<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Vraagje: mijn zoontje is nu 12 weken en slaapt al flink wat weken van 18:00 tot 2:00. Na de nachtvoeding van 2:00 slaapt hij verder tot ongeveer 8 uur. Hij heeft de nacht en avond dus een beetje omgedraaid. Omdat hij dus al 8 uur door kan slapen, wil ik proberen om die 8 uur doorslapen te verplaatsten naar de nacht. </p><p>Op advies van het consultatiebureau maakt ik hem nu wakker rond 22:00 voor een voeding. Die dringt hij volledig op. Daarna zou hij dus (in theorie
) door moeten kunnen slapen tot 6-7:00. Nu is het zo dat hij sindsdien toch rond 4:00 wakker wordt en enorm begint te kreunen en steunen, soms een beetje jammeren maar niet echt huilen. Volgens het consultatiebureau moet ik hem dan laten liggen en is het gewenning maar dat vind ik zo zielig. Dus ik geef hem dan 90+3 kunstvoeding. Hoe kan ik dit het beste af gaan bouwen? Iedere week 1 schepje minder? Of de tijd steeds vooruitschuiven? Want als ik de tijd ga rekken dan komt zijn hele dagritme in de war. </p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen!</p>