem dan zijn pyama aan.
Maar ik vind wel dat jij moet kunnen bepalen wat jouw kind in het kdv aantrekt en onder slaapt.
Groetjes

mijn meissie ligt overdag ingebakerd met alleen haar bovenkleding, onder een lakentje. als t kouder is zoals vandaag dan ook een denkentje.

snachts in haar pyjama truitje en broekje, ingebakerd en onder een dekentje + lakentje

Nou ja ze noemen het niet echt pyama's volgens mij, maar die zachte pakjes met voetjes eraan bijvoorbeeld zijn heel geschikt als pyama, eigenlijk alle zachte kleertjes wel, als t niet te dikke stof is. In maat 56 hebben ze sowieso ook pyama's, bij de Hema heb ik er één vandaan, in maat 50 weet ik t niet...

Hallo jtzwanger,

Je kan die pyama's overal krijgen van maat 50 tot zeker 68.
Zoals bij de hennes, hema, babyspeciaal zaken(daar hebben ze wel de leukste en zachtste, vind ik) En ook bij de babywalz, dit is een cataloges, hebben ze trouwens best leuke kleding, maar de kwaliteit vind ik niet zo goed.... Ik vind die pyamapakjes echt een uitkomst, ze zijn zo lekker warm en het blijft goed op z'n plaats en het staat ze zoooo lief.
Succes met je zoektocht.

Onze dochter sliep eerst ingebakerd, toen hadden we alleen een romper eronder aan, want de bakerzak (pacco) was vrij dik én het was zomer, vandaar. Dan bij warm weer alleen een laken over, strak ingestopt, vind ze fijn!, en zo nodig 1 dekentje erbij over.

Inmiddels ligt ze in een gewoon (zomer)slaapzakje en dus met de armpjes vrij, nu trek ik haar dus wel iets aan met lange mouw zodat ze het niet koud krijgt. Soms een romper met lange mouw, en anders idd zo'n pakje met truitje-broekje-in-1. Snap je? Volgens mij noemen ze het ook wel kruip- of box-pakjes ofzo. Deze kregen we, maar ik geloof dat ze van C&A komen. Als het warm is heeft ze géén broekje aan.
Ze heeft nog steeds een lakentje en (enkel) dekentje over, nog steeds lekker strak ingestopt. Zodra ze dekentjes los zijn (ze trappelt ze nog wel eens af) ligt ze gelijk wakker en huilt ze.

Terug
Bovenaan