Nachtvoeding 9 weken

Uhhh gewoon geven! je kindje is piep jong!! Rijstebloem mag echt nog niet met 9 weken en als je wilt rekken met een speentje wens ik je succes, maar geloof me.. dan slaapt er niemand meer! Want dat betekent elke 5 minuten speen erin duwen, de hele nacht door! En rijstebloem werkt hier trouwens helemaal niet, dus vestig daar niet teveem hoop op voor de torkomst.
Mijn jongste dochter is 6 maanden en komt nog ELKE NACHT voor een voeding. Rond 23:00-4:00-7:00. Geloof me, alles geprobeerd maar niks werkt. Dus hop, voeding erin en doorslapen ! Ik geef wel altijd een kleiner flesje in de nacht, 90cc.
Als je kindje de eerste ochtendfles niet leeg drinkt, waarom geef je die dan niet gewoon wat later, wanneer hij er zelf om vraagt? hoeft toch niet perse om 7:00?
Mijn oudste dochter heeft tot een maand of 9-10 ook nog geregeld een nachtvoeding nodig gehad. De een slaapt eerder door dan de ander, ik ben er ondertussen wel achter dat je dit echt niet volledig in de hand hebt! 
Ik geloof niet dat kindjes altijd wakker worden van de honger, maar dat er tal van redenen kunnen zijn. Maar een flesje geeft vaak wel de rust om weer lekker door te slapen.
Probeer er niet te gefrustreerd door te raken, je kindje is nog zó klein!!! Je verwacht echt teveel, sorry.. ga er maar gerust vanuit dat hij misschien nog wel maanden een nachtvoeding nodig heeft. En als het geen voeding is, komt de periode van tandjes/verlatingsangst/dromen/ziek zijn etc.. het eerste jaar en vaak nog wel langer ook heb je gewoon gebroken nachten. Hoort erbij! Er zullen weken zijn dat het best goed gaat en dan ineens is het weer een slechte week.. wen er maar aan en welkom in het leven als mama! :)

Terug
Bovenaan