<p>Hé mamma’s,</p><p>Willen jullie mee denken / mening geven over nachtvoeding? </p><p>Ons moppie is vandaag 9 weken, hij is ruim 6 kilo en lang (valt buiten de curve). Hij drinkt zo’n 6 flesjes, erg wisselend hoeveel er in gaat maar meestal 120-130. We bieden altijd de 150+5 aan, maar ik gooi dus vaak een deel weg. Het is op verzoek en vaak laat hij precies 4 uur ertussen wat wel een mooie regelmaat geeft. Maar dus ook ‘s nachts. </p><p>Het is niet heel erg, maar op basis van zijn gewicht zou hij zonder nachtvoeding kunnen. En als ik over 3 weken weer ga werken zou t ook wel prettig zijn. Hoe pak je dat aan? Hij gaat nu rond 20.00 naar bed na een fles om 19.30 en dan weer om 23.30 en rond 04.00/05.00. Hij drinkt de ochtendfles maar voor de helft, wat volgens mij ook aangeeft dat die fles in de nacht niet nodig is.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde half schepje extra in de laatste fles, de nachtvoeding steeds minder hoeveelheid aanbieden of overdag vaker drinken (dit heb ik geprobeerd maar dan weigert hij gewoon eerder). </p><p>Andere suggesties? Of is t gewoon afwachten tot hij m zelf laat vallen?</p>