Nachtvoeding 9 weken

<p>Hé mamma’s,</p><p>Willen jullie mee denken / mening geven over nachtvoeding? </p><p>Ons moppie is vandaag 9 weken, hij is ruim 6 kilo en lang (valt buiten de curve). Hij drinkt zo’n 6 flesjes, erg wisselend hoeveel er in gaat maar meestal 120-130. We bieden altijd de 150+5 aan, maar ik gooi dus vaak een deel weg. Het is op verzoek en vaak laat hij precies 4 uur ertussen wat wel een mooie regelmaat geeft. Maar dus ook ‘s nachts. </p><p>Het is niet heel erg, maar op basis van zijn gewicht zou hij zonder nachtvoeding kunnen. En als ik over 3 weken weer ga werken zou t ook wel prettig zijn. Hoe pak je dat aan? Hij gaat nu rond 20.00 naar bed na een fles om 19.30 en dan weer om 23.30 en rond 04.00/05.00. Hij drinkt de ochtendfles maar voor de helft, wat volgens mij ook aangeeft dat die fles in de nacht niet nodig is.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde half schepje extra in de laatste fles, de nachtvoeding steeds minder hoeveelheid aanbieden of overdag vaker drinken (dit heb ik geprobeerd maar dan weigert hij gewoon eerder). </p><p>Andere suggesties? Of is t gewoon afwachten tot hij m zelf laat vallen?</p>

Misschien zn laatste avond fles verhogen zodat die langer gevuld is ? Of hem snachts rekken door hem een speen te geven als die wakker word snachts ?
Sommige mensen doen ook weleens rijstebloem bij de laatste fles . Ik ben hier zelf gen voorstander van omdat juist rijst producten op zn jonge leeftijd worden afgeraden en het verstoppingen kan veroorzaken .
Als hij hier echt voor wakker word kun je er weinig aan doen . Ze vinden zelf een ritme hierin en gaan uiteindelijk langer door slapen .
De ene baby doet dit al met 9 weken de ander pas na een half jaar. 

Mijn zoontje was op die leeftijd wel wat kleiner, maar de tijden waarop hij voeding wilde waren vergelijkbaar. Ik heb van alles geprobeerd; de laatste fles ophogen, hem wakker maken, hem een 'nepfles' geven, maar niks werkte hier. Ja één ding: tijd. 
Moet wel een kleine sidenote geven dat wij niet de allerbeste slaper hebben en nu met 6 mnd nog steeds een late voeding hebben, maar wat ik bedoel is dat het mij uiteindelijk meer frustratie gaf de hele tijd te stressen over hoe we die flessen konden kwijtraken (terwijl hij uiteindelijk toch deed wat ie zelf wilde) dan toen we toch aan die tijden toegaven. Hij was dan gewoon direct weer weg na zo'n flesje en wij konden ook weer naar bed.
Uiteindelijk is hij rond 15 weken uit zichzelf in het ritme van 18:45 - 00:00/01:00 - 07:00 gaan zitten en daar zit ie nog steeds in. 

Proberen te rekken met een speen? Toen onze baby rond 05u wakker begon te worden hebben wij toen een aantal x de speen geprobeerd en dat werkte na een aantal dagen. Hij had dan ook niet echt honger, ik weet niet hoe dat bij jullie is. 

Je kindje is nog piepjong en het is echt niet raar dat ie nog een nachtfles wil. Het feit dat jij over 3 weken weer gaat werken, daar heeft hij natuurlijk geen boodschap aan. Ik verbaas me ook echt over adviezen als rijstebloem (no way bij 9 weken) of rekken met een speentje. Hij heeft gewoon nog een nachtflesje nodig!
Geef het tijd, er gaat uiteindelijk vanzelf meer tijd tussen die flessen zitten. En tot die tijd: lekker op tijd naar bed om toch je uren te pakken en afwisselen met je partner.

Bij 9 weken heeft je baby echt die nacht voeding nog nodig! Gewicht heeft daar niks mee te maken, hij heeft regelmatig voeding nodig om zijn bloedsuiker op peil te houden. 
Zelf op tijd naar bed en op dagen dat je niet werkt af en toe overdag mee slapen en afwisselen met je partner, meer kan je nu niet doen. 

Uhhh gewoon geven! je kindje is piep jong!! Rijstebloem mag echt nog niet met 9 weken en als je wilt rekken met een speentje wens ik je succes, maar geloof me.. dan slaapt er niemand meer! Want dat betekent elke 5 minuten speen erin duwen, de hele nacht door! En rijstebloem werkt hier trouwens helemaal niet, dus vestig daar niet teveem hoop op voor de torkomst.
Mijn jongste dochter is 6 maanden en komt nog ELKE NACHT voor een voeding. Rond 23:00-4:00-7:00. Geloof me, alles geprobeerd maar niks werkt. Dus hop, voeding erin en doorslapen ! Ik geef wel altijd een kleiner flesje in de nacht, 90cc.
Als je kindje de eerste ochtendfles niet leeg drinkt, waarom geef je die dan niet gewoon wat later, wanneer hij er zelf om vraagt? hoeft toch niet perse om 7:00?
Mijn oudste dochter heeft tot een maand of 9-10 ook nog geregeld een nachtvoeding nodig gehad. De een slaapt eerder door dan de ander, ik ben er ondertussen wel achter dat je dit echt niet volledig in de hand hebt! 
Ik geloof niet dat kindjes altijd wakker worden van de honger, maar dat er tal van redenen kunnen zijn. Maar een flesje geeft vaak wel de rust om weer lekker door te slapen.
Probeer er niet te gefrustreerd door te raken, je kindje is nog zó klein!!! Je verwacht echt teveel, sorry.. ga er maar gerust vanuit dat hij misschien nog wel maanden een nachtvoeding nodig heeft. En als het geen voeding is, komt de periode van tandjes/verlatingsangst/dromen/ziek zijn etc.. het eerste jaar en vaak nog wel langer ook heb je gewoon gebroken nachten. Hoort erbij! Er zullen weken zijn dat het best goed gaat en dan ineens is het weer een slechte week.. wen er maar aan en welkom in het leven als mama! :)

Terug
Bovenaan