Nachtmerries

Ja klopt, daarna werd het echt minder. Ik denk dat vooral heel veel praten hierover toch het beste werkt... Misschien met je verloskundige inderdaad. Maar ook zeker met je man! Ook al wil je hem er liever niet mee "belasten". Je staat strak van de hormonen, dat moet je ook niet vergeten hé:) Hormonen kunnen heel veel met je doen? Positief maar ook negatief helaas! Ik heb in die tijd ook mijn angsten geuit naar mijn vriend. Ik had in het begin wel eens kleine paniekmomentjes.. vrij onschuldig hoor, zoals iedere vrouw stiekem denk ik wel heeft, en dat vertelde ik dan aan mijn vriend. Dan herinnerde hij me weer even aan die fijne hormonen die door m'n lijf gierden ? En dan dacht ik weer ohja.. normaal zou ik hier misschien heel anders over denken.
Het komt vast goed! ?

Ik heb het na de bevalling gehad. Begon met meerdere keren per nacht opschrikken. Ook wakkere hallucinaties en slaapwandelen. En niet kunnen slapen van de stress en angst dat ze weer kwamen. Het verminderde en ging naar 1 keer per nacht, een paar keer per week etc. Na een maand of 6 was het over. 
Het onderwerp bij mij was altijd: de 50 miljoen manieren waarop mijn man en dochtertje op verschrikkelijke wijze konden dood gaan, of hoe ik ze dood zou vinden. Luguber en heel realistisch. 
Er was vanuit de dokter of verloskundige weinig aan te doen. Wel vanuit psychologische hulp. Die was niet eens zo zwaar. Er speelde natuurlijk meer. En ik heb een coach vanuit het ziekenhuis gehad en andere mensen om mee te praten. Vooral een opfrisser over angst weer onder controle te krijgen.

Bedankt voor de reacties.
Pfoe die hormonen inderdaad... Zo rot dat dingen ook zo anders lijken.
@Lewis, verschrikkelijk wat jij omschrijft! De dood in vorm van ongelukken is in mijn nachtmerries nu ook voorgekomen. Geen hallucinaties gelukkig.
Fijn dat je vanuit psychologische hulp, hulp hebt ontvangen. Die optie staat bij mij nog open maar ook dat vond ik ten tijde van mijn burn-out heel erg belastend.
Jammer ook dat er soms vrij weinig aandacht hieraan wordt besteed terwijl ik toch lees dat er meer vrouwen hier last van hebben.

Nachtmerries zijn vaak je onderbewust zijn, iets wat je niet heb verwerkt. Dit kan echter vanalles zijn en hoeft helemaal niks te maken te hebben met de droom die droomd. Wel kun je getriggerd worden door dat je iets mee maakt overdag, ik heb nu ook erge nachtmerries, sommigen heel werkelijk en zit ik te huilen tot me vriend me wakker maakt. Het enige wat ik als tip kan mee geven is. Ik had bv altijd een een kaartje met de tijd en dag en datum boven me hangen. In je dromen kun je namelijk niet lezen en je bent je snel bewust ervan dat het een droom is. Probeer in de Nachtmerrie de rollen om te draaien. Klinkt zo raar als ik dit zo zeg maar probeer het maar eens. Het is jou droom en daar heb jij de controle over. Ik zou je niet perse heel erg druk erover te maken maar probeer uit te zoeken wat deze nachtmerries triggerd en waarom. Voor mijzelf heeft dit enorm geholpen. P.s ik ben zelf niet spiritueel, wel heb ik dit van iemand die dat wel is en ik dacht eerst zij is hartstikke gek, hoe kun je een Nachtmerrie sturen. Gek genoeg werkte het echt en is mijn Nachtmerrie geen Nachtmerrie meer maar een droom die ik stuur.

Hoi Millie, heel rot dat jij er ook last van hebt. Kan je er goed over praten met je vriend? En is dat voldoende voor jou of heb je het ook bespreekbaar gemaakt met de huisarts of verloskundige?
Bedankt voor jouw tip, ik probeer het maar het "sturen" is mij nog niet gelukt! Ik heb wel paar dagen gehad zonder nachtmerries, heerlijk maar nu weer 2 dagen de "zwembad droom" die ik in het begin van mijn topic heb beschreven en dan voel ik me weer heel labiel ? ook al weet ik dat het niet realistisch is, de angst van zou het toch een keer wel zo kunnen zijn maakt mij echt gek. Neem het ook mijn vriend kwalijk dat hij potverdorrie gewoon niet is gedoucht ? schaam me ook ervoor en de hormonen maken me helemaal gek ☹️.

Er is een tijd terug (ik denk een haar of 3) een topic geopend over dromen tijdens de zwangerschap. Van hele grappige tot hele enge. Ik droomde steeds over tijgers die op hun achterpoten liepen en mijn broertje op gingen eten en mij daarbij nog even glimlachend aankeken. Overdag kon ik het wel loslaten gelukkig. Na de zwangerschap heb ik ze niet meer gehad. Hopelijk is dat voor jou ook zo. 
Dromen sturen in je slaap helpt misschien ook wel inderdaad. Ik kan het niet, maar mijn zoon wel. Lucide dromen schijn je te kunnen leren. 

[quote quote=10534292]Er is een tijd terug (ik denk een haar of 3) een topic geopend over dromen tijdens de zwangerschap. Van hele grappige tot hele enge. Ik droomde steeds over tijgers die op hun achterpoten liepen en mijn broertje op gingen eten en mij daarbij nog even glimlachend aankeken. Overdag kon ik het wel loslaten gelukkig. Na de zwangerschap heb ik ze niet meer gehad. Hopelijk is dat voor jou ook zo. Dromen sturen in je slaap helpt misschien ook wel inderdaad. Ik kan het niet, maar mijn zoon wel. Lucide dromen schijn je te kunnen leren.[/quote]

Thnx! Ik heb de groep gevonden en er zaten de gekste dingen bij heb er zeker om gelachen! 

Helaas heb ik weer 2 slapeloze nachten achter de rug en heb het verhaal gedeeld met verloskundige en huisarts; de reactie was heel logisch: nee dat kan niet. Punt. Maar ik ben zo angstig ? ik heb zo'n fijn leven met mijn man ben zo zo bang dat ik net een uitzondering ben oid waardoor het kan zo absurd maar voelt zo echt met weinig slaap ???.
ik overweeg echt zo'n prenatale vaderschapstest; waarvan natuurlijk ook de verloskundige zegt: Nee zeker geen reden voor, maar ik kan niet slapen door angst ? helppp ??

Terug
Bovenaan