Nachtvoeding afbouwen

<p>Hi, </p><p>Mijn kleine knul wordt dalijk 1 en doet het onwijs goed, hij eet en loopt inmiddels vrolijk rond. Zijn tandjes en hoektanden zijn inmiddels al doorbroken het enige minpunt is dat hij nog steeds wakker wordt de fles, hij krijgt om 7uur een fles en rond half 11/11uur een fles van 180. Daarna komt meneer weer om 1uur en daarna weer om 4uur en ja serieus ik geef hem weer een fles van 120 soms 150 want ik haal het steeds weg en hij kan onwijs hard brullen. En daarna komt die weer om 7/8 uur. Het liefst heb ik dat hij van 11 tot 7 doorslaapt. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit kan doorbreken moet over een aantal weken al bevallen !!!</p>
 
Hi, 
7u fles 180 met 5 bambix
8.30 brood met beleg
10u fruithapje 
12u fles met tussendoor
Slapen
13.30 drinken
15.00 tussendoortje meestal cracker of brood en drinken
17.30 warm eten en toetje 
19.00/19.30 fles 180 naar bed
Dit is zo ongeveer zijn schema 
 
Mijn dochter is deze maand 1 geworden. Zij krijgt:
Ontbijt: bordje pap
Tussendoor : 1 stuk fruit
Lunch : 2 boterhammen met beleg en soms nog een cracotte
Tussendoor ; liga of knijpfruit (soms beide) 
Avond: lekker bord eten
Voor het slapen papfles. (deze wil ik graag af gaan bouwen maar weet niet goed hoe). 
 
Op mijn consultatiebureau zeggen ze bij wakker worden slokje water en terug leggen. Is wel even doorzetten! Succes! 
 
En als je de melk steeds verder verdunt? Dus elke keer schepje minder? In principe heeft hij met een jaar zoveel niet meer nodig, maar hij is er nu zo aan gewend, dat hij er wel voor wakker wordt. 
 
Heeft hij de nachtvoeding nog nodig of is het een gewoonte geworden? Die vraag kregen wij maanden geleden van het cb. Wij kwamen tot de conclusie dat het een gewoonte was, gezien de hoeveelheid eten die onze dochter overdag tot zich nam. Je kunt twee dingen doen. De milde weg van langzaam streepje voor streepje afbouwen. Of cold turkey. Die laatste hebben wij gedaan. Dat is een paar nachten afzien. Wij hebben haar laten huilen. Na 10 min troosten (niet uit bed halen) en weer weg gaan. Waarbij je vanaf de 3e keer alleen een aai geeft, niks meer zegt en weg gaat. De eerste nacht heeft dit 40 min geduurd. De tweede 25, de 3e nacht 10 min en toen had ze het door. Sindsdien slaapt ze de nachten door. Overdag goed eten betekent 's nachts doorslapen. 
Uiteraard volg je je moederhart en weet je wanneer laten huilen wel en niet werkt en wat je kindje daarin nodig heeft ?
Succes ?
 
Hoi,
Ik denk dat hij overdag te weinig eet.
Om 12 uur zou hij lekker 2 boterhammen 'moeten' eten met een gewone beker melk.

Sochtends zou ik een bord pap geven of een boterham.

Fruit, hoeveel krijgt hij? Onze dochter eet meestal een hele banaan en halve peer. Wel altijd 1,5 stuks fruit.

Snachts is het ook echt gewenning aan de fles. Moet zeggen dat onze dochter ook tot aan een jaar elke nacht wel een fles gehad heeft. Voor troost of om weer in slaap te komen. Na een jaar ben ik hier toch echt vanaf gestapt en was het even knuffelen, tut erin, knuffel erbij en dan maar even huilen.
Mijn advies, pas zijn eetschema wat aan en kijk wat er gebeurt :)
Succes!  
 
Terug
Bovenaan