Nachtmerries

<p style="text-align: right;">Hallo dames, ik moet dit echt even van mij afschrijven ?. Ik ben ontzettend blij dat ik zwanger ben maar de nachtmerries worden me inmiddels echt te gek. Ik merk dat ik weinig slaap veel wakker lig en pieker. Ik heb ook niet echt iemand om hierover te praten. Mijn man heb ik dit allemaal wel verteld maar ik wil hem gewoon niet elke dag hiermee vermoeien. Ook al aangekaart bij de huisarts en die vond de niet realistische gedachtes en nachtmerries niet zorgelijk. Ik ben benieuwd of meer dames deze ervaring hebben? De nachtmerries lopen echt uiteen van “enge dingen” niet gerelateerd aan de zwangerschap tot de zwangerschap in combinatie met dingen die in het “dagelijks leven gebeuren”. Tijdens het proberen om zwanger te worden is mijn man naar een sauna zwembad en jacuzzi geweest (we waren toen lekker op vakantie). Niets geks zou je zeggen maar voor de gemeenschap heeft hij zich niet opgefrist niet gedoucht. Verder heb ik er niet over nagedacht ?‍♀️ Sinds een paar weken heb ik constant nachtmerries gerelateerd aan die situatie dus dat ik niet zwanger ben van hem maar van een andere man (dus door sperma die misschien in een jacuzzi of bad dreef) ik droom dan dat een kindje mij aankijkt die totaal niet op ons lijkt.  Het enge is dat snachts dit soort gedachtes “echt”voelen. Sterker nog ik heb zelfs snachts gegoolet naar een vaderschapstest en daar serieus over nagedacht ?.  En zo gaat dit steeds door en door ik merk dat ik nu echt uitgeput raak en er tegen op zie om te gaan slapen, iemand bekend hiermee?</p>

Hoi hoi!

Ik heb zelf ook behoorlijk last gehad van nachtmerries en hele maffe dromen tijdens de zwangerschap. Dat is vrij normaal, alleen als het je echt te veel wordt is dat heel naar natuurlijk. Daar heb ik niet echt advies voor, maar een ding kan ik je wel verzekeren: er is absoluut geen kans dat je zwanger bent van een andere man omdat je man naar een sauna en jacuzzi is geweest en daarna niet heeft gedoucht. Echt 0,0000 % kans. Die zorg kan je dus los laten... Misschien dat je dan ook beter kan slapen:)
Heb je het met je man en je huisarts besproken dat je hier bang voor bent? Ik weet zeker dat zij ook je angst weg zullen nemen:)

Fijne zwangerschap verder, en ik hoop dat de nachtmerries snel wegblijven!!

Oh sorry ik zie nu pas dat je dat al met je huisarts besproken hebt! Tenminste als je daarmee de niet realistische gedachtes bedoelt. Het is in ieder geval wel belangrijk denk ik als jij zelf ook weet dat het niet realistisch is, maar als je zelf wel nog gelooft dat je zwanger kan zijn van een andere man daardoor dan snap ik dat dat je wakker houdt 's nachts. Maar dat is echt niet nodig!:)

Hallo SuusBr bedankt voor jouw begripvolle reactie ? naar dat je ook nachtmerries had, realistische of onwerkelijke dingen? Overdag weet ik heel goed dat het onmogelijk is maar in de nacht heb ik het gevoel dat ik niet helder na denk en trekt dit "door" tot de ochtend wat ook voor vermoeidheid zorgt. Omdat mijn man werkelijk niet heeft gedoucht die keer lijkt het snachts "geloofwaardiger". De nachtmerries waarbij bijv iemand mijn kind uit mijn buik snijdt tijdens een wandeling ?‍♀️ kan ik beter "weg werken". Het is zo jammer dat deze nachten deze mooie tijd belemmeren! Ja en mijn man en huisarts stellen me gerust dat het überhaupt niet kan (ALS er zelfs sperma zou zijn blijven drijven in water; gaat dood in water/chloor etc.) Heb jij lang last gehad van de nachtmerries? 

Geen probleem!?
Heel realistisch was het altijd, vond het verschrikkelijk. Maar de nachtmerries heb ik eigenlijk alleen de eerste 2 a 3 maanden ongeveer gehad. Daarna waren het nog steeds hele gekke en super realistische dromen, maar niet meer echt eng. Hoe lang ben je nu zwanger? Als het nog een beetje in het begin is dan kan het goed zijn dat je er van zelf minder last van krijgt hoor. Erachter komen dat je zwanger bent is best heftig natuurlijk, zelfs als het gepland is. Je hele leven staat opeens op z'n kop eigenlijk haha je gaat je mentaal en lichamelijk voorbereiden en mensen verwerken dat vaak 's nachts... hoe vervelend het ook is?

Ok dus echt in je eerste trimester? Ik zit nu in mijn 10e week, het zou echt mooi zijn als het minder wordt. Het zijn inderdaad maffe dromen die niet waar kunnen zijn maar wel levensecht voelen bah. Klopt ja het gekke is dat ik euforisch was na mijn zwangerschapstest maar dan plots toch gekke gedachtes in mijn hoofd kreeg na paar dagen en na de geruststelling door de huisarts droomde ik het nog maar weer anders: dat er zaad van een ander op mijn man s lichaam zat (echt een kwak ?) dus niet meer drijvend in water en die nadat we gemeenschap hadden verschoof en toch zo in mij is gekomen pfff te gek voor woorden he? En als ik dan wakker lig dan denk ik verder dat mijn man bij ons wegga en ik met een "onbekend" kind zit en een gebroken hart ?. Doordat de zwangerschap pril is word ik ook bang dat ik er niet meer van kan genieten terwijl het nog lang duurt puur door zorgen en angst voor dingen die ondanks dat ze niet echt zijn, wel zo voelen in de nacht ? Ik heb ook door een burn out verleden met veel angsten die altijd groter leken dan normaal of onwerkelijk waren ik was ook bang dat zoiets met die nachtmerries zou gebeuren. 

Hoi, wat vervelend! Heb je het al besproken met je verloskundige? De nachtmerries kunnen ongetwijfeld niet zoveel kwaad, maar de stress die je ervan krijgt is natuurlijk wel heel vervelend.

Hoi! Inderdaad erg vervelend... nee wel met de huisarts hij vond de nachtmerries niet gek omdat ik wel besef dat het onmogelijk is. Heb alles zo gedetailleerd verteld als hier op het forum..

Terug
Bovenaan