Nachtvoeding afbouwen

Hier hetzelfde gehad. Hij wilde om 19.00 naar bed en kwam dan tussen 2 en 4 weer. Wakker maken voor een late fles maakte geen verschil en ik vond het een beetje sneu om 'm uit z'n diepe slaap te halen. Tot ik hem tijdens de hete dagen extra wilde laten drinken om 22.00 uur, was het ineens 6 uur in de morgen.
Dus mijn ervaring is om het lekker te laten en over een tijdje weer proberen. 

Hier ook precies zo en ik vind het helemaal prima. Ik laat mijn dochter bepalen, want ze laat zich anders toch wel horen als ze honger heeft.
Rond 19.00 fles, daarna naar bed en dan komt ze 1x in de nacht (soms 00.30, soms 01.30, soms 02.00, haha...). Daarna slaapt ze door tot ze om 07.00 eigenlijk altijd wel weer een fles wil, ongeacht hoe laat ze daarvoor ook drinkt.
Ik slaap dan zelf best aardig wat uren, ook al is het gebroken. Een avondvoeding/ wakker maken werkt hier niet (ook maar 1x geprobeerd haha, vond het niks haar uit een diepe slaap te halen + ze maakte er niet meer uren door ofzo) dus ik laat het ook lekker zo! Succes! :)
PS: ze is 13 weken

hoi
Ik zou m niet wakker maken voor een late fles je kleine gaat vanzelf steeds langer slapen s'nachts en het eerste jaar zullen gebroken nachten vaker de regel zijn inplaats van uitzondering mijn dochter van 11 maanden begint met regelmaat haar ochtend rond een uur of 5 en wil dan echt het eerste uur niet meer naar bed dus we zitten om half 6 meestal aan het ontbijt en om 7 duiken we nog een uurtje terug ons bed in 

Dankje allemaal voor jullie ervaringen. Ik denk toch dat ik het inderdaad over een tijdje weer probeer. Hij lag zo diep te slapen net. Lijkt me ook niet goed om hem dan te wekken. Bedankt!

Bij mij is het gelukt middels afbouwen !!! We lieten hem eerst liggen s avonds, en dat werd van half 11 steeds later en later maar nog steeds kwam hij om 4u.
Toen toch standaard kwart voor 11 de fles gaan geven en s nachts gaven wij ook al 90cc, dit afgebouwd naar 60, toen 50 met 1 schepje. En inderdaad een speentje.
Drie nachten volgehouden dat hij af en toe huilde maar alleen een speen gegeven. Nu slaapt ie al bijna 2 weken vanaf 19.00u,maken we hem wakker rond kwart voor 11,en dan slaapt ie tot 7u/half 8!!!!
Ik ben echt van mening dat je ze dit aan kan leren en ze die fles dus echt niet nodig hebben. Wij geven wel 5x 180.
Hij is trouwens 12 weken nu. 
Maar volgens mij is de truc om die avond fles te geven voor z'n diepe slaap. Dus als je het gevoel hebt dat hij rond half 11 diep slaapt, dan wellicht 22u proberen en kijken hoe lang ie dan slaapt

Terug
Bovenaan